دردهای شکمی 17 دلیل دارد

همه انسانها به گونه ای شکم درد یا معده درد را تجربه کرده اند. دردهای شکمی اصولا زودگذر هستند یا پس از صرف غذا سراغ فرد می آیند.

به گزارش خبرنگار کلينيک باشگاه خبرنگاران؛ این نوع دردها دلایل متنوعی دارند و ما چندین نمونه از آنها را برایتان نام برده ایم.

1. مسومیت غذایی:
مسومیت های غذایی که در نتیجه باکتری هابه وجود می آیند، به دردهای معده، اسهال و استفراغ منجر می شوند.  حتی در موارد نادر مشاهده شده است فرد در نتیجه باکتری های غذای مسموم جان خود را از دست داده است. نشانه های مسمومیت غذایی یک تا دو روز در بدن باقی می مانند.

2. عوارض جانبی دارو: تقریبا همه داروها عوارض جانبی دارند که یکی از آنها دردهای شکمی است. برخی از داروها همچون آنهایی که برای جلوگیری از پوکی استخوان هستند، می تواند  باعث دردهای شکمی بشوند. ایبوپروفن و آسپرین ها نیز ممکن است ورم معده و یا حتی زخم معده را موجب بشوند.

3. آماس لوزالمعده:
تورم لوزالمعده می تواند باعث ایجاد سوزش در معده و شکم بشود. حتی برخی از بیماران در نتیجه این ورم، دردی را متحمل می شوند که از پشت کمرشان تیر می کشد.
بهتر است بیمار در این حالت به کمر دراز بکشد تا درد، حالت تهوع و استفراغ کاهش پیدا کنند.

4. رفلاکس: رفلاکس یا به اصطلاح ترش کردن معده باعث ایجاد درد در بالای معده و پایین سینه می شود. وقتی دریچه ای که معده را از مری جدا می کند، ضعیف عمل کند غذا و اسیدهای معده از معده وارد مری می شوند و فرد سوزش شدیدی را در ناحیه زیر سینه احساس می کند که بسیار ناراحت کننده است.

درست غذا نخوردن یا مصرف غذاهای نامناسب (چرب) می تواند موجب ایجاد رفلاکس شود. برای برطرف کردن آن همیشه مراقب نوع غذایی که میل می کنید باشید. داروهای خنثی کننده اسید یا بلوکه کننده H2 هم می توانند در کم کردن این درد موثر باشند.

5. حساسیت به لاکتوز: در سراسر جهان مردم بسیاری هستند که به لاکتوز شیر حساسیت دارند. این حساسیت می تواند منجر به دردهای معده، نفخ شکم، اسهال،و هضم نشدن غذا بشود. برای درمان یا پیشگیری از این درد باید مصرف لبنیات و به ویژه شیر و پنیر را ترک کنید.

6. سنگ کیسه صفرا:
صفرا یک عضو کوچک بدن است که زیر کبد قرار دارد و ممکن است سنگ‌ساز باشد. این سنگ ها می توانند موجب دردهای شکمی بشوند و راه روده ها را مسدود کنند و نتیجه آن دردی است که بیمار متحمل می شود. درد کیسه صفرا در سمت راست و بالای شکم احساس می شود و بیشتر پس از مصرف غذاهای چرب سراغ بیمار می آید.

7. دیورتیکول: بیماری دیورتیکول یا در نتیجه تورم آماس دیورتیکول یا کیسه هایی است که در روده بزرگ وجود دارند. نشانه های این بیماری شامل گرفتگی عضلات شکم است که شاید در واکنش به آنتی بیوتیک انجام شود. رژیم های غذایی که فیبر زیادی دارند می توانند کمک کننده باشند. در انواع بسیار شدید این درد می تواند شامل آبسه، خونریزی و حتی ایجاد حفره بشود که باید آن را جراحی کرد.

8. حساسیت به گلوتن: برخی از مردم به گلوتن واکنش های بدی نشان می دهند. گلوتن در گندم و دانه چاودار موجود است. حالت شدید حساسیت به گلوتن، بیماری سلیاک نام دارد.
گلوتن موجب آسیب دیدن روده کوچک و مانع از عملکرد درست آن می شود. در این حالت روده نمی تواند مواد غذایی را جذب کند. سلیاک می تواند منجر به نفخ و دردهایی همچون خستگی عمومی بدن می شود.

عدم توانایی روده کوچک در جذب مواد غذایی به استفراغ، کاهش وزن و حتی سوء تغذیه  منجر می شود.

9. بیماری تیروئید: با اینکه غده تیروئید در گلو قرار دارد اما می تواند موجب درد معده و شکم بشود. تیروئید پرکار موجب ترشح هورمون زیادی می شود که توسط فرایند هضم تشدید می شود و منجر به دردهای شکمی می شود.  تیروئید کم کار هم موجب کاهش روند هضم می شود و به تولید گاز و ایجاد نفخ منجر می شود.

10. انگل: هیچ فردی دوست ندارد تصور کند دردهای شکم و معده او در نتیجه وجود کرم و انگل در بدن او است. اما این مساله می تواند حقیقت داشته باشد و انواع و اقسام کرم و انگل وجود دارند که به واسطه استخر یا آب رودخانه و دریا یا در نتیجه نوشیدن آب های تصفیه نشده وارد بدن و باعث دل درد شدید، دل پیچه، اسهال و استفراغ  می شوند.

11. آپاندیس: افرادی که آپاندیس دارند به طور ناگهان دردی شدید در سمت راست شکم خود احساس می کنند که باید فرد را  فورا به بیمارستان رساند.
این بیماری بیشتر در کودکان و جوانان شایع است. اگر آپادنیس برداشته نشود می تواند منجر به مرگ بیمار بشود.

12. زخم معده: زخم معده یکی از رایج ترین دردهای شکمی است. این درد اصولا در قسمت نیمه بالایی شکم فرد ایجاد و معمولا هم پس از غذا دردش شدیدتر می شود. افرادی که دچار زخم معده هستند ممکن است حتی نیمه های شب در اثر درد معده از خواب بی خواب شوند.
برای درمان این بیماری از انواع آنتی بیوتیک ها استفاده می شود.

13. استفاده بیش از اندازه آدامس های بدون قند: اگر بیش از اندازه سوربیتول استفاده کنید دچار دل درد و اسهال خواهید شد. این ماده در آدامس های بدون قند زیاد موجود است. شاید جالب باشد بدانید، خانمی 21 ساله به دلیل جویدن روزانه 16 آدامس بدون قند، به طور ناگهانی 5 کیلوگرم از وزن خود را از دست داد و دچار دردهای شدید معده و اسهال شد.

14. استرس: استرس منجر به سردرد، فشار خون بالا، بی خوابی و دردهای معده و شکم می شود. افسردگی نیز با گوارش و دردهای شکمی رابطه مستقیم دارد. بنابراین، اگر به طور دایم از درد معده در عذاب هستید شاید دلیل آن اضطراب های شدید باشد. باید سعی کنید تا حد امکان به مسایلی که در زندگی پیش می آیند اهمیت ندهید.

15. ورم روده: ورم روده در روده بزرگ یا کوچک ایجاد و باعث درد در ناحیه شکم فرد می شود. این بیماری می تواند خطرناک و با خونریزی روده یا اسهال همراه باشد.
دردهای شکمی خود را جدی بگیرید زیرا خونریزی و التهاب روده می تواند به بیماری های خطرناک تر منجر شود.

16. سندروم حساسیت روده: این بیماری با درد زیاد همراه است و گاهی سال ها ادامه دارد. البته همچون ورم روده با خونریزی یا اسهال همراه نیست. خانم ها بیشتر از مردها به این بیماری دچار می شوند.

17. سرطان:
شاید کمی غیرمعمول به نظر برسد اما سرطان نیز می تواند یکی از دلایل دردهای ناحیه شکم باشد. سرطان می توان در کبد، پانکراس، معده، کیسه صفرا به وجود بیاید و باعث درد شود.

منبع: برترين ها
برچسب ها: شکم ، درد ، سرطان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۸
در انتظار بررسی: ۲
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۲ ۲۵ فروردين ۱۴۰۱
سلام خسته نباشید خالم کیسه سفرا عمل کرده هشت ماه پیش ولی هیچ خوب نشده از درد شکم هیچ خواب نداره
United States of America
ناشناس
۰۰:۱۳ ۰۳ بهمن ۱۴۰۰
سلام دوستم که تمام اطراف شکمش درد میکد و حتا نمیتاند راه برود
Iran (Islamic Republic of)
سودابه نوروزی
۱۰:۲۷ ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
دل درد
که می سوزد
Iran (Islamic Republic of)
یلدا
۲۱:۱۷ ۱۰ دی ۱۳۹۹
من مامانم شکمش درد میکنه یهو میگره ول میکنه فک میکنه شکمش داره مترکه سردشه خواهش میکنم الان بگین چیکار کنم همین الان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۰ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
سلام من به مدته یهویی دلم درد میگیره و یهویی دردش میخوابه به طوری که نمیتونم راحت بشینم میشه راهنماییم کنید
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۲۰:۳۹ ۱۰ تير ۱۳۹۹
سلام
من چند وقته، سمت راست بدنم درد میکنه. مدفوع نیز به سختی دفع می کنم. دکترای مختلفی رفتم . میگن کولیت روده داری.
حالا دو سه روز است زیز شکمم درد میکنه.
چکار باید کنم. داغون شدم.
Iran (Islamic Republic of)
محیا
۲۳:۵۳ ۲۷ اسفند ۱۳۹۸
من یک سال شکم درد وسردرد دارم رفتم ازمایش خون دادم ودکتر گفت چیزی نیست تورو خدا شما کمکم کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۷ ۱۸ اسفند ۱۳۹۸
سلام من هر روز شکم درد و سر درد دارم راهنماییم کنید چجوری. خوب بشم
Iran (Islamic Republic of)
پوران
۰۷:۳۹ ۱۵ مهر ۱۳۹۸
سلام خوبین من ورم معده دارم بچه هامم گرفتن ایا این مریضی واگیر است دکترم رفتم خوب نشدم تورو خدا راهنمایم کنید چکار کنم که خوب بشم ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۶ ۱۳ شهريور ۱۳۹۸
من چندروزه دل دردم.دیشب وحشتناک شدیدشددوره ناف شدیددردمیکردبه پشته کمرم دردرفت.چندساله تیروییدپرکاره.البته امروزاصلادردندارم.چرا.دکترهم نرفتم.راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۶ ۱۳ شهريور ۱۳۹۸
من هیچ نظری ندارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۸ ۱۶ تير ۱۳۹۸
با سلام دوستان من دوساله مشکل معده دارم اندوسکوپی هم رفتم چن باری از بهترین قرص هاهم استفاده کردم نتیجه نگرفتم الان اصلا احساس درد معده نمیکنم ولی هر غذایی میخورم استفراغ میکنم در ضم باد شکمم میارم اروغ میزنم اگه ازدوستان راه حلی برای برطرف شدنش داره راهنماییمون بکنه ممنون میشم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۵۸ ۱۵ تير ۱۳۹۸
سلام من دور شکمم درد میکنه هم سمت چپ وگاهی توقات سمت راست از چی میتونه باشه ممنون
Iran (Islamic Republic of)
سونیا
۱۴:۳۵ ۱۲ تير ۱۳۹۸
سلام من بعد از چند روز رفتم دکتر ولی دکتر نتیجه هم نگرفت و بعد از چند روزا هم باز درد شدیدی دارم بای
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۲۱:۱۰ ۰۷ تير ۱۳۹۸
س ی مدت هست وسط شکم من دردمیکنه که این درددائم هست سنوگرافی رفتم فقط گفته مختصرکبدم چربه لطفا راهنماییم کنید باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
خودم
۲۱:۱۱ ۰۲ تير ۱۳۹۸
سلام من نزدیک یک ساله سمت راست شکمم درد میکنه و دکترا هیچ نتیجه نگرفتن عادت ماهانه هم منظمه ولی دوماه شدت پیدا کرده وکم خونی شدید دارم هرماه یک درجه خونم پایین میاد جدید بعد نزدیکی هم لکه بینی دارم پارسال تست پاپ اسمیر دادم مشگلی ندشته لطفا راهنماییم کنید
Iran (Islamic Republic of)
الف انصاری
۱۱:۲۰ ۲۶ خرداد ۱۳۹۸
سلام.من بعد ازخوردن دانه چیا دچار دلدردی مثل سیکل ماهیانه شدهام خیلی شدید چه کنم
Iran (Islamic Republic of)
مطهره
۱۶:۲۶ ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
سلام . درد سمت راست شکم زیر دنده ها معمولا به خاطر کیسه صفراست.یا لجن صفراوی دارید یا سنگ صفرا . من چون خودم یک سال طول کشید تا دکترا تشخیص بدن که دردم برای سنگ صفراست.
Iran (Islamic Republic of)
دکتر
۲۰:۰۱ ۲۸ بهمن ۱۳۹۸
دانه چیا نخور :]
Germany
مبارک
۱۷:۲۳ ۱۰ خرداد ۱۳۹۸
خانم من یک هفته هست که خیلی شکم درد شدید میشه اما دکتر ها دلیل اش را هم پیدا نکرده است
France
سعید
۲۱:۲۵ ۲۵ فروردين ۱۳۹۸
سلام من چند ساله ماهی یکی دو بار دورنافم وسط شکمم درد شدید میگیرم حالت دل پیچه وهمیشه همراه با اسهال هست گرمش میکنم سری خوب میشه تو زمستون بیشتر اونجوری میشم ممنون میشم راهنمایی کنید دکتر رفتم میگه چیزی نیست
United States of America
رضا مقنی
۲۰:۴۴ ۱۱ فروردين ۱۳۹۸
من یک ساله سمت راست بقل معدم ورم کرده و درد میکند علت چیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۲ ۰۷ فروردين ۱۳۹۸
سلام من نشکل کبد دارم یعنی اتوامییون دارم قرص پردینزولون با ازارام میخورم پرید نشدم دوماه دلدرد دارم شکمم بزرگ شده از چیه ممنون میشم ج بدید
Iran (Islamic Republic of)
مسعودسن سبلی
۲۲:۲۱ ۰۲ فروردين ۱۳۹۸
سلام یکماهه درقسمت بالای نافم سمت معده درد شدیددارم انگار ضعف کرده باشم وبعداز خوردن غذا کمی ارام میشه دوباره تا هضم بشه وبره دردش خیلی بدتر میشه وهمراه بانفخ وبادشکم وشروع به دلپیچه میگیرم گاه از پشت زیر کتفم نیز تیر کمی میکشه درضمن قبلاً پرکاری تیرویید داشتم بعدازیددرمانی کم کار شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۱ ۰۲ فروردين ۱۳۹۸
سلام باتشکرررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۱ ۰۲ فروردين ۱۳۹۸
توروخدا راهنمایی کنید الان چند روزه زیر شکمم درد می کنه نمی دونم چیکار کنم
United States of America
مریم
۱۵:۰۹ ۱۲ بهمن ۱۳۹۷
من ۳ روزه یهویی شکم درد شدم نه معده نه تخمدانهام درد نمیکنه بالای ناف بقطر دو انگشت سفت شده نمیدونم چکارمه دوروزه بیمارستان هم رفتم اما جوابی نگرفتم مسکن هم آرومم نمیکنه از دوستان کسی هست بهم حواب بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۶ ۳۰ دی ۱۳۹۷
سلام مدتی سمت راست بالای شکمم میسوزه میترسم آزمایش یادکتربرم لطفاراهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
سوزان
۲۰:۴۴ ۱۵ آبان ۱۳۹۷
سلام من مدتیه که درد سمت چپ شکم دارم و هنگام دفع درد شدیدی دارم .لطفا زود جواب دهید
Iran (Islamic Republic of)
مهسا
۲۲:۳۵ ۰۵ آبان ۱۳۹۷
سلام من حدود یک ماه پیش گوشم غفونت کرد وبه پزشک مراجعه کردم ودارو مصرف کردم درست از روز استفاده داروها تجویز شده توسط پزشک،حدود یک ماه است بلافاصله بعد از خوردن غذا دل درد واسهال دارم ،به نظر شما دلیلش چیست
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۱۷ ۱۲ دی ۱۳۹۷
منم دقیقا همینطوری شدم بی اشتهایی تهوع و شکم درد و اسهال مال بتاهیستین هست که عوارض گوارشی معده خیلی شدید داره متاسفانه زخم معده
Iran (Islamic Republic of)
فهیمه
۱۱:۵۵ ۲۳ شهريور ۱۳۹۷
شکم درد داشتم به پزشک مراجعه کردم وبه هم دارو داد الان خوب شدم امکان دارد کیست داشته باشم
Iran (Islamic Republic of)
marziyeh
۱۸:۱۲ ۰۵ شهريور ۱۳۹۷
سلام من هر وقت گوشت میخورم شکم درد شدید میگیرم دلیلش چیه؟
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۴:۰۳ ۱۴ خرداد ۱۳۹۷
سلام خسته نباشید.من بعضی وقت ها سمت چپ پایین شکمم درد می گیرد ولی بعد از مدتی تمام و فردای آن روز دوباره درد می گیرد.دلیلش چیست؟ممنون می شوم راهنمایی کنید.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۸:۱۴ ۱۳ خرداد ۱۳۹۷
سلام من چند روزی در ماه رمضان درد درناحیه زیر دنده سمت چپ کنار کلیه دارم که حتی با نفس عمیق شدید میشه شبیه قلنج یا باد شدید معده هست لطفا راهنماییم کنید.ممنون .
Iran (Islamic Republic of)
شهرام
۱۲:۲۲ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷
لطفا بگین درد دورناف بعداز پریود نامنظم از چی میتونه باشه ؟؟؟فقط درد نافه جای دیگه ای نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۴ ۰۴ فروردين ۱۳۹۷
سلام
من مدتی هست که احساس میکنم قسمت راست شکم من ورم داره.
قبلا کمر درد داشتم که فکر میکردم دیسک کمرمه ولی حالا احساس میکنم که بخاطر ورم شکم منه .
چند جوش هم زده زیر شکمم که چند وقته که خوب نشده.
ممنون میشم اگه راهنمایی کنید و بگید این علائم ممکنه به چه دلیل باشه
Iran (Islamic Republic of)
عباس شلیجی
۰۸:۲۴ ۱۹ اسفند ۱۳۹۶
با سلام من این خیلی وقته شکم درد دارم واسهال میگیرم اسهالم یه روز برطرف میشه دوباره به همون حالت بر میگرده شکمم هم خیلی نفخ داره لطفا کمکم کنید بدونم چمه؟؟
Iran (Islamic Republic of)
نگار
۰۵:۵۱ ۰۷ مرداد ۱۳۹۷
خب برو دکتر ببین چته
Iran (Islamic Republic of)
الناز
۱۹:۱۱ ۱۶ بهمن ۱۳۹۶
باسلام.شرمنده 4روزه اطراف نافم دردمیگیره به شدت تا سمت بالای معدم میره.دلیلش میتونه آپاندیس باشه؟ممنون اگه راهنماییم کنید؟
Iran (Islamic Republic of)
دکتر بزرگانی
۰۴:۵۲ ۱۲ اسفند ۱۳۹۶
با سلام امکان افتادگی ناف هست
احتمالا جسم سنگینی را حمل کردید که به اطراف شکم شما فشار وارد شده است شما حتما باید به دکتر مراجعه کنید.
Germany
زینب ازخلخال
۱۷:۳۱ ۰۹ بهمن ۱۳۹۶
سلام من بخاطر مشگل مالی که دارم خیلی توزندگیم توعذاب هستم همش استرس دارم .ازاسترس درد شکمم ونافم خیلی خیلی شدیده زده کمرم .حالت تهوع دارم خیلی دارم عذاب میکشم خودمم طلاق گرفتم دوبار ازفکرش دیگه سردرد شدید دارم کمکم کنین خواهش میکنم
Iran (Islamic Republic of)
حدیثه
۰۸:۴۱ ۰۸ بهمن ۱۳۹۶
سلام از مرداد ماه دردای زیر شکمی دارم .که دکتر کلیه رفتم ایشون آنتی بیوتیک دادن بعد از دو ماه خوب نشد سونو گراگرافی و سیستوسکپی هم و کلونوسکپی هم انجام دادم چیز ی نبود .ولی دردام ادامه داره و داخل ادرارم هنوز خون دیده میشه خونی که داخل آزمایش دیده میشه قابل دیدن با چشم نیستش .راهنماییم میکنین
Iran (Islamic Republic of)
بهنام
۰۳:۵۶ ۰۴ بهمن ۱۳۹۶
سلام من سمت چپ نافم یه هفتس احساس درد میکنم بعضی وقتا خوب میشه ولی دوباره میاد میشه دلیلشو بگین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۸ ۳۰ دی ۱۳۹۶
سلام خسته نباشید من دو روزه نافم درد میکنه نه زیاد کمی هم کبود شده از چیه ؟ ممنون میشم از راهنمایتون
Iran (Islamic Republic of)
الشن
۱۲:۱۲ ۲۷ دی ۱۳۹۶
سلام علت درد ناف ک بیشتر مواقع بالاتر از ناف یا ب چپ یا راست هم میزنه میگن مواقعی رخ میده ک وزن سنگینی رو برمیداریم ناف از جایش میپره بالا یا چپ وراست منجر ب اسهال دل پیچه .درد .بی اشتهای میشه پیش ی کار بلد قدیمی برین با دستش میاره ناف جاش دکترا تشخیص نمیتونن بدن
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۷:۱۹ ۱۲ دی ۱۳۹۶
سلام ببخشید درداطراف ناف یایه کم بالاتر که درد شدیدیه یه دفعه میگیره بعد دوسه دقیقه تموم میشه انگارکه اصلادردنداشته فکرمیکنیددلیلش چیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۱ ۰۶ دی ۱۳۹۶
یعنی آسپرین باعث ورم معده و زخم معده میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۲ ۱۸ آذر ۱۳۹۶
سلام از دیروز از درد معده دارم میمیرم امروز دردش به سمت راست نافم زده که دست بهش میزنم تیر میکشه مال چیه؟؟لطفا جوابمو بدین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۲ ۱۲ آذر ۱۳۹۶
س خوبین من چند روزی هس حالت تهوع و زیر دلم درد میکنه برا چیه
Germany
شکوفه
۰۱:۲۳ ۲۸ مرداد ۱۳۹۷
سلام من دوماه بود که پریود نمیشدم وحالا که سه روز سیکل ماهیانه شدم شکمم درد داره ناحیه زیر معده وخود معده وحالت تهوع وهمراه سر درد شدید دارم راهنماییم ککید میتونه چی باشه
Iran (Islamic Republic of)
Jalal
۰۶:۱۶ ۲۶ آبان ۱۳۹۶
با سلام من این 17موردی که اشاره شده هیچ کدام نیست دل پیچگی من دور نافم هستش درد کمی داره و زود میگیره ول می کنه خواهشا کمک کنید جواب رو به ایمیلم ارسال کنید باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
مطهره
۰۰:۳۲ ۰۵ آبان ۱۳۹۶
س خوبین من چند روزی هس حالت تهوع و زیر دلم درد میکنه برا چیه
Iran (Islamic Republic of)
دکتر جودکی
۱۶:۲۰ ۰۳ آبان ۱۳۹۷
از بدبختیه
Iran (Islamic Republic of)
اکرم
۱۳:۴۳ ۲۸ مرداد ۱۳۹۶
ممنون از راهنماییهای خوب تان میخواستم بپرسم ایا دردشکم که بعضی وقتا میگیرم من احساس میکنم شاید معدام باشد اما خودم نمیتوانم متوجه شوم
Iran (Islamic Republic of)
شهاب
۰۹:۵۲ ۲۳ مرداد ۱۳۹۶
علت درد متحرک دور ناف علی الخصوص سمت راست ناف وشکم نشانه چیست
Iran (Islamic Republic of)
شهاب
۰۹:۵۲ ۲۳ مرداد ۱۳۹۶
علت درد متحرک دور ناف علی الخصوص سمت راست ناف وشکم نشانه چیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۰ ۰۶ مرداد ۱۳۹۶
سلام تو را خدا سوال من را زود جواب بدید من 14سالمه و این ماه قبل پریود نشدم پایم ماه شکنم نفخ کرده و بعضی وقت ها ناف و کمرم درد میگیره تو را خدا کمک کنید
آخرین اخبار