در استان فارس راه اندازی شد؛

بیمارستان صحرایی با قابلیت بخش ترومای سیار

نخستین بیمارستان صحرایی بسیج جامعه پزشکی شهدای فارس با دارا بودن بخش ترومای سیار در استان فارس راه اندازی شد.

 دکتر روح الله قائد امینی، معاون امداد و درمانی بسیج جامعه پزشکی در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران  از راه اندازی اولین بیمارستان صحرایی بسیج جامعه پزشکی خبر داد و گفت:  نخستین بیمارستان صحرایی بسیج جامعه پزشکی شهدای فارس دیروز مورخ 27 شهریور در استان فارس شهرستان داراب با حضور ریاست دانشگاه علوم پزشکی شیراز برپا شد.


وی به تفاوت عمده این بیمارستان صحرایی با دیگر بیمارستان ها پرداخت و افزود: در واقع اولین بیمارستان صحرایی جامعه پزشکی است  که دارای بخش خاصی همچون تروما، اتاق عمل های سیار و همچنین بخش های ارتوپدی، رادیولوژی و حوادث غیر متقربه صورت رایگان ارائه می شود.


 معاون امداد و درمان بسیج جامعه پزشکی، با بیان اینکه در این بیمارستان صحرایی روزانه 10 متخصص در گرایش های مختلف مشغول خدمت رسانی به مردم هستند اظهار داشت: این بیمارستان صحرایی دارای خدماتی همچون آزمایشگاه، کلینیک و پارکلینیک، بستری بوده و همچنین 5 پزشک عمومی روزانه مشغول ارائه خدمات هستند.

 قائد امینی در پایان دارا بودن ایم بیمارستان را به بخش ترومای سیار حائز اهمیت دانست و گفت: این بیمارستان که تا هفته دفاع مقدس برپا است به دلیل دارا بودن این بخش می تواند الگویی هماهنگی بین بخش و ارائه یک حرکت جهادمی در جهت این مسیر باشد./ع2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار