برنامه ریزی بهداشت دهان و دندان نیازمند مطالعات آماری صحیح

رئیس انجمن ایمپلنت گفت: برنامه ریزی و سیاست گذاری بهداشت دهان علی رغم آموزش های ابتدایی نیازمند اطلاعات و مطالعات دندان آماری صحیح از کشور است.

محمدباقر شهنی زاده، رئیس انجمن ایمپلنت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: هنوز مطالعات آماری و بانک اطلاعاتی از میزان پوسیدگی دهان و دندان در کشور نداریم و متاسفانه برخی از آمارهای قدیمی به انتشار جامعه انعکاس داده می شود.

وی در ادامه اظهار داشت: دانشجویان رشته دندانپزشکی در کشور و همچنین فارغ التحصیلان این رشته که هم اکنون در کشور شاغل هستند از توانمندی های مطلوبی این گروه از متخصصان می توان در ارتقا نظام سلامت کشور 

کوشا شهنی زاده در ادامه گفت: اجرایی شدن طرح ملی بهداشت دهان و دندان نیز از اولویت ها و دغدغه های اصلی متخصصان دهان و دندان است که تاکید متخصصان بر اجرایی شدن آن است و امید واریم زودتر شاهد اجرای آن باشیم.

وی در ادامه و با اشاره به ظرفیت و توانمندی دندانپزشکان گفت: امید داریم با سیاست گذاری های صحیح این گروه نه تنها در کلان شهرها بلکه نظام محروم کشور نیز به خدمت رسانی مردم بپردازند تا همگان از رفاه و سلامت بهره مند شوند./ح

برچسب ها: بهداشت ، دهان ، دندان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار