انحصار شرکت زیرساخت علت گرانی اینترنت

یک کارشناس فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه ناتوانی شرکت زیرساخت در رفع نیازهای واقعی کاربران اینترنت گفت: همچنان با سرعت و پهنای باند کم مواجه هستیم.

سهیل مظلوم در گفتگو با خبرنگار اورژانس IT  باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه محدود کردن مصرف راه حل برون رفت از معضلات نیست اظهار داشت: هر STM1 پهنای باند در مرزهای جنوبی حدود 2 تا 2 هزار و پانصد دلار است و زیرساخت برای فیبر نوری آن را به مقصد نقل و انتقال می دهد و تقریباً 7 برابر قیمت خریداری شده پهنای باند را به کاربر نهایی می فروشد.

وی با بیان اینکه شرکت زیرساخت از انحصار پهنای باند سود می برد گفت: چنانچه زمینه برای مصرف بالا رود با توجه به سقف سرعتی که برای استفاده از اینترنت تعیین شده و همچنین انحصار موجود شرکت زیرساخت نمی تواند پهنای باند را تأمین کند.

مظلوم با بیان اینکه سرویس ها و ارائه خدمات به کاربران باید به بخش خصوصی واگذار شود اذعان داشت: بخش دولتی باید پشتیبانی لازم را جهت کاهش هزینه و افزایش سرعت بارگذاری پهنای باند به بخش خصوصی انجام دهد.

به گفته این کارشناس IT هنگامی که تصدی گری پهنای باند به بخش خصوصی واگذار شود موجب ایجاد رقابت در بین فعالان این بخش شده  لذا کیفیت افزایش و هزینه ها کاهش می یابد./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار