خاورمیانه نیازی به امنیت آمریکایی ندارد

دهه ها از اجرای سیاست های مداخله جوبانه کاخ سفید در کشورهای دنیا بخصوص خاورمیانه می گذرد بدون آنکه دنیا به مکانی امنتر تبدیل شود .

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از پایگاه خبری ریزن ؛ حتي اگر اتهام " جان كري "‌ درباره استفاده دولت سوريه از سلاح شيميايي عليه مردم خودنيز صحت داشته باشد باز هم نمي توان آن را مجوزي براي اقدام نظامي دولت آمريكا عليه اين كشور دانست چرا كه واشنگتن خود فاقد صلاحيت و توانايي لازم براي اجراي عدالت بين المللي و قضاوت درباره امور ساير كشورهاست . 

موارد فراواني براي ايجاد شك و ترديد در ادعاهاي مقامات آمريكايي عليه سوريه وجود دارد . چرا اوباما تلاش مي كند مانع انجام ماموريت نمايندگان سازمان ملل در سوريه شود ؟‌ آيا اگر اين اجازه به ماموران سازمان ملل داده مي شد كه تحقيقات خود را تكميلكرده و نتايج نهايي خود را بطور رسمي عنوان كنند باز هم واشنگتن بهانه اي براي حمله به سوريه پيدا ميكرد !؟ 

هيچ كس ايالات متحده را بعنوان پليس جهان منصوب نكرده است . اسناد و مدارك نيز چنين چيزي را نشان نمي دهد  . اوباما و کری تلاش می کنند شرایط سوریه را طوری جلوه دهند که مردم آمریکا آن را تهدیدی برای خود بدانند اما در این زمینه نیز نتوانستند موفقیتی بدست آورند چرا که بر اساس نظرسنجی ها ، بیش از نیمی از شهروندان آمریکا دولت " بشار اسد " را تهدیدی برای امنیت آمریکا نمی دانند . 

بشار اسد هم اکنون درگیر جنگ داخلی و مبارزه با تروریست های خلرجی اعزام شده به این کشور بوده و اقدامات وی برای محافظت از کشور و مردم خود نمی تواند تهدیدی برای کشور دیگری بخصوص آمریکا محسوب شود . با این وجود ، این دولتمردان آمریکایی هستند که با کمک به نیروهای تروریستی القاعده و النصره پای این افراد را به واشنگتن باز کرده و مردم آمریکا و منافع آنان را تحت تاثیر قرار می دهند . 

در ادامه این مقاله آمده است : حمله به سوریه نه تنها تاثیری بر تهدید بودن یا نبودن نظام سوریه ندارد بلکه می تواند موجب تقویت گروهک های تروریستی و شورشیان شده و تهدیدی حقیقی برای غرب به شمار آید . حتی با فرض استفاده دولت سوریه از سلاح شیمیایی نیز باید اشاره کرد که مرگ هزاران شهروند سوری بدست تروریستها و شورشیانی که از سوی آمریکا و هم پیمانانش تقویت و کمک می شوند ، بسیار بیشتر از تعدادی است که بر اثر استشمام گاز سارین کشته شده اند . 

این سوال در اینجا مطرح است که در صورت تخلف هر کشوری آیا این آمریکاست که وظیفه تنبیه آن را بر عهده دارد ؟ آیا واشنگتن خود مبرا از تخلفات است که چنین حقی را برای خود قائل می داند ؟ اسناد تاریخی بخوبی نشان میدهد که کاخ سفید فاقد صلاحیت برای این کار است . یکی از اسناد روشن در این زمینه مسئله سلاح شیمیایی صدام در عراق است .

هنگامی که صدام از سلاح های شیمیایی و کشتار جمعی علیه مردم ایران و طی جنگ هشت ساله علیه نظام اسلامی این کشور استفاده نمود ، نه آمریکا و نه هیچ نهاد دولتی غربی اعتراضی نسبت به آن نداشت . اما در سال 2004 همین علت ، بهانه ای برای حمله به بغداد و اشغال هشت ساله آن توسط نظامیان آمریکایی قرار گرفت . 

همین موضوع در مورد کشورهای عربی و آمریکای لاتین نیز صدق می کند . واشنگتن سالها تامین کننده تسلیحات شیمیایی برای تعدادی از کشورهای عربی و لاتین بوده و آن را جزء برنامه های اصلی سیاسی و اقتصادی خود  می دانسته است . اما به محض اینکه یکی از همین کشور مخالف سیاست های کاخ سفید عمل می کنند داشتن سلاح شیمیایی برای آنان غیرقانونی عنوان می شود . 

برچسب ها: آمریکا ، خاورمیانه ، امنیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
Pharmg959691
۱۲:۵۷ ۰۹ فروردين ۱۳۹۳
قطعا
آخرین اخبار