گزيده‌اي از اخبار روز فضاي مجازي؛

سفر ۵ روزه "لاریجانی" به صربستان و سوئیس/ سردرگمي آمريکا در منطقه/ استقبال آمریکا از مواضع تعامل‌جویانه ایران/ نکات مهم آزادی زندانیان حوادث 88

سفر 5 روزه لاريجاني به صربستان و سوئيس، باز بودن در رحمت در نظام جمهوري اسلامي ايران، آزادي زندانيان حوادث 88، سردرگمي آمريکا در منطقه، ماهواره دانشگاه امیرکبیر آماده پرتاب است،اصلاح‌طلبان در ارتباط با آزادي محکومين حوادث 88 بهره‌برداری نکنند و... از جمله اخبار جذاب بسته خبري امروز است.

به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران؛ هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌اي از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاري‌ها و پايگاه‌هاي خبري هستيم كه رصد تمام اين اخبار براي مخاطبان در گرو صرف وقت بالايي است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ براي تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌اي از اخبار سياسي هر روز كه در فضاي مجازي منتشر مي‌شود را در قالب يك بسته خبري در اختيار مخاطبان قرار دهيم.

ماهواره دانشگاه امیرکبیر آماده پرتاب است


به گزارش تسنیم، علیرضا رهایی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در جشن ورودی دانشجویان جدید این دانشگاه ضمن تشریح طرح‌های فضایی این دانشگاه، از آماده بودن ماهواره ساخت دانشگاه امیر کبیر برای پرتاب به فضا خبر داد.

دانشگاه امیرکبیر در حال حاضر در 16 طرح کلان کشور که با نیازهای کلان کشور در ارتباطند همکاری دارد که طی آن توانست در طرح‌هایی نظیر ابررایانه که در سال پیش به بهره‌برداری رسید، ساخت ماهواره‌های مختلف که ماهواره ساخت این دانشگاه آماده پرتاب است و طراحی و ساخت هواپیمای 150 نفره، سفینه حامل موجود زنده، ساخت منظومه‌های ماهواره و طرح‌های متعددی در زمینه ازدیاد برداشت نفت، توسعه فناوری و ایجاد طرح‌هایی در بحث دفاع سایبری و ... از جمله طرح‌های بزرگ این دانشگاه است.





سفر 5 روزه لاريجاني به صربستان و سوئيس

حسین شیخ الاسلام مشاور رئیس مجلس در امور بین‌الملل به فارس گفت: علی لاریجانی نیمه مهر ماه آتی به‌‌مدت سه روز به‌منظور شرکت در نشست مجمع مجالس جهانی به سوئیس سفر می‌کند.







رئوفیان: باب رحمت در نظام جمهوری اسلامی، مفتوح است

دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین در گفتگو با ايسنا با اشاره به آزادی برخی زندانیان حوادث 88 گفت: طول دوران زندان قطعا تنبيه‌آمیز بوده و کسانی که حبس را تحمل کرده‌اند با توجه به نوع جرایم در صورت تعدیل در نوع تفکر و نحوه مواجه با مسائلی که از نگاه آن‌ها قابل نقد است،‌ مورد رافت اسلامی قرار خواهند گرفت.


 4 نکته راهبردی درباره آزادی زندانیان حوادث 88

به گزارش عصر ايران، هنر بزرگ "روحانی" این است که توانسته بدون فضاسازی رسانه‌ای و تبلیغاتی، «اعتماد سازی در سطوح مختلف نظام» را در دستور کار خود قرار دهد. نمونه این اعتمادسازی را می‌توان در اعطای اختیارات کامل به دولت جدید در مذاکرات هسته‌ای پیش رو سراغ گرفت و البته نمونه دیگرش را در همین آزادی زندانیان حوادث 88 دانست.


ولایتی: امروز آمریکا در منطقه دچار سردرگمی شده است
ولایتی: امروز آمریکا در منطقه دچار سردرگمی شده است

به‌گزارش فارس، بیان جبرالزبیدی عضو شورایعالی مجلس اعلا و رئیس فراکسیون المواطن پارلمان عراق در دیدار با علی‌اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل و دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی در خصوص اوضاع منطقه و عراق به بحث و تبادل نظر پرداخت.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با بیان اینکه هرگونه تزلزل در زنجیره مقاومتِ ایران، عراق، سوریه و لبنان باعث خوشحالی دشمنان امت اسلامی خواهد شد، گفت: امروز آمریکا در منطقه دچار سردرگمی شده است.


مشاور رئیس مجلس در امور بین‌الملل گفت: علی لاریجانی نیمه مهر ماه آتی به‌‌مدت سه روز به‌منظور شرکت در نشست مجمع مجالس جهانی به سوئیس سفر می‌کند. - See more at: https://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13920628000286#sthash.Zv9tvvey.dpuf


ترقی: مساله خاصی اتفاق نیفتاده، اصلاح‌طلبان بهره‌برداری نکنند

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی  در گفتگو با ايسنا با اشاره به آزادی تعدادی از زندانیان حوادث سال 88 گفت: این موضوع هیچ ارتباطی با شرایط کنونی و فضای سیاسی کشور ندارد؛ بلکه براساس پایان دوران محکومیت‌شان و طبق حکم دستگاه قضایی آزاد شده‌اند.

وی در رابطه با تاثیر آزادی تعدادی از زندانیان حوادث 88 در فضای جامعه گفت: ممکن است اصلاح‌طلبان بخواهند از این موضوع بهره‌برداری کنند اما مساله خاصی اتفاق نیافتده است که قابل ارزیابی و قضاوت باشد در صورتي که این افراد به صورت عفو یا تخفیف آزاد می‌شدند قابل تجزیه و تحلیل بود.




استقبال مقامات آمریکایی از مواضع تعامل‌جویانه ایران

به گزارش تابناک، سه روز پس از آنکه مقامات ارشد دولت اوباما اظهار داشتند رئیس جمهور امریکا برنامه‌ای برای دیدار دوجانبه با دكتر حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران ندارد، شماری از مقامات دولتی آمریکا از تمایل اوباما به انجام چنین دیداری و تلاش برای بهبود فضای روابط دو کشور خبر می‌دهند.

انتهاي پيام/


برچسب ها: اخبار ، فضای ، مجازی ، دولت ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار