توسعه 16 ميدان جديد نفت و گاز قشم در دستور كار نفت فلات قاره قرار گرفت

مديرعامل شركت نفت فلات قاره ايران با تشريح ظرفيت هاي قشم براي تبديل شدن به قطب انرژي كشور گفت: هم اكنون برنامه ريزي هاي لازم براي توسعه 16 ميدان جديد نفت و گاز در منطقه عملياتي قشم صورت گرفته است.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران محمود زيركچيان زاده افزود: به واسطه توسعه ميدان هنگام، زيرساخت هاي فراواني براي توسعه ديگر ميادين موجود در جزيره قشم نيز فراهم شده و چشم انداز نهايي ما، تبديل جزيره قشم به قطب انرژي كشور است.

وي در خصوص توسعه ميدان هنگام نيز با اشاره به اين نكته كه با وجود فراهم نبودن حداقل تاسيسات و امكانات لازم براي توسعه ميدان در قشم، به همت متخصصان ايراني در كوتاهترين زمان ممكن، توليد از ميدان مشترك هنگام به 30 هزار بشكه در روز افزايش يافته است، تصريح كرد: پيش بيني مي كنيم اين رقم تا پايان امسال به بيش از 40 هزار بشكه در روز افزايش يابد. 

به گزارش NIOC، شركت نفت فلات قاره ايران موفق شده با نزديك به 2 سال كار شبانه‌روزي كاركنان خود و بهره‌گيري از توان و تجربه آنها، در ارديبهشت ‌ماه سال 1389 بهره‌برداري از ميدان هنگام را با ظرفيت توليد روزانه چهارهزار بشكه نفت خام آغاز كند. اين شركت ضمن انجام مطالعات امكان‌سنجي و رعايت تمام نكات زيست محيطي، تأسيسات گسترده اي را جهت استحصال نفت اعم از حفرچاه، احداث سكو، احداث خطوط لوله دريايي و خشكي و ساخت كارخانه فرآورش در دستور كار خود قرار داد و به شاخص بي‌نظيري در توسعه يك ميدان دريايي دست يافت.

زيركچيان زاده در اين زمينه اضافه كرد: در نتيجه توسعه ميدان نفتي هنگام، علاوه بر توليد سبك‌ترين و باكيفيت‌ترين نفت كشور، زيرساخت‌هاي مورد نياز جهت توسعه ميادين تفتان، توسن و هرمزها نيز در منطقه قشم فراهم شده است كه بي شك اين امر از مهم ترين امتيازات توسعه ميدان هنگام به شمار مي رود. 

وي خاطرنشان كرد: هم اكنون برنامه ريزي هاي لازم براي توسعه 16 ميدان جديد نفت و گاز در منطقه عملياتي قشم صورت گرفته است وعلاوه براين، توليد روزانه 12 هزار مگاوات برق نيز در دستور كار اين شركت قرار دارد. 

گفتني است حجم ذخاير نفت درجا در منطقه قشم بيش از چهار ميليارد بشكه و گاز حدود 10 تريليون فوت مكعب برآورد شده است. جزيره قشم بزرگترين جزيره خليج فارس است كه با توجه به داشتن ميادين هيدروكربوري، موقعيت استراتژيك تنگه هرمز، هم مرز بودن با كشور عمان و برخورداري از زيرساخت‌ها و مناظر زيبا، داراي موقعيت مناسبي جهت تبديل شدن به يك منطقه آزاد انرژي در خليج فارس است.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار