هشدارهایی درباره ظرف غذای کودک که نمی دانستید

پزشکان با توجه به نزدیک شدن فصل مدرسه هشدارهایی در خصوص توجه به بهداشت و تمیزی ظرف و لیوان غذای کودکان خردسال می دهند تا آنها دچار بیماری نشوند.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، بر اساس جدیدترین پژوهش های صورت گرفته، والدین می بایست از یک کیسه ی نایلونی تمیز هر روز برای قراردادن خوراکی کودک استفاده کنند و یا چنانچه امکان دارد کیسه نایلونی را بشورند و یا از ظروف قابل شستشو و ضد عفونی شونده برای قرار دادن خوراکی ها استفاده کنند.

گفتنی است: کیسه های که در چند روز مورد استفاده قرار می گیرند می توانند محلی برای تجمع باکتری ها و کپک ها شوند.

بررسی ها نشان می دهند: ظرف غذای کودک هر روز باید شسته و بدقت خشک شود تا باکتری های موجود در آنها نابود شوند.

گفتنی است: همینطور لیوان کودکان باید هر روز کاملاً شسته شود و در هنگام خرید آن دقت شود که لبه های لیوان تیز نباشد تا کودک هنگام استفاده از آن دچار جراحت نشود.

پزشکان توصیه می کنند :تا والدین با کودکان صحبت نموده و از آنها بخواهند که تنها از لیوان شخصی و اغذیه ی خانگی که خانواده برای آنها تدارک دیده است استفاده کنند.

پزشکان همچنین توصیه می کنند: تا والدین سعی نمایند تا خوراکی هایی که قابلیت فساد زود هنگام را ندارند برای تغذیه ی کودکان در نظر بگیرند و بیشتر از انواع آجیل ها و خوراکی های کوچک و قطعات خرد شده ی میوه های تازه برای افزایش کارایی و انرژی فرزندان خود در محل تحصیل استفاده کنند.

همینطور از کودک بخواهند که حتماً قبل از مصرف خوراکی ها دستهای خود را بشوید و در طول روز در مدرسه حتماً آب بنوشد تا دندان هایش آسیب نبیند./ع2

برچسب ها: بهداشت ، کودک ، عفونی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار