دمشق درخواست آتش بس می کند

معاون نخست وزیر سوریه از درخواست این کشور برای آتش بس خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه المیادین، "قدری جمیل" اعلام کرد: دمشق در کنفرانس "ژنو2" درخواست آتش بس خود را مطرح خواهد کرد.

معاون نخست‌وزیر سوریه در مصاحبه با روزنامه انگلیسی گاردین گفت: درگیری سوریه به بن‌بست رسیده است و دولت بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه به خاطر آینده کشورش در نشست ژنو خواستار برقراری آتش‌بس خواهد شد.
 
وی افزود: نه مخالفان مسلح و نه دولت اسد ظرفیت شکست دادن طرف دیگر را ندارند. در همین حال اقتصاد سوریه نیز حدود 100 میلیارد دلار طی دو سال دچار زیان شده است.
 
قدری جمیل در ادامه گفت: اگر مخالفان مسلح پیشنهاد صلح را بپذیرند این آتش‌بس زیر نظر ناظران بین‌المللی خواهد بود و نیروهای حافظ صلح سازمان ملل بر آن نظارت خواهند کرد.
 
وی در ادامه در پاسخ به اینکه چه پیشنهاداتی قرار است از جانب دولت سوریه در ژنو مطرح شود، گفت: مسائلی چون پایان دادن به مداخله خارجی، برقراری آتش‌بس و اجرای روندی سیاسی و صلح‌آمیز در مسیری که مردم سوریه از آن بتوانند به عنوان حق تعیین سرنوشت بدون مداخله خارجی و در مسیری دموکراتیک از آن لذت ببرند در این کنفرانس مطرح می‌شود.
 
جمیل افزود: تناقض موجود هم‌اکنون این است که آمریکا تلاش می‌کند تا به ائتلاف ملی سوریه نقشی پیش‌رو بدهد. ما از سوی مقام‌های آمریکایی با دیدگاهی انحصارگرایانه مواجه هستیم.  
برچسب ها: قدری جمیل ، آتش بس ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار