پیشنهاد نماينده کشورمان در آژانس برای ایجاد یک گروه مشورتی

سفیر و نماینده دائم کشورمان در آژانس بین المللی انرژی اتمی با تاکید بر اصلاح ساختار آژانس، خواستار افزایش اعضای شورای حکام و تجدیدنظر در ترکیب کرسی های دائم در این رکن از سازمان ملل شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رسانه ها، "رضا نجفی" روز پنج شنبه در سخنانی در  پنجاه و هفتمین کنفرانس سالانه آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین درخصوص اصلاح ساختار تصمیم گیری در آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: در حالی که کنفرانس عمومی مشتمل بر همه کشورهای عضو است و شورای حکام اعضای محدودی دارد، توازن مناسبی بین اختیارات و وظایف این دو رکن وجود ندارد و تصمیمات کنفرانس عمومی، به طور عمده منوط به موافقت یا توصیه های قبلی شورای حکام است، از این رو ضروری است موضوع توازن اختیارات و وظایف این دو رکن بررسی شود.

سفیر و نماینده دائم کشورمان در آژانس، پیشنهاد داد یک گروه مشورتی با حضور تمامی اعضا، همه پیشنهادات درباره موضوعات فوق را برای فراهم کردن توصیه های مناسب جهت ملاحظه کنفرانس عمومی، مورد بحث و بررسی قرار دهد.

شماری از کشورها از جمله کوبا، ونزوئلا، پاکستان، الجزایر، اکوداور، نیکاراگوئه، مصر و لبنان در سخنرانی های خود حول این موضوع، از نظرات و پیشنهادات نماینده کشورمان حمایت کردند.

موضوع اصلاح ساختار آژانس برای دومین سال متوالی به پیشنهاد کشورمان در دستور کار کنفرانس عمومی آژانس قرار گرفته است.
برچسب ها: آژانس ، ایران ، نماینده ، نجفی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار