مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی:

تحولي بزرگ در سامانه ي پس از معاملات" بورس ايران"/سامانه ي پس از معاملات ايراني جايگزين غير ايراني

شرکت سپرده‌گذاری مرکزی ایران سامانۀ پس از معاملات بورس ایران را دگرگون خواهد کرد و سامانه‌ای را به‌جای سامانۀ پس از معاملات قدیمی و غیرایرانی خواهد نشاند.

به گزارش خبرنگار  اقتصادي باشگاه خبرنگاران امروز 25 شهريور ماه شرکت سپرده گذاري مرکزي ميزبان مهمانان کره اي براي امضاي تفاهمنامه ي  همکاري بين شرکت هاي سپرده گذاري  مرکزي ايران و سپرده گذاري کره اي بود که مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه  در اين مراسم گفت: مردم ایران همچون شما ، سال ها برای استقلال خود جنگیده‌اند و امروز نیز برای استقلال هرچه بیشتر سیاسی و اقتصادی‌شان در حال تلاش و مجاهدت‌اند و هنوز مسیر سختی را در پیش دارند.

وي ادامه داد:امروز ما اینجا جمع شده‌ایم تا نیمی از راه پرفراز و نشیب در مسیر همکاری‌های دو جانبۀ بازارهای سرمایۀ ایران و کره جنوبی را طی کنیم.

 
مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه ابراز داشت:کرۀ جنوبی کشوری است هزاران ‌ساله که به تناسب همین قدمت، اصالت دارد و تعامل با کسانی که اصالت دارند، راحت تر و اطمینان بخش‌تر است.
 
سلطانی نژادافزود: با بیان اینکه استقلال کامل سیاسی و اقتصادی جز با تلاش های همه‌جانبۀ یک ملت به دست نمی‌آید وامروز هر ایرانی در بخش مربوط به خود، برای به دست آوردن هرچه بیشتر این استقلال تلاش می‌کند و بازار سرمایۀ ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست.
 
وی اظهار داشت: شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار نیز به‌عنوان متولی فرآیندهای پس از معاملات بورس ایران، به سهم خود در حال تلاش برای ارتقای هرچه بیشتر کارآمدی بازار سرمایه با اتکا به عناصر و توانمندی‌های بومی است.
 
مدیرعامل شرکت سپرده گذاری با تاکید بر اینکه طی دو هفتۀ دیگر، شرکت سپرده‌گذاری مرکزی ایران سامانۀ پس از معاملات بورس ایران را دگرگون خواهد کرد و سامانه‌ای را به‌جای سامانۀ پس از معاملات قدیمی و غیرایرانی خواهد نشاند، گفت: این سامانه علاوه بر پیشرفته بودن و کارآمدی بسیار زیاد، کاملا ایرانی است و متخصصان توانمندی در داخل همین ساختمان و اکنون در داخل همین جمع، پس از تلاشی چندساله، آن را طراحی کرده‌اند؛ نرم‌افزاری که از حیث قابلیت ها کاملا متناسب با نیازهای بومی و همسطح یا پیشرفته‌تر از نرم‌افزارهای مشابه دنیاست.
 
وی تصریح کرد: متخصصان شرکت سپرده‌گذاری مرکزی ایران، علاوه بر این نرم‌افزار، سامانه‌ها و نرم‌افزارهای کارآمد دیگری را هم در یکی دو سال اخیر طراحی کرده‌اند؛ از سامانۀ بومی تسویه و پایاپای چندارزی گرفته تا سامانه‌ها و نرم‌افزارهای پیچیدۀ مربوط به تسویه و پایاپای معاملات برق در بورس تازه‌تأسیس انرژی ایران
 
سلطانی نژاد ادامه داد: متخصصان این شرکت حتی سایر بخش های بازار سرمایۀ ایران را هم در طراحی نرم‌افزارهای پیشرفته یاری کرده‌اند؛ مثلا در طراحی تالار بورس مجازی با همۀ اجزا و متغیرها و قیمت های واقعی بورس؛ اما بدون آنکه کسی از معامله در آن زیان ببیند.
 
مدیرعامل شرکت سپرده گذاری با اشاره به اینکه شرکت سپرده‌گذاری مرکزی ایران، توانایی برطرف کردن نیازهای نرم‌افزاری خود را دارد، ابراز داشت: این شرکت می‌تواند نیازهای نرم‌افزاری پیشرفتۀ سایر بخش های بازار سرمایۀ ایران و حتی کشورهای دوست را با هزینه‌های کمتر برآورده کند.
 
وی ادامه داد: با این حال، شرکت سپرده‌گذاری مرکزی ایران هیچگاه خود را از فراگیری بیشتر و در اشتراک گذاشتن تجربیات خود با شرکت های مشابه غیرایرانی بی‌نیاز ندیده است. از همین روست که ما دست همکاری خود را به سوی هر کشوری که آمادۀ این همکاری و به اشتراک گذاشتن تجربیات تخصصی باشد، دراز کرده‌ایم.
 
سلطانی نژاد تصریح کرد: ما آماده‌ایم که ضمن انتقال تجربیات خود، از تجربیات شرکت KSD کره جنوبی نیز در هر زمینه‌ای که مدیران این شرکت علاقمند باشند، استفاده کنیم. به علاوه تمایل ویژۀ خود را برای بهره‌گیری از تجربیات ارزشمند شرکت KSD در زمینۀ Linkage ابراز کرد.
 
وی با اشاره به اینکه شرکت سپرده گذاری مرکزی کره در زمینۀ پیوند بازارهای سرمایۀ کرۀ جنوبی و هنگ‌کنگ تجربیات مفیدی دارد؛ گفت: این تجربیات برای بازار سرمایۀ ایران نیز که این روزها به پیوند با بازارهای سرمایۀ دیگر کشورها می‌اندیشد، بسیار گرانبهاست.
 
سلطانی نژاد افزود: علاوه بر آنکه ما به استفاده از تجربیات کرۀ جنوبی در زمینۀ پیوند با دیگر بازارهای سرمایه علاقمندیم، بازار سرمایۀ خود کرۀ جنوبی نیز می‌تواند هدف یکی از این پیوندها با بازار سرمایۀ ایران باشد. سابقۀ ایران و کرۀ جنوبی حاکی از آن است که ما شرکای خوبی با یکدیگر بوده‌ایم و کمتر کشوری در جهان چنین سطحی از روابط اقتصادی را با ایران داشته است.
 
وی در تایید سخنان خود ابراز داشت: این را حجم بسیار بزرگ مبادلات تجاری بین دو کشور نشان می‌دهد. رقم کم‌نظیر 18 و نیم میلیارد دلاری مبادلات تجاری ایران و کرۀ جنوبی در سال 2011، گویای این ظرفیتهاست. چه‌بهتر که از این ظرفیت به نحو دیگری نیز، و با حضور مردم و سرمایه‌داران خرد و کلان هر دو کشور در بازارهای سرمایۀ کشور دیگر، استفاده شود.
 
وی با اشاره به اینکه  بازار سرمایۀ ایران در سال 2012 بازده کم‌نظیر 55درصدی را تجربه کرد، اعلام داشت: در سال 2013 نیز با روندی که تاکنون داشته، بعید است که کمتر از این بازدهی، رقم بخورد.
 
مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی تاکید کرد: اگر بخواهیم از قدمی که برداشته‌ایم به "رضایت" برسیم، باید آن را تا "مقصد" پیش ببریم. امروز تنها نقطۀ شروع همکاری‌های ماست. پس نه باید به آن راضی باشیم؛ و نه باید در آن متوقف بمانیم. پس از این، زحمات ما و شما بیشتر می‌شود.
 
سلطانی نژاد پیشنهاد داد تا کارشناسان ایرانی و کره ای کمیتۀ مشترکی را برای پیشبرد اهداف مشترک، تشکیل دهند و آن اهداف را روزبه‌روز پیگیری کنند.
 

 
انتهاي پيام/
برچسب ها: بورس ، شاخص ، فرابورس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار