قم/

ولایت فقیه اندیشه مبنایی شهید عارف‌الحسینی بود

مدیر حوزه‌های علمیه کشور، یکی از مهم‌ترین مبانی اعتقادی شهید عارف‌الحسینی حاکم شدن اندیشه ولایت فقیه در جامعه پاکستان بود و در همین راستا ضمن باطل دانستن شعار جدایی دین از سیاست به تبیین اندیشه‌های امام راحل پرداخت.

 
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری عصر دیروز در همایش بررسی نقش شهید عارف‌الحسینی در وحدت و بیداری اسلامی که در سالن اجتماعات مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) قم برگزار شد با اشاره به اینکه جهاد دارای چند قسم است، اظهار داشت: از جمله انواع جهاد می‌توان به جهاد با دشمن، جهاد با نفس، جهاد فرهنگی و.. اشاره کرد.

وی با اشاره به تعبیر قرآن کریم از کسانی که در راه خدا جهاد می‌کنند خاطرنشان کرد: کسانی که در راستای جلب رضایت الهی گام در مسیر جهاد می‌گذارند مورد عنایت قرار گرفته و در مسیر تکامل حرکت می‌کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به نقش شهید عارف‌الحسینی و اقدامات جهادی این روحانی مبارز، بیان کرد: شهید عارف الحسینی در سن 37 سالگی با وجود حضور شخصیت‌های بزرگ علمی در کشور پاکستان به عنوان رهبر شیعیان این کشور انتخاب شد و این انتخاب نشان دهنده اهتمام این روحانی برجسته برای گسترش آموزه‌های اهل بیت است.

وی با اشاره به اینکه شهید عارف الحسینی در حوزه علمیه قم و نجف تربیت شد و یکی از مریدان امام خمینی بود تصریح کرد: این مسئله موجب شهادت وی در یک توطئه آمریکایی شد.

وی، شهید عارف‌الحسینی را از افراد تأثیرگذاری رد ایجاد وحدت شیعه و سنی در پاکستان دانست و گفت: او به معرفی کردن غرب، شرق و صهیونیست‌ها به عنوان دشمنان شیعه و سنی پرداخت و طرح مسئله وحدت موجب شد که دشمنان او را به شهادت برسانند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.