يزد/

نصب وسایل جدید بازی در پارک‌های یزد / پارک‌های محله‌ای رونق می‌گیرند

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری یزد از نصب تجهیزات و وسایل جدید بازی در پارک‌های سطح شهر یزد خبر داد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، محمد صفدرپور امروز در یزد اظهار داشت: اقدامات خوبی در زمینه فضای سبز و پارک‌ها با توجه به دارایی‌ها و امکانات استان کویری یزد انجام شده است.

وی ادامه داد: تجهیز و رسیدگی به پارک‌ها و فضای سبز یکی از اولویت‌های مهم کاری سازمان پارک‌ها است که در این راستا با حمایت شهردار یزد 12 ست وسایل بازی کودکان و 24 ست ورزشی خریداری شده است.

این مقام مسئول تجهیز و توسعه فضای سبز شهر را حق طبیعی و از حقوق شهروندی دانست و افزود: تعدادی از تجهیزات خریداری شده در برخی پارک‌ها نصب شده است و تعدادی نیز در حال نصب است.

وی با بیان اینکه استفاده از تجهیزات ورزشی در سطح پارک‌های شهر روبه افزایش است عنوان کرد: نصب وسایل ورزشی و بازی در پارک‌ها تاثیر مستقیمی بر سلامت شهروندان دارد چراکه با بهره‌گیری از این امکانات و انجام ورزش در طول روز سلامت خود را تضمین می‌کنند.

صفدرپور نصب دستگاه‌ها و تجهیزات ورزشی در پارک‌ها را بر اساس نیاز جامعه به انجام فعالیت‌های جسمانی و توسعه فرهنگ سلامتی و تندرستی برشمرد و گفت: ورزش در پارک‌ها نقش بسزایی در ایجاد روحیه شادابی و به تبع آن آسایش و آرامش زندگی شهروندان را به دنبال دارد.

وی با اشاره به درخواست مردمی مبنی بر تجهیز پارک‌ها بیان داشت: سعی شده در تمامی محلات یزد و مکان‌هایی که به وسایل بازی و ست ورزشی نیاز داشته و یا چیزی در این مکان‌ها وجود نداشته نصب شود.

وی به تشریح برخی اقدامات این سازمان در سطح شهر پرداخت و افزود: در سطح شهر یزد 153 پارک کوچک و بزرگ محله‌ای، منطقه‌ای و ناحیه‌ای داریم که توسط سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری یزد رسیدگی و نگهداری می‌شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری یزد تعداد پارک‌های بزرگ یزد را 12 پارک برشمرد و بیان داشت: پارک غدیر، کوهستان، بزرگ شهر، باغ ملی و ... از جمله مکان‌هایی هستند که در روزهای پایانی هفته جمعیت زیادی از شهروندان را پذیرایی می‌کنند.

وی تصریح کرد: پراکندگی در سطح شهر زیاد است و با توجه به کمبود امکانات و شرایط اقلیمی استان یزد، سعی شده از نظر نظافت و پاکیزگی پارک‌ها و فضای سبز در شان مردم یزد خدمت رسانی شود.

این مقام مسئول حفظ فضای سبز یزد در گرمای 50 درجه سانتیگراد و سرمای زیر صفر درجه را کاری دشوار خواند و عنوان کرد: خشکسالی‌های مکرر و کمبود آب نیز بر این دشواری افزوده است.

وی با تاکید بر اینکه رونق پارک‌های درون محله‌ای از برنامه‌های اصلی این سازمان است گفت: سعی بر رونق پارک‌های درون محله‌ای است و با توجه به نظر شهردار، اعتبارات خوبی برای این منظور دیده شده تا برخی مکان‌ها برای مردم احیا شود و امکانات و خدمات نیز بسته به نیاز در آن مناطق ارائه شود.

صفدرپور افزود: همچنین اعتبار خوبی برای ایجاد فضای سبز که مکان‌های آن احداث شده و لازم است برای جذب مردم به این نقاط اقداماتی صورت بگیرد دیده شده است.

وی با اشاره به توسعه برخی پارک‌ها در طرح توسعه فضای سبز شهر اظهار داشت: ‌برخی پارک‌ها مانند فاز دوم پارک کوهستان نیز در دست اجرا قرار دارد که پیمانکار برای ساخت آلاچیق و کف سازی اقدام کرده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری یزد همچنین از نصب آب‌نمای هارمونی موزیکال در پارک کوهستان خبر داد و بیان داشت: این آب‌نما تا یک ماه آینده نصب خواهد شد و شهروندان می‌توانند از این وسیله نیز بهره‌مند شوند./ج1

برچسب ها: پارک ، تجهیزات ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.