معاون وزير راه و شهرسازي:

براي تكميل راه آهن قزوين-رشت 8 هزار ميليارد ريال نياز است

معاون وزير راه و شهرسازي در بازديد صبح امروز در بازديد از راه آهن قزوين-رشت گفت: تا كنون 6 هزار و 300 ميليارد ريال در اين پروژه هزينه شده و براي تكميل آن حدود 8 هزار ميليارد ريال نياز است.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران، احمد صادقي امروز با سفر به استان گيلان از روند اجرايي راه آهن قزوين-رشت بازديد كرد.
 
وي در حاشيه اين بازديد، راه آهن قزوين-رشت را يكي از مهمترين خطوط ريلي كشور و از الويت هاي دولت يازدهم دانست و گفت: تمامي امكانات جهت تسريع در روند اجرايي اين پروژه به كار گرفته مي شود تا هر چه سريعتر به بهره برداري برسد.
 
معاون وزير راه و شهرسازي افزود: تا كنون 6 هزار و 300 ميليارد ريال در اين پروژه هزينه شده و براي تكميل آن حدود 8 هزار ميليارد ريال نياز است.
 
صادقي ادامه داد: در صورت تامين اعتبار مورد نياز، اين خط ريلي در سال 93 به بهره برداري خواهد رسيد.
 
 معاون وزير راه و شهرسازي يادآور شد: استان قزوین که ترافیک 12 استان کشور را پوشش می‌دهد به عنوان یک بارانداز مناسب می‌تواند عمل کند و با اجرای این پروژه حمل کالای وارداتی به کشور و صادرات با محوریت استان قزوین در ایستگاه سرچشمه صورت خواهد گرفت که در اقتصاد و بازرگانی و تجارت کالا و روان شدن شبکه حمل و نقل تاثیر زیادی در استان خواهد داشت.
 
مديرعامل شركت ساخت و توسعه افزود: این استان با موقعیت مناسب جغرافیایی و دسترسی به استان‌های شمالی از طریق شبکه جاده‌ای و شبکه ریلی به تهران و شمالغرب به علت عدم ارتباط ریلی با استان گیلان با مشکلاتی مواجه بود که این موضوع به ویژه در مناسبت‌ها با افزایش قابل توجه مسافرت‌ها به مناطق شمالی از مسیر قزوین با ترافیک بالا در اتوبان قزوین به رشت ضرورت احداث شبکه ریلی در این مسیر را دو چندان کرده بود.

انتهاي پيام/
برچسب ها: تکمیل ، خط آهن ، قزوین ، رشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار