مربی تیم ملی واترپلو:

در غیاب پائولو هم تمرینات با هماهنگی انجام شد/فیلم بازی های حریفان را آنالیز کرده ایم

تیم ملی واترپلو کشورمان خود را برای حضور در مسابقات کاپ آسیا که اوسط مهر ماه در سنگاپور برگزار می شود آماده می کند.

رضا اجاق در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: برای حضور در مسابقات کاپ آسیا تاکنون چهار مرحله اردوی تدارکاتی را پشت سر گذاشتیم، نخستین دوره تمرینات تیم ملی 17 فروردین ماه امسال با حضور 29 واترپلولئیست تشکیل شده برنامه تمرینات آماده سازی به گونه ای بود که بعد از هر چهار هفته تمرین ملی پوشان یک هفته استراحت داشتند. در طول مدت حدود 2 ماه ابتدایی تمرینات در هر مرحله حدود هفت تا هشت بازیکن از ترکیب دعوت شدگان خط می خوردند.  
 
مربی تیم ملی واترپلو گفت: اردوهای شبانه روزی تیم ملی واترپلو از ششم خرداد ماه امسال آغاز شد و ملی پوشان مجبور شدند در اردو ماندگار باشند این مرحله از تمرینات با حضور 20 بازیکن آغاز شد و تاکنون ادامه دارد و تعداد بازیکنان در هر مرحله کاهش پیدا کرد به طوریکه امروز اسامی 13 نفر اصلی اعلام شد.  
 
وی در خصوص همکاری پائولو سرمربی ایتالیایی تیم ملی واترپلو اظهار داشت: من از 17 فروردین ماه امسال در کنار تیم ملی با هماهنگی بائولو حضور داشتم وی نیز از اوایل تیر ماه به تهران آمده و در کنار ملی پوشان در تمرینات حضور داشت، در زمانی که وی هنوز به ایران نیامده بود تمام برنامه های آماده سازی عمومی با هماهنگی پائولو انجام می شد.  
 
*بازی تدارکاتی خارجی نداشتیم  

مربی تیم ملی واترپلو در ادامه گفت: ما در طول مدت تشکیل اردوهای تمرینی تیم ملی واترپلو بازی تدارکاتی با تیم های خارجی نداشتیم ولی چند دیدار دوستانه مقابل تیم ملی جوانان که خود را برای مسابقات قهرمانی جوانان آسیا آماده می کند، برگزار کردیم. با توجه به آن که اکثر ملی پوشان در مسابقات جام باشگاههای آسیا که در کشور کویت برگزار می شد حضور داشتند می توان از آن به عنوان بازی تدارکاتی یاد کرد.
 
اجاق یادآور شد: خوشبختانه شرایط آمادگی تیم ملی قابل قبول است، در حال حاضر تمرینات تکنیکی و فردی به پایان رسیده و ما روی تاکتیک و آرایش تیمی بازیکنان کار می کنیم و روی دفاع و حمله و تقویت آن تمرکز بیشتری داریم. با توجه به آن که طبق برنامه ریزی انجام شده ما باید نخستین بازی خود را در مصاف با کشور چین که یک تیم سرعتی و قدرتمند محسوب می شود انجام دهیم باید بگویم کار سختی را در پیش داریم.
 
وی تصریح کرد: رقابت های کاپ آسیا از آن جهت که به عنوان مسابقات انتخابی جهان هم محسوب می شود حائز اهمیت به سزایی است. ما با تهیه فیلم بازی حریفان خود در مسابقات مختلف اقدام به آنالیز عملکرد آنها و ارزیابی نقاط ضعف و قوتشان کردیم و در طول روزهای اخیر تمریناتمان را با الگوبرداری و شبیه سازی تاکتیک حریفان دنبال کردیم.
 
مربی تیم ملی واترپلو افزود: حضور بازیکنان با تجربه ای چون علی صالح، علی پیروزخواه، امیرحسین خانی و سهیل خادم پیر در اردوهای تدارکاتی نقش قابل توجهی در بالا رفتن آمادگی تیم داشت آنها به خوبی تجارب خود را در اختیار دیگر ملی پوشان از جمله جوانان ارائه کردند.
 
تیم ملی واترپلو کشورمان در مرحله مقدماتی کاپ آسیا با تیمهای ازبکستان، فیلیپین، کویت، سنگاپور، چین و سریلانکا هم گروه است. دیدارهای مرحله مقدماتی به صورت دوره ای برگزار خواهد شد.
 
تیم ملی واترپلو کشورمان طبق برنامه ریزی انجام شده ششم مهرماه از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) تهران را به مقصد سنگاپور ترک خواهد کرد.
 
ترکیب نهایی تیم ملی را سجاد عبدی، امیرحسین خانی، سهیل خادم پیر، علی پیروزخواه، علی صالح، محمد سعید میر مهدی، رامتین اوسطی، حامد ملک خانبانان، مهدی دایی تقی، عطار روزبهانی، علیرضا سلطانی، محمد حسین محمدی و امیر دهداری تشکیل می دهد./مح


برچسب ها: تیم ، ملی ، واترپلو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار