تبریز/

عرضه پنجاه تن پسته مرغوب باغات مرند، به بازارهای مصرف

مدیر جهادکشاورزی شهرستان مرند گفت: با توجه به آغاز برداشت پسته از باغات این شهرستان، پیش‌بینی می شود، تولید این محصول بالغ بر50 تن با عملکرد در هر هکتار هزار کیلوگرم بوده و بزودی به بازارهای مصرف عرضه خواهدشد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ، جلال رحیم‌زاده با بیان این مطلب گفت: با توجه به محدودیت های موجود در بعضی از اراضی مناطق ضلع غربی شهرستان مرند از نظر شوری، با هدایت الکتریکی (EC) بالا، توسعه سطح زیرکشت پسته در این مناطق مستعد از اولویت‌های اصلی این مدیریت بشمارآمده و پیش‌بینی می‌شود اراضی زیر کشت پسته در سال 92 به تقریب 50 هکتار، از افزایش برخوردار شود.

وی ارقام غالب پسته کاشته شده در شهرستان مرند را شاه پسند، احمدی، اکبری، اوحدی و کله قوچی اعلام کرد وافزود: این ارقام از مرغوبیت و بازارپسندی خوبی برخوردارند.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان اضافه نمود: مساحت کل باغات بارده و غیر بارده پسته در این شهرستان حدود 110 هکتار است که از این مقدار حدود 50 هکتار مثمر و 60 هکتار غیرمثمر بوده و در صورت تامین آب مورد نیاز کشاورزی از حوضه رودخانه ارس به حوضه این شهرستان، میزان سطح زیرکشت این قابلیت افزایش چشمگیری را شاهد خواهد بود./س

برچسب ها: پسته ، مرغوب ، باغات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.