سلیمانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

مذاکرات آینده محل نمایش "نرمش قهرمانانه"/ قدرت نرم ایران در مقابل ابرقدرت‌ها بی‌نظیر است

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری با بیان اینکه مذاكرات آینده فرصت و محل خوبی برای نمايش "نرمش قهرمانانه" است، خاطرنشان کرد: قدرت نرم ايران در برابر ابرقدرت‌های متکی به نیروی سخت‌افزار بي‌نظير است.

"محمد سليماني" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، درباره اظهارات "مقام معظم رهبري" مبني بر "نرمش قهرمانانه در ديپلماسي" اظهار داشت: "نرمش قهرمانانه" مثال بارز و روشنی از قدرت یک ملت است که در آن بايد نظامي برپاخاسته از حمايت مردم با نقش‌آفرینی تك تك واحدها وجود داشته باشد، مردمی که نظام را از خود دانسته و در آن هم‌افزايي ايجاد می‌كنند.
 
وی با بیان اینکه "وحدت" جزء اساسی "نرمش قهرمانانه" است، بیان داشت: پايداري در اصول، مواضع و نگاه به آرمان‌ها و حركت به سمت آن از مشخصات این راهبرد بوده همچنین شناخت ضعف و قدرت دشمن و بهره‌برداري از ضعف‌هاي آن مهم است و بايددر دستور كار قرار گيرد.
 
عضو  شورای مرکزی جبهه پایداری با اشاره به شاخص‌های مقاومت افزود: حفظ قدرت بازدارندگي در مقابل دشمن، آموزش و تربيت نيروي انساني، توانمندکردن زیرساخت‌ها در امور دفاعی، برای مقابله با دشمنان در شرایط حساس لازم است، همچنین بالابردن سطح کیفی تجهیزات و تکنولوژی و خودکفایی در تولیدات، شاخص مقاومت را افزایش و وابستگی را کاهش می‌دهد.
 
سليماني "نرمش قهرمانانه" را معادل "قدرت نرم" دانست و تصریح کرد: نرمش قهرمانانه به هيچ وجه به معناي سازش و كوتاه آمدن از آرمان‌ها نيست، عبارت مدنظر رهبري مانند قدرت نرمی است که كارايي و اثرگذاري بيشتري از قدرت سخت دارد و  امروزه جهان در مقابل آن موضع منفعلی دارد.
 
وزیر سابق ارتباطات با بيان اينكه رهبري فرمودند در دنيا مدلي حاكم شده كه يك طرف آن ظالم و سلطه‌گران جهان و طرف ديگر مظلوم و افراد زير سلطه قرار دارند، بیان داشت: جمهوري اسلامي اين مدل را قبول ندارد، قدرت نرم با تحريك انگيزه‌ و توانمندي‌ها در راستای افزایش فكر، انديشه و شعور ملت تلاش کرده و افكار عمومي جهان را براي پذيرش اين قدرت آماده مي‌كند، همچنین "قدرت نرم" ایستادگی در مقابل ابرقدرت‌ها و موفقیت ما را بیشتر می کند.
 
سليماني با اشاره به جنگ تحميلي عراق عليه ايران اضافه كرد: در جنگ تحميلي، 9 كشور صنعتي تمام تجهيزات خود را در اختيار "صدام حسين" قرار دادند و این درحالی است که ايران با دردست داشتن قدرت نرم با حضور جوانان، انديشه و خلاقيت‌هاي آنان، همچنين حمايت و انگيزه گسترده مردم توانست سرنوشت جنگ را به نفع خود تغير دهد، بنابراین توانمندی 34 ساله ايران براساس قدرت نرم بوده است.
 
عضو شورای مرکزی جبهه پایداری با بیان اینکه مذاكرات آینده فرصت و محل خوبی برای نمايش "نرمش قهرمانانه" است، خاطرنشان کرد: قدرت نرم ايران در برابر ابرقدرت‌ها بي‌نظير است، كشورهايي همانند آمريكا و انگليس فقط به قدرت سخت‌افزاري خود متكي هستند، توانایی كه در مقابل قدرت نرم ايران دوام نداشته و پيچ و مهره‌هايش به راحتي باز مي‌شود، بنابراین باید این توانمندی را به رخ جهانیان کشید.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار