مدير شبكه آموزش از برنامه‌هاي متنوع شبكه خبر داد/ويژه‌برنامه جشن شكوفه‌ها

شبكه آموزش قصد دارد براي اولين بار مسابقه‌اي را با جذابيت آموزش و سرگرمي به مخاطبان ارائه دهد.

به گزارش خبرنگار حوزه راديو و تلويزيون باشگاه خبرنگاران حاضر در محل نشست شبكه آموزش كه با حضور دكتر مهدي قاسمي مدير شبكه آموزش، اسرافيل علمداري مدير طرح و برنامه و قائم‌مقام شبكه آموزش پورحسن مدير روابط عمومي شبكه آموزش، منصور ضابطيان تهيه كننده برنامه «راديو 7»، سارا روستاپور تهيه كننده برنامه گل آموز و امير قميشي تهيه كننده برنامه «باز باران» با موضوع برنامه‌هاي شبكه در سال تحصيلي جديد امروز در ساختمان شبكه آموزش برگزار شد.

دكتر مهدي قاسمي مدير شبكه آموزش ضمن تبريك ميلاد با سعادت امام رئوف علي‌ابن موسي‌الرضا (ع) گفت: برنامه «قندپهلو» در ماه مبارك رمضان كه به عنوان يكي از كارهاي خوبي شبكه آموزش محسوب مي‌شود، سعي كرديم سري جديد اين برنامه در مناسبت‌هاي مختلف به توليد و پخش برسانيم.

وي اظهارداشت: سري جديد برنامه «بر خط» از مهر ماه روي آنتن مي‌رود كه در مقايسه با «صفر و يك» قدم‌هاي مثبتي را به سمت جلو برداشتيم و طي گفت‌وگويي با تهيه كننده برنامه نيز با برنامه‌ريزي و طراحي مناسب در حوزه (IT) توانستيم به يك مرجيعت برسيم.

قاسمي با اشاره به اينكه سري جديد برنامه با جذابيت‌هاي خاص خود در فصل پاييز و زمستان افزود: سري جديد «دستان» هم با فرمي متفاوت در حوزه موسيقي مباحث اين عرصه را به چالش بكشانيم.

دكتر قاسمي بيان كرد: در برنامه «مشق زندگي» با موضوع كارهاي آموزشي مربوط به خانم‌هاي خانه‌دار، سعي كرديم براي اولين خانواده‌ها مدرك گواهينامه اعطا كنيم.

وي افزود: همچنين با همكاري دوستان زمان خالي در ساعات شب را به توليد مسابقه اختصاص داديم كه به نوعي هم با جذابيت شبكه در ارائه كارهاي سرگرمي و آموزشي بودن مباحث براي مخاطبان فراهم آورديم.

مدير شبكه آموزش در پايان خاطرنشان كرد: از برنامه خوب و آموزش «گل‌آموز» با داشتن جاذبه‌هاي سرگرمي و رساندن پيام دقيق و درست به مخاطب از سارا روستاپور تهيه كننده اين برنامه تشكر مي‌كنم.

در ادامه اين نشست اسرافيل علمداري قائم مقام شبكه آموزش گفت: قصد داريم برنامه‌اي با عنوان «هنر بازيگري» توسط بهرام شاه محمدلو را در آينده‌اي نزديك تهيه و توليد كنيم.

وي اظهارداشت: اگر سازمان با اضافه كردن تايم زماني 2 ساعته به شبكه آموزش آن را تصويب و اختصاص دهد نيز ويژه برنامه‌اي را با عنوان «بهترين دوران زندگي سالمندان» در زمان صبحگاهي به روي آنتن مي‌بريم.

علمداري بيان كرد: برنامه «زلزله» را با همكاري موسسه بين‌ المللي ژاپني درخصوص زلزله، برنامه نمايش نيروي انتظامي و آموزش هنر به صورت ويژه از ديگر برنامه‌هاي جديد شبكه آموزش به شمار مي‌رود.

وي تاكيد كرد: شبكه آموزش 31 شهريور ويژه برنامه‌اي را به مناسبت بازگشايي مدارس از ساعت 8 صبح تا بعد از ظهر و اول مهر هم در همين ساعت به صورت زنده به روي آنتن مي‌برد.

منصور ضابطيان تهيه كننده برنامه «راديو 7» با تبريك ميلاد شمس علي‌ابن موسي‌الرضا افزود: «راديو 7» هميشه چه در مناسبت‌ها و غيرمناسبت‌ها دچار نوزايي شده و آيتم‌ها و بخش‌هاي جديدي را با تغييرات هفتگي، روزانه، سالگرد برنامه «راديو 7» و همچنين فصل پاييز همانند سال‌هاي گذشته نيز با آيتم‌هاي جديد و حذف برخي از آيتم‌هاي برنامه به استقبال از اين مناسبت‌ها مي‌رود.

وي بيان كرد: «راديو 7» امشب ويژه برنامه ميلاد امام رضا(ع) 27 شهريور به مناسبت فرهنگ و ادب فارسي و شنبه 30 شهريور ماه با ورود هفته دفاع مقدس 31 شهريور از ساعت 10 الي يك بامداد به مناسبت استقبال از پاييز و شروع سال تحصيلي ويژه برنامه‌هاي متنوعي را مرتبط با مناسبت‌ها به علاقه‌مندان برنامه ارائه مي‌دهد.

سارا روستاپور در ادامه اين نشست گفت: با توجه به اينكه شبكه آموزش فرصت برابرها است اين حس به نوعي تقابل بين تهيه كننده و مدير شبكه بوده كه در بين آرامش و تفكر بوده است.

وي بيان كرد: از 5 سالي كه از پخش برنامه «گل‌آموز» مي‌گذرد دكتر قاسمي طي گفت‌وگويي با من درخصوص طرح جديد و متمايز برنامه «گل‌آموز» را مطرح كرد و من با نبود 3 ماه از پخش اين برنامه خوشحالم كه امروز «گل‌آموز» برنامه‌اي با سليقه مخاطبان روي آنتن مي‌رود.

وي بيان كرد: ما با طرح جديد برنامه گل‌آموز سعي كرديم كه اين برنامه متفاوت از برنامه‌هاي كودك دهه 80 جدا شده و با حضور در 20 موسسه بازيگري از بين 100 نفر به تعداد 25 نفر دختر و پسر بين رنج سني 8 تا 12 سال را انتخاب كنيم.

همچنين در طي اجراي اين برنامه 2 روز در هفته را اختصاص به اجراي بچه‌ها و روزهاي بعدي با 2 پلاتو در كنارشان بوديم كه اين امر با استقبال خوب بچه‌ها مواجه شد.

وي در ادامه گفت: ما برنامه «گل آموز» را براساس «حل مساله» برنامه‌ريزي كرديم چرا كه طبق گفته دكتر قاسمي و اسرافيل علمداري مدير و قائم‌مقام شبكه آموزش با حضور در جلسات متعدد توانستيم در نهايت دكور برنامه را به گونه‌اي طراحي كنيم كه با گذاشتن 7 در برنامه و پشت هر در يك راهنما وجود دارد كه به حل مساله مي‌پردازد.

امير قميشي در پايان اين نشست افزود: 31 شهريور ويژه برنامه آغاز سال تحصيلي با عنوان جشن شكوفه‌ها و در روز اول مهر برنامه مستقيمي به مناسبت بازگشايي مدارس را از ساعت 8 صبح الي 21 به روي آنتن مي‌بريم.

وي در ادامه اظهار داشت: برنامه‌هاي ديگري چون «صبحي ديگر»، «دكتر سلام»، «گل‌آموز» را به طور زنده در اين ويژه برنامه پخش مي‌كنيم.

قميشي گفت: برنامه «قند پهلو» قرار است در دهه ولايت در فاصله بين عيد سعيد قربان تا عيد غدير ادامه پيدا كند.

كه اين برنامه 12 قسمتي سعي كرديم با دكور و ساختاري متفاوت با حضور داوران جديد (شهرام شكيبا داور ثابت) و رضا رفيع مجري و سردبير برنامه با تغييرات متفاوتي به روي آنتن ببريم.

وي با اشاره به اينكه در اين برنامه آيتم جديد «نور، صدا، دوربين، لبخند» بخش‌هايي از درام‌هاي كلاسيك سينماي ايران را به تصوير مي‌كشد افزود: اولين «قندواره لبخند فجر» را به مناسبت دهه فجر در كنار ديگر جشنواره‌هايي چون تئاتر، موسيقي و فيلم فجر قرار داديم و بخش نهايي اين برنامه را در روز 22 بهمن به روي آنتن ببريم./ي2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.