هاني‌زاده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

"نرمش قهرمانانه "سرفصل جديد روابط ايران و غرب/ لغو تحريم‌ها نخستين گام عملي غرب

يک کارشناس سياست خارجي با اشاره به سخنان "مقام معظم رهبري" مبني بر لزوم "نرمش قهرمانانه" در سياست خارجي گفت: اظهارات اخیر ايشان در حقيقت، چهارچوب سیاست‌هایی است که دولت دکتر روحانی باید دنبال کند.

"حسن هاني‌زاده" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به سخنان "مقام معظم رهبري" مبني بر لزوم "نرمش قهرمانانه" در سياست خارجي گفت: اظهارات اخیر ايشان در حقيقت، چهارچوب سیاست‌هایی است که دولت دکتر روحانی باید دنبال کند.

وي افزود: اشاره مقام معظم رهبري در مورد "نرمش قهرمانانه" می‌تواند سرفصل جدیدی در تعامل میان دولت جدید ایران و جامعه جهانی باشد.
 
هاني‌زاده تصريح كرد: دکتر روحانی با استفاده از رهنمودهای "مقام معظم رهبری" می‌تواند یک حرکت رو به جلو در ایجاد فضای مناسب در ارتباط با جامعه جهانی ایجاد کند.
 
اين کارشناس امور بين‌الملل خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد در جریان نشست آینده مجمع عمومی سازمان ملل متحد و رایزنی‌های دکتر روحانی در خصوص ایجاد فضای تعامل جدید، تغییرات مثبتی در روند سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایجاد شده و فضا تغییر یابد.
 
هاني‌زاده در مورد لغو تحريم کشتي‌راني ايران و احتمال ارتباط اين موضوع با مذاکرات ايران و غرب اظهار داشت: این نخستین گام عملی آمریکا و غرب به شمار مي‌رود.

وي با اشاره به اينکه همچنان تحريم‌هاي ناعادلانه غرب پابرجاست، افزود: به نظر می‌رسد که اروپايي‌ها یک گام مثبت به سمت جمهوری اسلامی برداشته‌اند و اگر همه تحریم‌ها لغو شود، فضا برای تعامل دو سویه بین ایران و اروپا ایجاد خواهد شد و تعامل مناسب‌تری را شاهدخواهیم بود.
 
اين کارشناس سياست خارجي با اشاره به مواضع جامعه جهاني در قبال سوريه بیان کرد: در مورد نشست شورای امنیت در خصوص سوریه، پيش‌نويس قطعنامه ارائه شده از سوي فرانسه و انگليس، با مخالفت روسیه و چین مواجه شده است.

هاني‌زاده در پايان خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد فرانسه و انگلیس به دنبال قراردادن سوریه تحت بند 7 منشور سازمان ملل متحد هستند، اما نخواهند توانست اجماع لازم را برقرار کنند، چرا که روسیه با هماهنگی ایران و چین اجازه  این اتفاق را نمي‌دهند.

انتهاي پيام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار