بروجردي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

سفر رئيس‌جمهور به نيويورک مهمترين تريبون نظام براي دفاع از مواضع به حق خود محسوب مي‌شود

رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: به نظر من سفر رئيس جمهور به نيويورک انجام خواهد شد و مطمئنا اين مسئله بسيار مهم است، اين سفر مهمترين تريبون جمهوري اسلامي ايران براي دفاع از مواضع به حق خود به شمار مي‌رود.

علاالدين بروجردي نماينده بروجرد در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران در مورد سفر دکتر روحاني به نيويورك و كسب اجازه از رهبر معظم انقلاب براي ديدار رئيس‌جمهور با اوباما گفت: ترديد دارم خبر اجازه مقام معظم رهبري به رئيس‌جمهور براي ملاقات با رئيس‌جمهور آمريكا صحت داشته باشد.
 
وي در مورد صورت گرفتن سفر رئيس جمهور به نيويورک ادامه داد: به نظر من سفر رئيس جمهور به نيويورک انجام خواهد شد و مطمئنا اين مسئله بسيار مهم است، اين سفر مهمترين تريبون جمهوري اسلامي ايران براي دفاع از مواضع به حق خود به شمار مي‌رود.
 
رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس اظهار داشت: ما مي‌توانيم مواضع خود را از اين طريق به اطلاع تمام جهان برسانيم و مواضعي كه به ناحق عليه ملت ايران اتخاذ مي‌شود را خنثي كنيم. 

گفتني است کاخ سفید با ابراز امیدواری نسبت به اینکه دولت جدید ایران نگرانی‌های جامعه بین‌المللی درباره برنامه هسته‌یی‌اش را رفع خواهد کرد گفت که برای تعامل با تهران آماده است.

همچنين جی کارنی، دبیر مطبوعاتی کاخ سفید روز دوشنبه در یک کنفرانس خبری گفت: ما همچنان آماده‌ایم که با دولت حسن روحانی بر مبنای احترام متقابل به منظور دستیابی به یک راه‌حل صلح‌آمیز برای موضوع هسته‌یی ایران تعامل داشته باشیم.

دبیر مطبوعاتی کاخ سفید ادامه داد: ما همچنان به تعامل ادامه خواهیم داد و یا خود را برای تعامل در دسترس خواهیم گذاشت،رییس جمهور (آمریکا) با صراحت اعلام کرده است که ما امیدواریم احتمال پیشرفت در این زمینه وجود داشته باشد.

البته کاخ سفيد اعلام کرد باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا فعلاً برنامه‌اي براي ديدار با حسن روحاني رئيس جمهور جديد ايران در هفته‌ آينده در سازمان ملل پيش‌بيني نکرده است.

کاخ سفيد با اين حال اين موضوع را منتفي ندانست که اوباما و روحاني در حاشيه نشست سران مجمع عمومي سازمان ملل در نيويورک ديدار کنند.

اوباما در گفتگويي تلويزيوني که روز يکشنبه پخش شد براي نخستين بار گفت براي روحاني نامه ارسال کرده است.

همچنين قابل ذکر است روزنامه گاردین مدعی شده که احتمال برگزاری نشست مشترک اوباما و روحانی در حاشیه نشست هفته آینده مجمع عمومی سازمان ملل وجود دارد و این نخستین دیدار روسای جمهور دو کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1979 خواهد بود.

بر این اساس ویلیام هیگ وزیر خارجه انگلیس نیز پیش از این آمادگی خود را برای دیدار و مذاکره با ظریف وزیر خارجه ایران در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک اعلام کرده است.

دیپلمات‌های غربی امیدوارند تا با روی کار آمدن دولت روحانی بن بست مساله هسته‌ای ایران پس از 11 سال حل و فصل شود.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار