مدير مركز خدمات آموزشي وزارت بهداشت؛

68.5 درصد از شركت كنندگان المپياد علمي، دانشجويان پزشكي هستند

مدير مركز خدمات آموزشي وزارت بهداشت، گفت: 68.5 درصد از شركت كنندگان در پنجمين المپياد علمي دانشجويان دانشگاه هاي علوم پزشكي سراسر كشور دانشجويان رشته پزشكي بودند.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ سليمان احمدي افزود: همچنين ۶،۵ درصد شركت كنندگان، دانشجويان رشته پرستاري و ساير شركت كنندگان از ديگر رشته هاي علوم پزشكي بودند.

وي ادامه داد: ۵۱۷ نفر شركت كننده از ۴۹ دانشگاه در ۱۶ رشته در اين المپياد شركت كردند و به رقابت با يكديگر پرداختند.

وي اظهار كرد: ۲۷ تيم كه در سه حيطه در آزمون انفرادي به مرحله گروهي راه يافتند از دانشگاه هاي خوبي بودند و باعث دلگرمي ما بود.

احمدي خاطرنشان كرد: نگاه به اين المپياد نگاه ويتريني نيست، بلكه نگاه ما اين است كه استعدادها در درون كشور پرورش يابند و تاكيد داريم آن را در درون دانشگاه ها فعال و موثر اجرا كنيم.

مدير مركز خدمات آموزشي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گفت:۱۰ تا ۱۵ درصد دانشجويان در نظام آموزشي برترين ها هستند كه اگر المپيادها را انگيزشي برگزار كنيم مي توانيم استعدادها را راهنمايي و رشد و پرورش يابيم.

وي افزود: تمامي دانشجويان راه يافته به پنجمين المپياد علمي گواهينامه شركت در اين المپياد را دريافت مي كنند.

وي بيان كرد: حيطه هنر را حيطه اصلي خود در اين المپيادها اعلام خواهيم كرد و از سال بعد به عنوان حيطه اصلي خواهد بود و اخلاق پزشكي نيز در بحث هنر مي تواند ورود پيدا كند.

مدير مركز خدمات آموزشي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، ارتقاي كيفيت آموزشي و عمق بخشيدن به آن را از دستاوردهاي المپياد ذكر كرد و گفت: مهمترين آن توانسته روش هاي جديد و بديع سنجش را از نظر عملكرد و سنجش آموزشي به نظام آموزشي معرفي كند.

وي بيان كرد: ۲۰۰ نفر از اساتيد هيات علمي دانشگاه ها در برگزاري اين المپياد فعاليت داشتند كه اين موضوع به يك فرهنگ تبديل شده است و ما اصرار داشتيم بنياد ملي نخبگان از برگزيدگان حمايت كند.

احمدي، اظهار كرد: سال آينده المپياد علمي دانشجويان دانشگاه هاي علوم پزشكي سراسر كشور در مشهد مقدس برگزار مي شود و تا پايان مهر امسال حيطه هاي المپياد را اعلام مي كنيم و همچنين آزمون هاي درون دانشگاهي از طريق بانك آزمون ها برگزار مي شود.

گفتنی است: پنجمين المپياد علمي دانشجويان دانشگاه هاي علوم پزشكي سراسر كشور كه از ۱۶ شهريور به ميزباني دانشگاه علوم پزشكي كرمان آغاز و بیست و یکم شهریور با معرفي برترين ها به كار خود پايان داد./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار