شیراز/

بیشترین طول خط نفت و گاز خاورمیانه متعلق به ایران

كشور ايران با برخورداری حدود ۱۴ هزار كيلومتر طول خطوط شبكه نفت و گاز، مقام نخست خاورميانه را دارد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز، علي زيار مديرعامل شركت خطوط لوله و مخابرات نفت ايران امروز گفت: خطوط لوله نفت و گاز در كشور ما از جمله ايمن ترين خطوط به شمار مي آيد.
وي افزود: به لحاظ پوشش مخابراتي نيز صنعت نفت و گاز كشور بعد از شركت ملي مخابرات دومين شبكه مخابرات كشور را در اختيار دارد.
زيار بيان كرد: خطوط نفت و گاز در زمره سرمايه هاي ملي كشور به شمار مي آيد از اين رو بايد براي حراست و حفاظت از اين سرمايه هاي به بهترين نحو تلاش شود.
مديرعامل شركت خطوط لوله و مخابرات نفت ايران ادامه داد: يك خط لوله بايد حداقل ۵۰ سال كارآيي داشته باشد و در صورتی كه كمتر از اين مقدار از روند توليد خارج شود اين امر بيانگر بي توجهي و كوتاهي درنگهداري خطوط است.
زيار گفت: خط انتقال ميعانات گازي از پالايشگاه فراشبند به پالايشگاه شيراز يكي از بزرگترين خطوط انتقال ميعانات است كه اميدواريم ظرف مدت ۳۶ماه كل سرمايه گذاري انجام شده در اين زمينه بازگردانده شود.
وي ادامه داد: در گذشته ميعانات گازي با ۴۰ تانكر بايد به شيراز مي رسيد اما با ساخت اين خط انتقال ، هزينه نقل و انتقال ميعانات به يك ششم كاهش يافته است و اين يكي از ويژگي هاي بارز اين طرح است.
در اين آيين ، طرح خط انتقال ميعانات گازي از پالايشگاه فراشبند به پالايشگاه شيراز به ظرفيت ۱۰ هزار بشكه به بهره برداري رسيد./س

برچسب ها: گاز ، نفت ، خط ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.