تبریز/

افزایش بهره وری با مصرف بهینه آب

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: افزایش بهره وری در استفاده صحیح از نهاده هایی نظیر آب، کود و سموم با مصرف مطلوب، بهینه و ضروری دور از انتظار نخواهد بود.

سعداله اسکندری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز افزود: برنامه ریزی برای افزایش متوسط تولید محصولات باغی در استان نیز از برنامه های کارشناسان سازمان در سال جاری است.

وی تصریح کرد: افزایش راندمان تولید با اصلاح عملیات باغبانی در سطح باغات امکانپذیر است.

اسکندری تغذیه بهینه درختان درحاصل شدن محصول باکیفیت تعیین کننده دانست و اظهار داشت: توجّه بیشتر در تغذیه درختان و استفاده بهینه در کودهای ریزمغذی و همچنین نوع مدیریت و کنترل آفات و بیماری ها قطع به یقین محصولاتی باکیفیت را برای باغداران پدیدار خواهد کرد.

وی با توصیه ای به بهره برداران برای کاهش ضایعات ادامه داد: صنایع تبدیلی و تکمیلی در کنار کیفیت تولیدات و افزایش راندمان تولید در کاهش ضایعات تاثیرگذار است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی ضمن بیان اشتغالزا بودن فعالیت های باغبانی یادآور شد: کارشناسان فعالیت های باغبانی را از قطب های اشتغالزایی و مهم می دانند برای مثال در نیم هکتار سالن پرورش قارچ 70 نفر مشغول به کار می شوند.

اسکندری تاکید کرد: توجّه به تولید محصول سالم و کشاورزی پایدار به طور قطع از اهداف بخش باغبانی و تولیدات گیاهی سازمان است./س

برچسب ها: افزایش ، مصرف ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.