"رضا كيانيان" در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران:

هنر دولتي در سينما و تئاتر محكوم به شكست است/ اصل 44 قانون اساسي رعايت نمي‌شود

بازيگر سينما و تلوزيون گفت: هنر باتوجه به شكست دولتي بودنش بايد به سمت و سوي خصوصي شدن برود.

"رضا كيانيان" بازيگر سينما و تلويزيون و تئاتر در گفتگوي اختصاصي با خبرنگار حوزه‌ي سينما باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اجرا نشدن قانون عنوان كرد: مشكل كشور ما رعايت نشدن قانون است در حاليكه ما يك قانون اساسي داريم كه بسيار واضح و عالي تنظيم شده اما اجرا نمي‌شود. 


وي ادامه داد: حال كه دكتر "روحاني" بعنوان رئيس‌جمهور جديد و "علي جنتي" در سمت وزير جديد آمده است قانون را اجرا خواهند كرد و اميدوارم به وعده‌هايي كه دادند پايبند باشند. 

"كيانيان" در خصوص اصل 44 قانون اساسي تصريح كرد: اصل 44 مربوط به بخش خصوصي بايد اجرا شود و همانطور كه رعايت اين اصل در همه‌ي ارگان‌ها واجب است در هنر هم بايد اجرايي شود. 

وي افزود: چرا بايد هنر دولتي باشد، هنر يك امر خصوصي بوده در واقع هنري كه در طول تاريخ و در جهان دولتي شده شكست خورده است. 
"كيانيان" هنر دولتي را چه در سينما و چه در تئاتر محكوم به شكست دانست و اظهار داشت: چرا وقتي هنر دولتي محكوم به شكست بوده دوباره آن را تجزيه كنيم تا دو مرتبه شكست بخوريم. 

وي تجربه‌ي شكست را در ساخت فيلم‌هاي دولتي، فروش كم فيلم دانست و بيان كرد: زماني كه يك فيلم دولتي ساخته مي‌شود نتيجه‌ي آن فروش كم و شرايط بد اكران خواهد شد. 

"كيانيان" در ادامه گفت: ما اكنون سازمان سينمايي را داريم كه باز هم مكاني دولتي است و سينما را رو به دولتي رفتن مي‌كند و بايد برداشه شود و همان معاونت هنري وزارت ارشاد كافي است. 

وي گفت: چنانچه ما پولي را كه خرج فيلم‌هاي دولتي مي‌كنيم به سرمايه خصوصي دهيم به طور حتم بازار هنر پيشرفت خواهد كرد. 


وي در پايان در خصوص تئاتر و خصوصي شدن آن بيان كرد: بايد اجازه بدهند كه تئاتر به امري خصوصي تبديل شود زيرا امروز بسياري مي‌خواهند در اين حوزه سرمايه‌گذاري كنند و سالن تئاتر بسازند. 

"كيانيان" خاطر نشان كرد: بخش خصوصي قدر پولش را مي‌داند و توان ساخت سالن تئاتر و سينما را دارد و ما بايد به طور حتم يكي از اصول قانون اساسي كه اصل 44 بوده را رعايت كنيم./w

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
گروه تئاتر صنم
۲۳:۰۳ ۳۰ آبان ۱۳۹۲
گروه تئاتر صنم برای نمایش جدید خود از بازیگران مستعد تست گیری خواهد کرد

علاقه مندان میتوانند با شماره و ایمیل زیر تماس بگیرند:

09198126431

masoodtmf69@yahoo.com
آخرین اخبار