مشهد/

زیر سایه خورشید سبک زندگی رضوی را برای مردم تبیین کند

رئیس حوزه علمیه امام مهدی(عج) با اشاره به تاثیر گذاری این جشن ها در تبیین سبک زندگی رضوی، گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص سبک زندگی اسلامی، برگزاری این جشن ها به گونه ای باشد که سبک زندگی رضوی را در میان مردم ترویج کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، آیت الله روح الله قرهی با اشاره به نقش این جشن های مردمی و معنوی اظهار داشت: جشن های مردمی زیر سایه خورشید یکی از اقدامات بسیار ارزشمند آستان قدس رضوی است که برای ترویج فرهنگ رضوی انجام می شود.

استاد اخلاق و رئیس حوزه علمیه امام مهدی(عج) ضمن تشکر و قدردانی از این اقدام آستان قدس رضوی، ابراز کرد: این عمل باعث می شود مردم مسلمان و دین مدار سراسر کشور که توان و یا امکان تشرف به زیارت حرم مطهر رضوی را ندارند، با حضور در برنامه های معنوی زیرسایه خورشید به زیارت از راه دور آن حضرت نائل آیند و در واقع فرهنگ رضوی به سطح جامعه گسترش یابد.

آیت الله قرهی با بیان اینکه برگزاری این جشن ها اثر معنوی بسیار زیادی را بر روحیه مردم می گذارد، گفت: پیشنهاد می کنم که برگزاری این جشن ها گسترده تر شود و به جای اینکه تنها برگزار کننده این جشن ها در دهه کرامت باشیم این جشن ها را در طول سال نیز برگزار کنیم.

رئیس حوزه علمیه امام مهدی(عج) تصریح کرد: تشکیل گروه هایی در طول سال که هر چند ماه یک بار به همراه پرچم آستان مقدس رضوی به شهرها و استان های کشور سفر کنند و فرهنگ رضوی را در بین مردم تبیین کنند، خود گام بزرگی در این راستا محسوب می شود.

وی با بیان اینکه برگزاری جشن های مردمی زیر سایه خورشید تاثیر بسزایی را بر بیداری اسلامی می گذارد، گفت: یکی از نکاتی که در کربلا مشاهده می شود این است که مردم پیاده و به صورت راهپیمایی به سمت حرم امام حسین(علیه السلام) حرکت می کنند که این امر باعث می شود دیگر مردم سراسر دنیا این سوال را از خویش بپرسند که این فرد کیست که همه برای او این اقدامات را انجام می دهندو زمانی که متوجه شدند به سمت اسلام و حسینی شدن روی می آوردند.

آیت الله قرهی افزود: برگزاری جشن های مردمی و معنوی زیر سایه خورشید درعرصه بین الملل نیز می تواند توجه مردم را به این سمت و سو جلب کند و فرهنگ رضوی را در میان آن ها ترویج و تبیین کند.

رئیس حوزه علمیه امام مهدی(عج) ادامه داد: در انی راه تنها پرچم مبارک آستان مقدس رضوی کافی نیست بلکه باید همراه این پرچم مقدس، جزواتی نیز در اختیار مردم قرار گیرد که فرهنگ، سیره و سبک زندگی رضوی را برای مردم تبیین کند.

آیت الله قرهی با اشاره به حضور جوانان در جشن های مردمی زیر سایه خورشید، اظهار کرد: حضور جوانان باید به عنوان یک اصل درنظر گرفته شود چراکه اثرگذاری چنین محافل و مراسمی بر روی آنها ماندگارتر و بسیار عمیق تر است.


برچسب ها: رئیس ، حوزه ، علمیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.