مشهد/

مهم ترین شاخصه ی دوران دفاع مقدس، نمایش توامان جهاد اکبر و اصغر بود

با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی جلسه ی ستاد گرامیداشت هفته ی دفاع مقدس با هدف بررسی و آسیب شناسی برنامه های استان در این هفته برگزار شد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد،علی اصغر رشید در این جلسه از دوران جنگ تحمیلی به عنوان عرصه ی تجلی جهاد اصغر و جهاد با نفس یاد کرد و افزود: از آن جا که اساس جمهوری اسلامی ایران بر مبنای فرهنگ و معنویت بنا نهاده شده و زمینه سازی برای ارتقای درجات معنوی انسان را از اهداف خود می داند، بایستی تمام متولیان امر از فرهنگ دفاع مقدس جهت تحقق این هدف استفاده کنند.

وی هم افزایی مسوولان استان را در سطحی مطلوب و درخور توجه ارزیابی و اضافه کرد: تجریه ی موفق اجرای 20 هزار برنامه ی دهه ی کرامت بایستی در هفته ی دفاع مقدس تکرار شود.

معاون استاندار خراسان رضوی با تاکید بر اهمیت پاسداشت مقام سرداران جنگ و شهدای شاخص جنگ تحمیلی خاطرنشان کرد: از تمام نهادها و دستگاه های اجرایی انتظار می رود توجه خود را به تکریم از خانواده های معزز شهدا و ایثار گرانی که کمتر شناخته شده اند و به دلیل دور ماندن از شائبه ی هر گونه سهم خواهی در گمنامی کامل به سر می برند، معطوف دارند.

رشید از والدین شهدا به عنوان میراث داران بخش مهمی از تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی یاد و اضافه کرد: نباید اجازه دهیم آنان ناخوداگاه و مظلومانه مورد غفلت احتمالی مردم و مسوولان قرار گیرند .

وی با اشاره به ظرفیت بالا و انبوه مخاطبان رسانه های استان اظهار کرد: استفاده از تمام قالب های خبری و ابزار هنری جهت انعکاس اخبار و مسایل مرتبط با حوزه ی دفاع مقدس از مواردی ست که صدا و سیما و رسانه های مکتوب و مجازی استان مثل همیشه مد نظر خواهند داشت.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: برجسته کردن نقش هدایت گر زنان در جنگ تحمیلی نیز باید با هدف خنثی کردن استفاده ابزاری از عنصر زن از سوی دشمنان و تروریست های جاهل، بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

استفاده از فرمایشات مقام معظم رهبری پیرامون فرهنگ ایثار و مقاومت در برنامه ریزی ها، به راه انداختن کارناوال دفاع مقدس در شهر جهت تداعی صحنه های اعزام رزمندگان دفاع مقدس، ایجاد فضایی با نشاط در برنامه های این هفته و فعال تر شدن کمیته ی اطلاع رسانی از دیگر تاکیدات رییس جلسه بزرگداشت هفته دفاع مقدس خراسان رضوی بود.

وی تاکید کرد: گروه ارزیاب کیفیت اجرای برنامه های هفته ی دفاع مقدس را رصد و درجلسه ای که در پایان مهرماه برگزار خواهد شد، نتایج را اعلام خواهند کرد.

در این جلسه اهم برنامه های کمیته های ذیل ستاد ارایه شد و مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

مدیران کل دفاتر امور اجتماعی و زنان و خانواده ی استانداری، مدیرکل بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس، جانشین فرماندهی قرارگاه ثامن، نمایندگان دستگاه های اجرایی و اصحاب رسانه در این جلسه حضور داشتند/س 

 

برچسب ها: شاخصه ، مهم ، دفاع ، مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.