در گفتگو با باشگاه خبرنگاران؛

جزئيات حادثه مرگبار اسکانيا از زبان رئيس پليس راهور کشور

رئيس پليس راهور ناجا جزئيات و علت حادثه را در گفتگو با باشگاه خبرنگاران تشريح کرد.

سردار مومني در گفتگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران؛ در تشريح جزئيات و علت حادثه شب گذشته اظهار داشت: شب گذشته حدود ساعت 23 در کيلومتر 28  آزاد راه قم به تهران حادثه ناگورا آتش گرفتن دو دستگاه اسکانيا به ماموران راهور اعلام شد.

رئيس پليس راهور ناجا ادامه داد: بلافاصله ماموان به همراه بنده در همان دقايق اوليه در صحنه حاضر شديم و کارشناساي پليس راه با بررسي دريافتند که خودرو اتوبوس که در حال مسير قم به تهران در حرکت بود به علت نقص فني از مسير منحرف و با يک دستگاه سواري برخورد و سپس از کارديل عبور در لاين مخالف با اتوبوس ديگري برخورد مي‌کند و متاسفانه 44 نفر از سرنشينان دو دستگاه اسکانيا کشته مي ‌شوند و 39 نفر مجروح به بيمارستان انتقال داده مي‌شوند. 

وی با اشاره به اینکه هر دو اتوبوس اسکانیا پس از حادثه دچار حریق شدند، گفت: به علت ضعف بدنه اتوبوس‌ها و نقص در سیستم برق رسانی هر دو اتوبوس اسکانیا پس از حادثه دچار آتش سوزی شدند که تعدادی از مسافران عقب موفق شدند با شکستن شیشه اتوبوس از آتش سوزی فرار کرده و خود را به بیرون پرتاب کنند. 

وی علت این حادثه بر اساس بررسی اولیه کارشناسان پلیس راه را ترکیدگی لاستیک اتوبوس و علت تشدید کننده آن را آتش سوزی اتوبوس‌ها عنوان کرد و گفت: متاسفانه طی چند وقت اخیر چندین مورد تصادف اتوبوس اسکانیا به شکل های مشابه رخ داده که در اکثر موارد این اتوبوس‌ها به دلیل ضعف بدنه و نقص سیستم برق رسانی دچار آتش سوزی شدند. 

وی با اشاره به اینکه سهم شرکت تولید کننده اتوبوس نیز در این حادثه مشخص شده است، گفت: بر این اساس شرکت تولید کننده اتوبوس اسکانیا (عقاب افشان) 50 درصد در این حادثه مقصر شناخته شده است. 

وی از تشکیل تیم ویژه بررسی صحنه تصادف اتوبوس‌های اسکانیا خبر داد و گفت: هم اکنون این تیم کارشناسی در صحنه حادثه حاضر هستند و در حال بررسی اند که اطلاعات تکمیلی در این خصوص متعاقبا اعلام می‌شود.

**برخورد دو دستگاه اتوبوس اسکانیا 83 کشته و مجروح برجای گذاشت

سردار مهماندار در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در تشریح خبر فوق افزود: شب گذشته در ساعت 23و 15 دقیقه در اتوبان قم – تهران یک دستگاه اتوبوس اسکانیا که در مسیر اصفهان به تهران در حال حرکت بود 28 کیلومتر بعد از قم به علت ترکیدگی لاستیک از مسیر منحرف و به گاردریل ها برخورد که در ادامه گاردریل شکسته و اتوبوس اسکانیا وارد لاین مقابل شد در همین هنگام با یک دستگاه سواری هوندا برخورد و در ادامه به یک دستگاه پژو 405 که میان گاردریل ها گیر افتاده بود برخورد کرد که در پی وقوع این برخورد سواری 405 دچار حریق شد اما خوشبختانه هیچ گونه صدمه ای به سرنشینان سواری 405 و هوندا نرسیده است.

این مقام مسئول انتظامی تصریح کرد: پس از برخورد اتوبوس اسکانیا با سواری 405 و هوندا وارد لاین مقابل شد که در این هنگام با یک دستگاه اتوبوس اسکانیا که در مسیر مقابل از تهران عازم یزد بود برخورد کرد و به علت نقص در سیستم برق رسانی اتوبوس ها دچار آتش سوزی شدند.

وی در خاتمه بیان کرد: متاسفانه در پی وقوع این حادثه تاسف بار 44 تن از هموطنانمان کشته و 39 تن مجروح شدند.

**تصادف دو دستگاه اتوبوس

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  شب گذشته ساعت 23.15 دقیقه در محور تهران- قم کیلومتر 25 یک دستگاه اتوبوس اسکانیا در مسیر کاشان به تهران در حال حرکت بود به علت خواب آلودگی راننده از مسیر منحرف و پس از برخورد با گاردریل  لاستیک این وسیله نقلیه  می ترکد و در ادامه با یک دستگاه اتوبوس دیگر و یک دستگاه پژو 405 برخورد کرد.
 
بر اساس این گزارش متاسفانه در پی وقوع این حادثه 44 تن از هموطنانمان کشته و 39 تن مجروح شدند.
 
گفتنی است، در پی وقوع این حادثه وسایل نقلیه دچار حریق شدند.
 
 
*امداد رسانی به مسافران حادثه برخورد اتوبوس
 
محمود مظفر در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در تشریح عملیات امداد رسانی به اين حادثه گفت: پس از تشکیل ستاد هدایت شامل 18 نفر نیروی عملیاتی به همراه 6 دستگاه خودرو عملیاتی و 5 تیم در قالب 15 نفر به محل حادثه اعزام شدند.
 
وی در ادامه با بیان این که تنها تعداد اندکی از 80 مسافر اتوبوس جان سالم به در بردند ، اظهار داشت: پس از تلاش 4 دقیقه و 20 ثانیه ای و رهاسازی 39 نفر 8 نفر توسط جمعیت هلال احمر از مرگ حتمی نجات یافتند.
 
رئیس اورژانس کشور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران درباره ارائه خدمات امدادی درمانی به حادثه دیدگان شب گذشته اظهار داشت: 8 دستگاه آمبولانس به همراه یک اتوبوس آمبولانس، 44 تن از مصدومان را به بیمارستان شهید بهشتی، علی ابن ابی طالب و نکویی قم منتقل کردند.
 
دکتر طالبیان ادامه داد: مصدومان تحت نظر هستند و تنها یک نفر در ICU بستری شده است.
 
*اجساد قابل شناسايي نيستد
 
پزشکي قانوني قم درباره اين حادثه اعلام کرد: همگي اجساد حادثه در بيمارستان شهيد بهشتي و بهشت معصومه قم منتقل شدند و در حال حاضر کار معاينه اجساد براي مشخص شدن هويت ادامه دارد.
 
بنا بر اين گزارش همچنين به علت شدت صانحه تصادف و سوختگي اجساد بايد از طريق آزمايشات خاص شناسايي شوند.

*وضعيت عمومي 44 مجروح مساعد است

به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران؛ اسماعيل زارعي كوشا با حضور در بيمارستان‌هايي كه مجروحان تصادف شب گذشته اتوبان قم – تهران به آنها منتقل شده‌اند، از نزديك در جريان رسيدگي و درمان مصدومان قرار گرفت.

وي ضمن دلجويي از مجروحان حادثه بر لزوم رسيدگي به وضعيت درماني آنها تاكيد كرد و دستورات لازم را براي پيگيري امور درماني آنها صادر كرد.

زارعي كوشا در گفتگو با خبرنگاران اظهار كرد: خوشبختانه با پيگيري‌هاي انجام شده وضعيت عمومي 44 مجروح اين حادثه رضايت بخش است و يك نفر از آنها تحت عمل جراحي قرار گرفته است. يك نفر ديگر دچار شكستگي جمجمه شده كه در حال مداوا است.

وي ادامه داد: دستگاه‌هاي خدمات رسان قم بلافاصله بعد از وقوع اين حادثه در صحنه حاضر شدند و ستاد مديريت بحران استان نيز براي بررسي بيشتر و هماهنگي در ارائه خدمات تشكيل جلسه داد.

به گفته فرماندار قم تدابير لازم براي اسكان بازماندگان اين حادثه و شناسايي كشته شدگان توسط پزشكي قانوني انديشيده شده است.
 

بیماران منتقل شده به بیمارستان شهید بهشتی قم:
 
فاطمه قربانزاده 34 ساله
 
محمد اعرابی 23 ساله
 
محمد اکبری 34 ساله
 
سمانه بورقی 25 ساله
 
زهرا بورقی 2 ساله
 
فاطمه رمضانی 58 ساله
 
سید حسین حسینی 27 ساله
 
علی پور مصطفوی 30 ساله
 
مریم تقی نژاد 34 ساله
 
نرگس عرب زاده 9 ساله
 
نسرین عرب زاده 2 ساله
 
بناپور 61 ساله
 
محمد علی فروزان 78 ساله
 
 
بیماران منتقل شده به بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) قم:
 
سید حسین روحانی 34 ساله
 
علی موسی زاده 21 ساله
 
زهره خان محمدی 46 ساله
 
محمد حسین احمدی 50 ساله
 
محمد کریم زاده اردکانی 27 ساله
 
 بیماران منتقل شده به بیمارستان نکویی قم:
 
مریم بلوری 35 ساله
 
عبدالله کاظم محمد یاسین 53 ساله
 
نازنین زهرا رحیمی 3 ساله
 
حامد طاوسی 30 ساله
 
محمد طحان 52 ساله
 
علی بورقی 55 ساله
 
رضا نجف‌پور 27 ساله
 
معصومه بورقی 50 ساله
 
سید محمد جواد حسنی 32 ساله
 
مریم کریمی 30 ساله
 
حسن یوسفی 29 ساله
 
حسن پورمعصومی 27 ساله
 
حسن مروتی 43 ساله
 
هوشنگ عربی 23 ساله
 
پرنیاز پورسعید 26 ساله
 
آرزو بلوری 3 ساله /


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸۰
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
Reza Asadi
۱۳:۳۲ ۲۰ شهريور ۱۳۹۲
سلام من به نوبه خودم ار تمام خانواده های عذادارتسلیت عرض میکنم. وامیدوارم واسه اونایی که تو بیمارستان هستن شفا, پیدا کنه خدایا کمکشون کن.
این راننده های اتوبوس تو جاده ها هرکاری که دلشون بخواد می کنند و هیچ کس هم نیست که جلودارشون باشه.
من از تمامی رانندها خواهش میکنم پس ار هر ماموریتی مسافرتی ماشین خود را یه چک کامل کنن به فکر فرزندان که چشم انتظارتون هست باشید.
با تشکر رضااسدی از خوزستان امیدیه
-
hamid
۰۸:۵۴ ۲۰ شهريور ۱۳۹۲
به بازماندگان تسلیت میگوییم
-
ناشناس
۰۸:۲۷ ۲۰ شهريور ۱۳۹۲
روحشان شاد و غریق رحمت الهی باد
United States of America
مصطفی رجایی
۰۰:۰۰ ۲۰ شهريور ۱۳۹۲
ضمن عرض تسلیت به خانواده های عزیز ازدست داده وآرزوی سلامتی برای مجروحین حادثه ازمسؤلین محترم خواهشمند است نظارت دقیق تری برمعاینه فنی اتوموبیلهاوبر کارخانه های تولید خودروداشته باشندوتحت هیچ شرایطی برای هیچ کس تخفیف قائل نشوند.
Iran (Islamic Republic of)
Pouya
۲۳:۳۷ ۱۹ شهريور ۱۳۹۲
کی میخواد جوابگوی یک عمر زندگی تلخ این دو بچه
نرگس عرب زاده 9 ساله
نسرین عرب زاده 2 ساله
باشه ؟؟؟
چه میدونم ، شایدم پدر و مادر این دو همراشون نبوده ، اما هر چقدر گشتم هیچ نامی از پدرشون بین مجروح هایی که به بیمارستان منتقل شدن نبود :(
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۲۱:۴۱ ۱۹ شهريور ۱۳۹۲
آیا لاستیک اتوبوس مذکور؛ دارای استاندارد کارخانه سازنده اتوبوس بود ؟ - آیا لاستیک دارای کفیت لازم برای چرخ جلو بود؟ - آیا شی و یا اشیا برنده و یا چاله و یا دست انداز بزرگ و نا جور در روی جاده موجب ترکیدن لاستیک نشده است؟ (قیمت هر جفت لاستیک مورد تایید کارخانه از کل در آمد یک ماهه اتوبوس بیشتر هست) ؛ راننده خواب آلوده نبود؟ آیا اتوبوس در لاین سوم تردد نمی کرد؟ آیا استفاده (زاید بخصوص در ردیف های دوم به بعد) از کمر بند ایمنی در اتوبوس موجب افزایش شدید صدمات و تلفات جانی در حوادث آتش سوزی و واژگونی اتوبوس نمی شود؟ ] چرا کل مدیریت پلیس راه در خصوص اتوبوسها ؛ منحصر شده به دوربین ثبت سرعت و کنترل لباس فرم راننده و کنترل شبرنگ های الصاقی اضافی و کنترل متراژ بغل نویسی (تبلیغات شرکت مسافربری) و کلنجار رفتن و بازی با اعصاب راننده اتوبوس هست و...
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۲۱:۲۹ ۱۹ شهريور ۱۳۹۲
خدا رفتگان را بیامرزد و به خانوادهاشون صبر بدهد باز هم لکه ای سیاه بر پرونده مسئولان مربوطه
Iran (Islamic Republic of)
sajjad
۲۱:۰۱ ۱۹ شهريور ۱۳۹۲
اخه گناه این بچه های 3،4 ساله چیه که باید قربانی اشتباه دیگران باشند.من اگه جای مدیر شرکت عقاب افشان بودم در اونجا رو گل میگرفتم
Spain
احمد
۲۱:۰۱ ۱۹ شهريور ۱۳۹۲
من خودم ساکن اصفهان ودانشجوی ارومیه هستم بادیدن این جورخبراواینکه بیشتراتوبوسهاالان اسکانیا هستن با ترس ولرز میرم و میام .اتفاقا یه بار لاستیک اتوبوس ترکید ولی چون سرعت نداشت وبامهارت راننده به خیر گذشت.خدایاخودت مواظبمون باش
Iran (Islamic Republic of)
حبیب
۲۰:۰۲ ۱۹ شهريور ۱۳۹۲
سلام من هم تسلیت عرض میکنم امیدوارم دیگه شاهد چنین حوادثی در کشور عزیزمون ایران نباشیم وامیدوارم غم آخر خانواده های داغ دیده باشه اما حالا این 2بار این اتوبوس های اسکانیا دارن جون مردمو میگیرن یکی حادثه اهواز به شیراز بوده که چند ماه پیش اتفاق افتاددوباره اتوبوس اتیش گرفت دیگری هم همین دیشب بوده .ببینم خدای نکرده حادثه سومی در کدام شهر یا منطقه رخ بدهد خدا میداند و بس
فقط میتونم به مسولین این تذکر روبدم که اتوبوس های اسکانیای زیادی دارن با این سیستم سوخت رسانی و برق با 40تا 50 مسافر در جاده های کشور در حال تردد هستند .و سوختن بدن مسافران از چشم به ان ها نزدیک است البته کسانی که سوار این اتوبوس ها می باشند. مسولین هوشیار باشید بار سوم دیگه میخواه جواب خدارا چی بدهید آخرت هم وجود دارد. امیدوارم رسیدگی کنید
Iran (Islamic Republic of)
محمد رضا
۱۹:۳۴ ۱۹ شهريور ۱۳۹۲
فقط از مسئولین تقاضای رسیدگی دارم و حتما باید یه فکر جدی برای ناوگان اتوبوس رانی برون شهری بشه من خودم چند سال پیش 35 نفر از دوستانم رو در سانحه واژگونی اتوبوس از دست دادم
برای همه بازماندگان از خداوند متعال صبر مسئلت می نمایم
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۸:۲۴ ۱۹ شهريور ۱۳۹۲
واقعانمیدونم ازناراحتی چی بگم
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۸:۰۰ ۱۹ شهريور ۱۳۹۲
من خودم در اثر تصادف همسرو بچم ، پدرومادرم و خواهرمو از دست دادم میدونم این خانواده ها الان چی میکشن فقط میتونم بگم خدا بهتون صبر بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۵ ۱۹ شهريور ۱۳۹۲
خداصبربده
Iran (Islamic Republic of)
نانا
۱۶:۵۴ ۱۹ شهريور ۱۳۹۲
خدایا بهشون صبر بده وای من که دارم دیوونه میشم خدا به داد خانواده هاشون برسه
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۶:۴۰ ۱۹ شهريور ۱۳۹۲
با سلام
آقایی راننده نوشتن که اتوبوس باید 100 تا سرعت داشته باشه و فرمودن که وقتی اتوبوسی رو دیدن خود این راننده کامیون 120 تا سرعت داشته که 10 تا اضافه کرده تا به اتوبوس برسه ولی نرسیده
یکی نیست به این اقای راننده کامیون بگه خود شما چرا 120 تا سرعت داشتی واقعا متاسفم که ما فقط شعار میدیم
Iran (Islamic Republic of)
مهندس
۱۶:۲۱ ۱۹ شهريور ۱۳۹۲
کی راننده ها میخوان درس عبرت بگیرن...
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۶:۱۳ ۱۹ شهريور ۱۳۹۲
دعا کنید امام زمان بیاد... همه چی درست میشه
Iran (Islamic Republic of)
مسافرجاده
۱۶:۰۱ ۱۹ شهريور ۱۳۹۲
خيلى متاثرشدم منم توجاده قم واصفهان خيلى مسافرت ميرم وهميشه بخاطر رعايت نشدن مقررات ونكات ايمنى استرس زيادى ميكشم ولى هيچكس اهميتى نميده ولى هركس حتى به اندازه سرسوزنى كوتاهى كرده باشه درمرگ اين بى گناهان مقصره توى تلوزيون اتوبوس هى مينويسه درزمان حادثه ازچكشهاى مخصوص استفاده كنيدولى هيج وقت چكشى رانميبينى وقتى هم اعتراض ميكنى راننده ميگه دزديدنش آياوقتى فرزندخودراننده هم توماشين لاى آتيش گيربيفته بازهم اينقدربى تفاوت خواهدبودشايدمرگ اين عزيزان هشدارى براى وجدان بخواب رفته ى ما ومسؤولان باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۲ ۱۹ شهريور ۱۳۹۲
متاسفم و آیا کسی هست که به داد مردم برسد؟
Singapore
حسین
۱۵:۴۲ ۱۹ شهريور ۱۳۹۲
سلام
از مسولین مربوطه خواهشمندم که پیگیری کنند وعلت این فاجه بزرگ را تشخیص و به شرکتها و یا اشخاص مربوط اطلاع و به سزای اعمالشان برسانند.
باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۵:۳۱ ۱۹ شهريور ۱۳۹۲
خدا همی رفتگان رابیامرزد
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد
۱۵:۱۸ ۱۹ شهريور ۱۳۹۲
دوستان به این نکته دقت کنید ایا گارد ریلی که استفاده شده استاندارد بوده یانه...
Germany
habib
۱۵:۱۵ ۱۹ شهريور ۱۳۹۲
سلام من به نوبه خودم تسلیت عرض میکنم به خانواده ی این عزیزان از خدا میخواهم که غم آخر شون باشه چون غم از دست دادن عزیز خیلی سخته
من هم دیشب تو راه قم به اراک بودم ساعت 10/30 شب وقتی که صبح این خبرو شنیدم خیلی ناراحت شدم امااگر نگاه واقع بینانه به این اتوبوس ها داشته باشی چه از اسکانیا بگیر تا ولو همشون فقط یک اتاقک شیشه ای هستند بدون این که ستونی داشته باشند در وسط شیشه منظورم شیشه هایی که کنار صندلی مسافر هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۲ ۱۹ شهريور ۱۳۹۲
مثل آب خوردن شاهد پرپر شدن عزیزانمون هستیم . توی جنگ تحمیلی هم ما به این شدت در صحنه نبرد کشته نمی دادیم که الان در جاده ها می دیم
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۱۵:۱۱ ۱۹ شهريور ۱۳۹۲
باز هم کسی مقصر شدکه فوت کرده خداهمه ی رفتگان رارحمت کند هنوز یکسال از حادثه ی اتوبوس دانش اموزان بروجنی نگذشته است انجا هم سازنده ی اتوبوس اسکانیا مقصر بود چه اتفاقی افتاد.. فقط حرف...........
Kazakhstan
ياسر
۱۵:۱۱ ۱۹ شهريور ۱۳۹۲
تا روزي كه جاده ها استاندارد نباشن ،كيفيت حرف آخرو تو كشور ما ميزنه همين آش وهمين كاسه والا عزرايئل ديگه شرمنده شده از كاره ما ايرانيها
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۵:۰۷ ۱۹ شهريور ۱۳۹۲
منم به نوبه خودم تسلیت میگم به خانواده های داغدار این حادثه دلخراش انشالله که دیگه شاهد اینجور اتفاقات تو مملکتمون نباشیم ای کاش مسوولین قبل از این اتفاقات سختگیری های لازم رو انجام بدن
Iran (Islamic Republic of)
نگار
۱۵:۰۶ ۱۹ شهريور ۱۳۹۲
به خدا قسم این راننده های اتوبوس تو جاده ها هرکاری که دلشون بخواد می کنند و هیچ کس هم نیست که جلودارشون باشه مطمئنا این اتوبوس بار اولش نیست که با این سرعت در راهها بوده است مگر جی پی اس ندارند که راننده های متخلف را متوقف کنند تا این طور خانواده های مردم را داغدار نکنند.
-
ناشناس
۱۴:۵۷ ۱۹ شهريور ۱۳۹۲
جاده تسلیم راننده با احتیاط است .بایک بی احتیاطی چندین خانواده را داغدار کردند خواهش می کنم که پلیس راه های محترم نهایت سختگیری ها را در قبال رانندگان اتوبوسها که با جان مردم بازی میکنند داشته باشند .
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۱۴:۵۶ ۱۹ شهريور ۱۳۹۲
1:تقدير2:بي احتياطي3:بي اهميتي4:نداشتن روابط با كشورهايي با توليد باكيفيت تر. من موندم كدومشو بگم. خدا به بازماندگان صبري بده . سخته واقعا
-
مهدي
۱۴:۳۵ ۱۹ شهريور ۱۳۹۲
تا كي بايد شاهد اينچنين حوادث دلخراشي باشيم. چرا كسي به فكر جان انسانهاي بي گناه كه در جاده ها تسليم راننده هاي بي دقت اندنيست.چرا در اتوبوسهاي ما فقط جاي چكش براي شكستن شيشه وجود دارد اما خبري از چكشها نيست. اگر كه چكش در محل هاي تعبيه شده در اتوبوس بود شايد اينهمه انسان بي گناه زنداني اتوبوس در و پنجره بسته نمي شدند و در آتش نمي سوختند.آخه تا كي؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
قنبري
۱۴:۳۱ ۱۹ شهريور ۱۳۹۲
خدارحمت كندن كشته شدگان رااماآياآنهاكه اينجورماشينهاي بي كيفيت راتوليدوباكيفيت يورو دهان پركن توليدمكنندوپول ميلياردي بجيبشان سرازيرميشودكك شون ميگزه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۲۹ ۱۹ شهريور ۱۳۹۲
انا لله و انا الیه راجعون
روحشون شاد
Iran (Islamic Republic of)
امیر حسین عسکری
۱۴:۱۹ ۱۹ شهريور ۱۳۹۲
خیلی بد شد خدا صبر بده به خودشون و خانوادهاشون
-
رضایی
۱۴:۱۸ ۱۹ شهريور ۱۳۹۲
من خودم راننده کامیون بودم و برای این مسافرها و خانواده هاشون متاسفم بارها تو ازاد راهها دیدم که اتوبوس ها باسرعتی بالغ بر 130کیلومتر بر ساعت ازمن سبقت گرفتن اتوبوسی که باید تو ازاد راه 100 سرعت داشته باشه حال حسابکنید طبق مسایل فیزیکی وقتی دو تا اتوبوس با جهتی مخالف به هم برخورد میکنن و هر کدوم سرعتی 100 تا داشته باشهانگار 1 اتوبوس با سرعت 200 به مانعی برخورد میکنه با اینجزییات من70 درصدرا به عدم رعایت قانین و مقررات میدونم حالا اگه اتوبوس با سرعت مطمینه 100 تا لاستیکش بترکه بدون صدمه جانی حادثه ای دیگر یقین بدونید اتفاق نخواهد افتاد20 درصد به عدم مهارت راننده اختصاص میدم 10 درصد دیگه به ضعیف بودن بدنه ماشین
اقای پلیس بزرگراه شما قطعا بدونید این اتوبوس بیشتراز 120 سرعت داشته با این سرعت به گارد برخورد کرده پس چه انتظاری از بدنه اتوبوس دارید
من هفته گذشته تو این ازادراه میرفتم اتوبوس سفید رنگی با قالپاق های سفسد رنگ از من رد شد من دیدم تسمه پروانش پاره شد اونموقع من 120 تا سرعت داشتم 10 تا به سرعتم اضاف کردم بهش برسم و مطلب رو بهش بگم بهگردش هم نرسیدم بخاطر ترس از دوربین ها بی خیال شدم حالا خودتون قضاوت کنید خدا بهخانواده هاشون صبر بده
-
بهار
۱۴:۰۴ ۱۹ شهريور ۱۳۹۲
من فقط میتونم برای درگذشتگان طلب مغفرت برای مجروحین طلب سلامتی و از همه مهم تر خانواده های داغ دیده طلب صبر کنم.......
من واقعا درکشون میکردم.بخدا خیلی سخته خیلی......
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۳:۵۹ ۱۹ شهريور ۱۳۹۲
وقتی معاینه فنی فقط بصورت فرمالیته انجام می شه و هدف آن فقط اخذ پول مفت از مردمه معلومه که این وقایع رو باید شاهد باشیم.
من خودم شاهد بودم پیکانی که هیچ چیز سالم نداشت چراغ شکسته لاستیک صاف شیشه بالابر خراب درب و داغون یک کلام اسقاطی مدل 50 رو بخاطر اینکه با راننده اش اشنا بود و با گرفتن مبلغی پول د رمعاینه فنی در شهر قم مورد تائید واقع شد.
متاسفانه هیچ نظارتی بر این مراکز معاینه فنی نیست
Iran (Islamic Republic of)
داود عبادی از رشت
۱۳:۴۹ ۱۹ شهريور ۱۳۹۲
فقط تاسف وتستیت با چشمانی گریان
Iran (Islamic Republic of)
محمد لر
۱۳:۳۵ ۱۹ شهريور ۱۳۹۲
خداوند رحمتشون کنه و مجروحین را شفا بده
Iran (Islamic Republic of)
amir
۱۳:۳۴ ۱۹ شهريور ۱۳۹۲
خیلی سخته. امیدوارم خدا صبر بده به خانواده هاشون
Iran (Islamic Republic of)
کرمی
۱۳:۲۱ ۱۹ شهريور ۱۳۹۲
شرکت سازنده اتوبوس ها 50 درصد مقصر هست ؟ نگفتند پلیس راه چند درصد ؟ اگه به لاستیک اکثر اتوبوس ها یه نگاهی بیندازید تعجب می کنید که چقدر مستهلک هستند و پلیس هیچ توجهی به آنها نمی کنه و جان مردم در خطر هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۸ ۱۹ شهريور ۱۳۹۲
خبر ناراحت کننده ای بود، امیدوارم دیگه برای هیچ کسی این اتفاق نیافته. به بازماندگان این حادثه تسلیت میگم.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۱۷ ۱۹ شهريور ۱۳۹۲
مسولان به فکر این جاده های بدرد نخور باشند
Iran (Islamic Republic of)
هدی
۱۳:۱۶ ۱۹ شهريور ۱۳۹۲
خدا رحمتشون کنه.
Iran (Islamic Republic of)
عباس مومنین
۱۲:۵۹ ۱۹ شهريور ۱۳۹۲
انجه سعی است من اندر طلبت بنمایم // انقدر هست که تغیر قضا نتوان کرد روح همشان شاد انشا الله با شهدا مشهور شوند
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۲:۴۹ ۱۹ شهريور ۱۳۹۲
نمیدونم تاکی باید شاهد این جور حوادث باشیم!حالا کی باید جواب خانواده های داغ دیده رو بده؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۴ ۱۹ شهريور ۱۳۹۲
کاش بجای فکر کردن به سوریه و ساختن موشک و هواپیمای بدون سرنشین وو کمی هم بفکر گرانی لاستیک و لوازم یدکی و وضع جاده های کشور خودمان بودن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۹ ۱۹ شهريور ۱۳۹۲
لطفا کارشناسان محترم سهم تقصیر وزارت راه نیز درنصب گاردیلهای بی خاصیت(ببخشید حلبی ریل) مشخص کنند .3سال پیش هم تصادفی مشابه درمحور شیراز -مرودشت به علت عبور اتوبوس از گاردریل وبرخورد با اتوبوس مقابل رخ داد.
Iran (Islamic Republic of)
چوبین
۱۲:۳۲ ۱۹ شهريور ۱۳۹۲
گارد ریلو از چی می سازن؟اصلا واسه چیه؟مگه نباید جلوی انحراف ماشینارو بگیره؟
Iran (Islamic Republic of)
samad
۱۲:۳۱ ۱۹ شهريور ۱۳۹۲
فقط کسایی میتونن درد بازماندگان این حادثه دلخراش را درک کنند که خودشون چنین دردی کشیده باشن. واقعا درکشون میکنم خدا بهشون صبر بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۰ ۱۹ شهريور ۱۳۹۲
خدا رحمتشون کنه و به بازماندگان صبر عنایت فرمایید

مسولین به فکر باشید تاکی باید شاهد این چنین تصادفاتی در جادههای کشور باشیم
44 نفر تعدا کمی ن
اقای وزیر راه این جاد های ایران کی میخواد درسته بشه
United States of America
ایرانی
۲۰:۳۵ ۱۹ شهريور ۱۳۹۲
حداقل اون تیکه راه خوب بوده مشکل از ماشین بوده
Iran (Islamic Republic of)
mohammad
۱۲:۱۷ ۱۹ شهريور ۱۳۹۲
تقدير غير قابل تغيير است. خدا رحمتشون كنه
Iran (Islamic Republic of)
سين
۱۳:۲۱ ۱۹ شهريور ۱۳۹۲
آقا همه بي احتياطي هارو به پاي تقدير نگذاريد....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۰ ۱۹ شهريور ۱۳۹۲
تقدیر کجا بوده؟ مشکل از ماشین و راننده هاست. مثلا در حال حاظر با وجود پراید و همین اسکانیایی که میگند-عزرائیل دیگه باید بازنشست بشه. خدا رحمتشون کنه
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۲:۱۱ ۱۹ شهريور ۱۳۹۲
من خودم داغ دیده تصادف هستم
خدا رحمتشون کنه و به بازماندگانشان صبر اعطا کنه
Iran (Islamic Republic of)
Arash
۱۱:۵۹ ۱۹ شهريور ۱۳۹۲
واقعا مایه تاسف برای ما که هموطنانمون به این راحتی دار فانی را ودا می گویند . به همهی بازماندگان تسلیت عرض میکنم هرچند باری رو از روی دوش این عزیزان بر نمی داره .
امیدوارم مسولیین کمی به فکر باشند با کمی سخت گیری بیشتر در معاینه فنی شاید ، شاید این اتفاق پیش نمی آمد
Spain
ارسلان
۱۱:۵۱ ۱۹ شهريور ۱۳۹۲
مشکل ازخودمونه نباید بذاریم ماشینهای بی کیفیت تولیدی چین وارد کشور بشه که همه ضررشو مردم بیچاره ببینن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۱ ۱۹ شهريور ۱۳۹۲
اسکانیا چینی نیست
Iran (Islamic Republic of)
نبی
۱۴:۱۵ ۱۹ شهريور ۱۳۹۲
لاستیکش که هست ...
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۲۳:۳۰ ۱۹ شهريور ۱۳۹۲
خدا به همه ی بازماندگان صبر عطا کنه
دوست عزیز اسکانیا تولید کشور سوئد که توسط شرکت عقاب افشان توی ایران مونتاژ میشه و طبق گفته مدیر عامل این شرکت تمامی تایر های شرکت اسکانیا محصوب تولیدی ایران هستند
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۵۰ ۱۹ شهريور ۱۳۹۲
خدا رحمت کنه کسایی رو که فوت کردن!
-
ناشناس
۱۱:۴۵ ۱۹ شهريور ۱۳۹۲
به شرکتهای تولیدکننده اسکانیا واقعا خسته نباشید میگیم میتونست تعدادشون خیلی کمتر از این باشه ببینیم از این به بعد چه گلی به سرمون می زنید ، خداوند به خانواده هاشون صبر بده
Germany
mohammad
۱۱:۰۴ ۱۹ شهريور ۱۳۹۲
برادر برخی از این اسامی اشتباه می باشد
مثلا
مریم کرمی 30 ساله صحیح است
حسین مروتی 43 ساله صحیح است
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۰:۳۶ ۱۹ شهريور ۱۳۹۲
متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۰:۳۶ ۱۹ شهريور ۱۳۹۲
به خاطر یک خواب آلودگی راننده زندگی 44 نفر به پایان رسید.واقعا کی جوابگو خانواده هاشونه
Germany
هادی
۲۰:۰۵ ۱۹ شهريور ۱۳۹۲
البته شاید راننده بنده خدا خواب نبوده چون میگن لاستیکش ترکیده
ولی به نظر بنده راننده های خودروهای مسافربری باید ازفیلترهای بیشتری عبور کنن تا کسایی که توانایی ندارن کنترل این وسایل رو به عهده نگیرن
انصافا آمار این حوادث زیاده
Iran (Islamic Republic of)
سمیرا
۱۰:۱۹ ۱۹ شهريور ۱۳۹۲
برای بازماندگان از خداوند طلب صبر م
ینمایم
Iran (Islamic Republic of)
سمیرا
۱۰:۱۲ ۱۹ شهريور ۱۳۹۲
برای بازماندگان از خداوند طلب صبر م
Iran (Islamic Republic of)
azerila
۰۹:۵۹ ۱۹ شهريور ۱۳۹۲
یک راننده ، باعث مرگ این همه انسان... واقعا جای تاسف داره... چطور میخواد جواب خدا رو بده...
United States of America
کامران
۰۹:۵۲ ۱۹ شهريور ۱۳۹۲
خدا رحمت کند درگذشتگان این حادثه دلخراش را .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۶ ۱۹ شهريور ۱۳۹۲
ارزوی سلامتی برای بازماندگان و طلب مغفرت برای جان باختگان حادثه راننده در چه وضعی است؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۱ ۱۹ شهريور ۱۳۹۲
فاجعه است.
سرصبحی دلم به درد اومد.
تسلیت به خانواده هاشون. تسلیت به ایران.
باید عزای عمومی اعلام بشه.
ایکاش سخت گیریهای بیشتری برای راننده های ماشینهای سنگین بشه، تا دیگه از اینجور حوادث دردناک اتفاق نیفته. ایکاش...
Iran (Islamic Republic of)
امير
۰۹:۲۶ ۱۹ شهريور ۱۳۹۲
به چه دليلي اين‌ راننده‌هاي از خود راضي اتوبوس‌ها ، اين جور با جون مردم و اعصاب خانواده‌ها بازي مي‌كنند ؟!

پس پليس راه چي‌كار مي‌كنه؟
خداوند به خانواده‌هاي عزيزشان صبر بده!
خيلي سخته
Iran (Islamic Republic of)
armin
۰۹:۲۴ ۱۹ شهريور ۱۳۹۲
باید درب اون مسافربریو گِل گرفت نه اینکه ساده از کنارش رد بشیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۱ ۱۹ شهريور ۱۳۹۲
چقدر باید شاهد این حواث تلخ باشیم
Germany
عباس
۰۹:۱۱ ۱۹ شهريور ۱۳۹۲
تسلیت . تسلیت .واقعا متاثر و متاسف شدیم. خدا رحمتشان کند....
این رانندگان بی مسوولیت باید هم مجازات و هم تا اخر عمر از رانندگی محروم شوند
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۹:۰۴ ۱۹ شهريور ۱۳۹۲
علت تمام این مصایب سرعت بالاست.در جاده اصفهان -تهران اتوبوس هاخیلی بد رانندگی میکنند.قوانین رانندگی در شب وروز باید تفاوت داشته باشه.راننده چون جاده رااز حفظه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۶ ۱۹ شهريور ۱۳۹۲
خدا به بازمانده هاشون صبر بده
آخرین اخبار