در نیمه نخست سال محقق شد؛

حفاری و تکمیل ٢٢ حلقه چاه نفت و گاز در مناطق خشکی و دریایی کشور

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در پروژه ها از حفر و تکمیل ٢٢ حلقه چاه نفت و گاز در قالب پروژه های حفاری در مناطق خشکی و دریایی کشور از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، محمدرضا تاکایدی با بيان اين مطلب گفت: این چاه ها با تلاش متخصصان این شرکت در پروژه های میدان پارس جنوبی ( فازهای ١٢ ، ١٧ ، ١٨ )، آزادگان شمالی، یادآوران و خارتنگ تکمیل و برای بهره برداری تحویل واحدهای متقاضی شد.
 
وی افزود: از این تعداد چاه ٨ حلقه آن در فاز ١٢ ، ٤ حلقه در آزادگان شمالی، ٤ حلقه در میدان یادآوران ، یک حلقه اکتشافی در خارتنگ، ٤ حلقه در فاز ١٧  و یک حلقه نیز در فاز ١٨ پارس جنوبی تکمیل شده است.
 
تاکایدی متراژ حفاری امسال در قالب اجرای پروژه های کلید در دست را  ٤٨ هزارو ٩٧٣ متر عنوان و اظهار کرد: با توجه به اهمیت طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی و تاکید بر شتاب بخشی در روند اجرای این طرح ، عملیات تعمیر و تکمیل ١١ حلقه چاه در فاز ١٢ این میدان نیز به پایان رسید و دستگاه شهید رجایی ترخیص شد تا پس از تعمیرات دوره ای ( اورهال) در پروژه حفاری چاه های اکتشافی عملیاتی شود.  
 
معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در پروژه ها گفت: همچنین به منظور شتاب بخشیدن به تکمیل فازهای ١٧ و ١٨ پارس جنوبی، این شرکت تمامی امکانات خود را برای اتمام سریع این پروژه به کار گیری خواهد کرد.
 
وی درباره نحوه انجام کار در این معاونت، توضیح داد: در این معاونت انجام کار به صورت EPD شامل دکل حفاری، خدمات فنی، طراحی، نظارت، تامین کالا و مواد برنامه ریزی و به اجرا در می آید و در پروژه های قراردادی علاوه بر انجام عملیات حفاری بر اساس نیاز متقاضیان خدمات فنی مهندسی نیز ارائه می شود.
 
تاکایدی افزود: در نیمه اول سال ٩١ در اجرای  پروژه ها ١٣ حلقه چاه تکمیل شد و این در حالی است که امسال طی این مدت ٩ حلقه چاه بیشتر حفاری و تکمیل شده و ٣ حلقه چاه نیز ٢٩ روز زودتر از برنامه پیش بینی شده در مدار تولید قرار گرفته است.

انتهاي پيام/

برچسب ها: حفاری ، چاه ، نفت ، گاز ، دریا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار