در نمايشگاه سازهاي ابداعي در خانه هنرمندان؛

"شهرآشوب" محمدرضا شجريان و رنگ صداي شرقي

نمايشگاه سازهاي ابداعي "محمدرضا شجريان"؛ سازهاي ابداعي اين استاد آواز را با رنگ صداي شرقي براي مخاطبان در معرض نمايش گذاشت.

به گزارش خبرنگار حوزه موسيقي باشگاه خبرنگاران حاضر در نمايشگاه سازهاي ابداعي محمد رضا شجريان در خانه هنرمندان ايران , در اين نمايشگاه كه در سالن پاييز خانه هنرمندان برپا شده بود , سازهاي مختلف ابداعي محمد رضا شجريان از جمله شهرآشوب , شهنواز , شهبانگ , كرشمه , ساغر , دل و دل , تندر , صراحي , بم صراحي , سبو , شاه صراحي , صراحي آلتو و باربد به نمايش درآمده بود.

در اين نمايشگاه همچنين 12 ساز سنتور ارائه شده بود و محمد رضا شجريان پيش تر اعلام كرده بود : بر اساس تجربه اي كه طي سالهاي متمادي داشته ام , از سنتور ايده هاي بسياري گرفته ام و اين ساز ,   با وجود نوازندگي ساده , سازي پيچيده به شمار مي رود.

استاد آواز ايران همچنين هدف خود را از ساختن چنين سازهايي , جايگزين شدن آن ها براي سازهاي غربي و تكميل يك اركستر براي اجراي قطعات ايراني با سازهاي تماما ايراني , عنوان كرده بود و اميدوار است به زودي و با روي صحنه رفتن , بتواند علاوه بر ملاقات با طرفداران موسيقي خود , سازهاي ابداعي اش را نيز به آن ها نشان دهد و معرفي كند.

سازهاي ابداعي شجريان درواقع نوعي سازهاي پوستي با رنگ صداي شرقي به شمار مي رود واز قابليت تكنوازي برخوردار است.

با وجود اينكه شجريان 5 سالي است كه روي صحنه اجرا نرفته , اما برخي از سازهاي ابداعي او پيش تر و در اجراهايي كه با گروه شهناز داشته , به مخاطبان معرفي شده است.

گفتني است؛ نمايشگاه سازهاي ابداعي محمد رضا شجريان از 22 تا 28 شهريور , هر روز از ساعت 10 تا 13 و 14 تا 20 ميزبان علاقه مندان به هنر موسيقي و سازهاي ايراني است. /ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار