خودنمایی "چکمه" طالبی در دوره هشتم جشنواره کودک/ داوری کودکان برای اولین بار

فیلم "چکمه" به کارگردانی محمد علی طالبی در دوره هشتم جشنواره فیلم کودک و نوجوان با دریافت جوایز متعدد خوش درخشید.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران،جشنواره بین المللی هشتم فیلم کودک و نوجوان در سال 71 باز هم به دبیری علیرضا شجاع نوری برگزار شد.این دوره در دو بخش بین الملل و مسابقه سینمای ایران برگزار شد که در بخش بین الملل پروانه زرین بهترین فیلم بلند به فیلم "شاکو کلاک" به کارگردانی پل کیفرو فرانک هوفمن از کشور لوکزامبورگ اهدا شد اما در بخش مسابقه سینمای ایران هیئت داوران از میان فیلم های بلند هیچ کدام را داری ویژگی های فیلم برتر برای کودکان و نوجوانان ندانست با این حال ضمن تقدیر از فیلم "دره شاپرک ها" پروانه زرنی بهترین فیلم بلند را به علی سجادی حسینی کارگردان فیلم "راز چشمه سرخ" اهدا کرد.

همچنین در این دوره از جشنواره پروانه زرین جایزه هیئت داوران به فیلم "شرم" به کارگردانی کیومرث پوراحمد اهدا شد.

برای اولین بار مسابقه سینمای ایران به جشنواره کودک و نوجوان اضافه شد و با ساخت فیلم سینمایی "چکمه" توسط محمد علی طالبی بود که برای اولین بار پروانه زرین جشنواره بر شانه یک کودک نشست و در بخش بین الملل پروانه زرین بهترین بازیگر به سمانه جعفر جلالی برای بازی در فیلم "چکمه" به کارگردانی محمد علی طالبی اهدا شد و دیپلم افتخار بهترین بازیگر به علی آشکار برای فیلم "چکمه" رسید. در بخش مسابقه ایران نیز دیپلم افتخار بهترین بازیگر کودک به علی آشکار برای فیلم "چکمه" اهدا شد.

داوری بين الملل را عزت الله انتظامی، سيدمهدی شجاعی، هانس اشتروبل، ييری بارتا، تونچ باشاراناتورايتر، سيوان و داوران سينمای ايرانحسن خسروجردی، عليرضا خمسه، محمد ابراهيم سلطانی فر، علی اکبر قاضی نظام و داريوش نوروزی تشکیل دادند.

جشنواره این دوره در بخشهای مسابقه سينمای ايران ( بلند ـ نيمه بلند ـ کوتاه )، مسابقه سينمای بين الملل (  بلند ـ نيمه بلند ـ کوتاه )، خارج از مسابقه (  بلند ـ نيمه بلند ـ کوتاه )،نمايشهای ويژه:گزيده های تارخ نقاشی متحرک چک و اسلواکی، از خيال تا واقعيت: سينمای کودکان و نوجوانان هلند، نورمن و يزدام: کودکی شادمانه، يک روز با يک فيلمساز : کيومرث پوراحمد و چشم انداز فيلمهای کودکان و نوجوانان در سال ۷۲ـ۷۱برگزار شد.
 
 
 جوايز فيلمها و آثار بين الملل:

پروانه زرين بهترين فيلم نيمه بلند به فیلم چکمه به کارگردانی محمدعلی طالبی
پروانه زرين بهترين فيلم بلند به فیلم شاکوکلاک به کارگردانی پل کيفروفرانک هوفمن از کشور لوکزامبورگ
پروانه زرين بهترين بازيگر به سمانه جعفر جلالی برای بازی در فیلم چکمه به کارگردانی محمدعلی طالبی
پروانه زرين بهترين کارگردان به فیلم شاکوکلاک به کارگردانی پل کيفروفرانک هوفمن از کشور لوکزامبورگ
پروانه زرين بهترين فيلم کوتاه به فیلم لی لی حوضک به کارگردانی وجيه الله فردمقدم (ضمن ارج نهادن به فیلم فلسطینی راه فلسطین به کارگردانی لیالی بدر)
ديپلم افتخار بهترين فيلم به فیلم ايليا، نقاش جوان به کارگردانی ابوالحسن داودی
ديپلم افتخار بهترين فيلم به فیلم سايمون کوچولو وارد می شود به کارگردانی استافان گوتستام از کشور سوئد
ديپلم افتخار بهترين بازيگر به علی آشکار برای فیلم چکمه

جوايز فيلم ها و آثار ايران:

هیات داوران از میان فیلمهای بلند هیچ کدام را دارای ویژگیهای فیلم برتر برای کودکان و نوجوانان ندانست؛ با این حال ضمن تقدیر از فیلم "دره شاپرکها" پروانه زرين بهترين فيلم بلند را به علی سجادی حسينی کارگردان فیلم "راز چشمه سرخ" اهدا کرد.
پروانه زرين جایزه ويژه هيأت داوران به فیلم "شرم" به کارگردانی کيومرث پوراحمد
پروانه زرين بهترين فيلم نيمه بلند به فیلم "چکمه" به کارگردانی محمدعلی طالبی
ديپلم افتخار بهترين کارگردان به ابراهيم فروزش برای فیلم "خمره"
ديپلم افتخار بهترين کارگردان به وجيه الله فردمقدم برای فیلم "لی لی حوضک"
ديپلم افتخار بهترين بازيگر کودک به "علی اشکار" برای فیلم "چکمه"

 داوران کودک و نوجوان:

۴۷داور ۶ تا ۱۵ ساله ضمن تقدیر از فیلمهای "آتش در خرمن" و "ایلیا، نقاش جوان" ساخته ابوالحسن داودی "دره شاپرکها"به کارگردانی فریال بهزاد را به عنوان فیلم برگزیده خود معرفی کردند.
سازمان بازیافت و تبدیل مواد شهرداری ضمن تقدیر از فیلم "روح گاز فریون" به کارگردانی زدنگ زلنکا، از کشور چک و اسلواکی جایزه خود را به "چکمه"به کارگردانی محمدعلی طالبی اهداء کرد.

بخش جنبی

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به فیلم "چکمه" به کارگردانی محمدعلی طالبی و
وزارت آموزش و پرورش به فیلم های " چکمه" کارگردان محمدعلی طالبی" لی لی حوضک " کارگردان وجيه الله فردمقدمو "شرم " کیومرث پوراحمد اهدا شد.

انتهاي پيام/ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار