تیر خلاص انتفاضه شعبانیه بر اردوگاه اشرف/ منافقین چه کسانی را برای صدام کشتند

انتفاضه شعبانیه که در سال 1991 می‌رفت تا عراق را از لوث وجود صدام پاک کند، با حمله نظامی منافقین متوقف شد، اما حال بعد از گذشت بیش از 20 سال، فرزندان و بازماندگان این انتفاضه تیر خلاص را بر پیکره این گروهک تروریستی زدند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،  22 سال پیش، ملت عراق که از ستم‌های بی‌شمار صدام به تنگ آمده بودند، همزمان با نیمه شعبان، قیام عمومی را از شهر مقدس کربلا به رهبری مراجع شیعه آغاز کردند که به انتفاضه شعبانیه معروف شد و چهارده استان عراق را در بر گرفت.

اما صدام با حمایت جدی غرب در یک جنایت و کشتار بی سابقه، در فاصله‌ای کمتر از دو هفته، صدها هزار عراقی را به شهادت رسانده و جمع کثیری را نیز بازداشت کرد.

این قیام در پایان جنگ خلیج فارس و قطع نامه 670 شورای امنیت که کلیه تحرکات هوایی ارتش عراق حتی بالگردها را ممنوع کرد به وقوع پیوست و در نتیجه آن، کنترل بخش اعظم کشور به دست نیروهای مردمی افتاد و از هجده استان عراق، چهارده استان سقوط کرد و در این میان تنها استانهای مرکزی شامل استانهای غربی و صلاح الدین و بغداد در دست رژیم بعث باقی‌ماند.

این قیام با اتحاد شیعیان و اهل تسنن فراگیر شد اما به دلیل آزاد شدن مناطق یاد شده که اغلب ساکنین آن شیعه بودند، این انتفاضه بیشتر رنگ شیعه‌ به خود گرفت و در مدت بسیار کوتاهی، اکثریت شهرهای مهم عراق از جمله بصره، نجف، کربلا ،عماره، کوت، ناصریه و دیوانیه در جنوب و شهرهای مهم و استراتژیک شمال عراق به دست نیروهای مردمی افتاد.

در این مدت که حدود یک ماه بیشتر طول نکشید، مردم با تشکیل کمیته‌های مردمی زیر نظر کمیته‌ای نه نفره که از سوی مرجعیت حوزه علمیه نجف اشرف آن هنگام مرحوم آیت‌الله العظمی خوئی تشکیل شده بود، اداره می‌شدند.

این کمیته که از برجستگان مردمی و اجتماعی و گاه علمی حوزه انتخاب شده بودند، هر یک در سویی در امر کارگشایی امور روزمره مردم این شهرها نظارت داشته و سعی داشتند که خونی به ناحق ریخته نشده و ظلمی بر انسانی روا نشود.

یکی از اهرم‌های اصلی صدام برای سرکوب این قیام، نیروهای منافقین در عراق بود و صدام و رژیم بعث برای مقابله با این انتفاضه علاوه بر قتل عام مردم توسط ارتش عراق از گروهک تروریستی منافقین نیز بهره‌بردند و منافقین در انتفاضه شعبانیه به کشتار وسیعی از مردم عراق دست زده و 25 هزار نفر را به شهادت رساندند.

رجوی دست در دست صدام دیکتاتور عراق

در جریان این درگیری‌ها هزاران نفر کشته و نزدیک به دو میلیون نفر از مردم عراق آواره شدند.

منافقین با کمک نیروهای نظامی در کشتار مردم عراق شرکت کردند و برگی دیگر بر جنایات خود افزودند. در جریان این قیام مردم در کربلا برای مقابله با رژیم بعث و نیز پناه گرفتن وارد حرم حسینی شدند که نیروهای نظامی بعثی آنها را در حرم مطهر به گلوله بستند و بارها با سلاح های سبک و سنگین حرم امام حسین(ع) را هدف قرار دادند.

آثار این جنایات هنوز بر دیوارهای داخلی حرم اباعبدالله(ع) به عنوان سندی ماندگار از قیام مردم عراق و شیعیان در برابر حکومت جور و ستم، باقی مانده است.

همچنین اعضای گروهک تروریستی منافقین در زمان رژیم صدام جنایات فجیعی در استان بصره انجام دادند.

حال پس از گذشت بیش از 20 سال از سرکوب انتفاضه شعبانیه توسط رژیم بعث و جنایات گروهک تروریستی منافقین، فرزندان و بازماندگان این انتفاضه اسلامی، کار را برای این گروهک جنایتکار به پایان رساندند و با حمله غافلگیر کننده به اردوگاه اشرف دهها نفر از کادرهای اصلی و مؤثر منافقین که نقش بسزایی در ترورها و قتل عام مردم مسلمان را به درک واصل کردند.

برچسب ها: وبگردی ، منافقین ، اشرف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار