سعداوي: كيفيت بازي ها روز به روز بهتر مي شود اما با ايده آل هاي جهاني هنوز فاصله داريم

پيشكسوت تيم فوتبال پرسپوليس گفت: براي اينكه عيار واقعي يك تيم به دست آيد نياز به يك محرك درست و حسابي است.

نعيم سعداوي در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران گفت: درباره كيفيت بازي هاي ليگ بايد بگويم هر باشگاه و هر مربي تلاش مي كند به بالاترين سطح كيفيت رسيده و بهترين نتيجه را كسب كند اما نبايد از اين نكته غافل شويم كه تيم هاي كشور ما شرايط بسيار متفاوتي در مقايسه با ساير كشورها دارند. فشارهاي مضاعفي كه روي تيم ها بوده است به بازيكنان نيز منتقل شده و در نهايت در نتيجه گرفتن يك تيم اثر مستقيم دارد. البته بايد بگويم كه خصوصي نبودن باشگاه ها نيز مي تواند بر اين حساسيت و فشار دامن بزند.  
 
پيشكسوت تيم پرسپوليس تصريح کرد: آنچه كه در باشگاههاي ايران كيفيت عملكرد كادر فني يك تيم را مشخص مي كند نتيجه اي است كه بازيكنان در يك بازي رقم مي زنند و گرفتن نتيجه خوب شروط بر تلاش و تمرينات بسيار است. تيمي كه تمرينات خوب و كنترل شده اي داشته باشد، حتما به نتيجه خوب دست خواهد يافت.  
 
البته بايد بگويم كادر فني كه متشكل از 3 گروه مديران، كارشناسان فني و بازيكنان است با وجود فشار و استرس هاي بسياري كه از نواحي مختلف آنها را احاطه كرده،‌همه تلاش خود را مي كند تا يك تيم را به سمت و سوي موفقيت ببرد و نهايتا كار خوبي را از خود ارائه دهد.

وي اظهار داشت: ما از گذشته ثابت كرده ايم كه نسبت به تيم هاي منطقه اي از برتري بالايي برخورداريم و با تلاش و همت بالا مي توانيم به موفقيت هاي بيشتر رسيده و سطح كيفيت بازيها را افزايش دهيم. فشاري كه بر جو تيم هاي ايران حاكم است فشار كاذبي است ابتدا بايد اين فشارها كمتر شود و پس از حاكم شدن يك جو خوب و آرام مسئولين بتوانند در يك فضاي مساعد درباره مسائل فني فكر كرده و تصميم گيري نمايند.  
 
سعداوي در خصوص وضعيت داوري گفت: وضعيت داوران ايراني نسبت به گذشته خيلي بهتر شده است اما هنوز با ايده آل ها فاصله زيادي داريم اما با يك برنامه ريزي مناسب و هدفمند مي توانيم سطح عملكرد داوران را ارتقا دهيم. وضعيت داوران مانند وضعيت ورزشگاه هايمان مي ماند تا چند سال گذشته ورزشگاه هاي ايران از حداقل امكانات رفاهي برخوردار بودند كه با گذشت زمان و رسيدگي هاي مناسب وضعيتشان تغيير چشم گيري كرد.  
 
وي در خصوص عملكرد سازمان برنامه ريزي ليگ اظهار كرد: اصلا خوب عمل نكردند ما هيچ برنامه دقيق و روشني از اين سازمان دريافت نكرديم هيچ جاي دنيا اين گونه بدون برنامه ريزي دقيق عمل نمي كنند. ما سردرگم هستيم و همين بي نظمي آسيب هاي زيادي را به تيم ها وارد مي كند. اميدوارم اين سازمان در برنامه ريزي و برگزاري مسابقات قوي تر عمل كند با اين وضع من نمره خوبي به كفاشيان نمي دهم.  
 
سعداوي در پايان گفتگو درباره بازي هاي تداركاتي تيم ملي گفت: طبيعت فوتبال همين است براي اين كه عيار واقعي تيم به دست آيد نياز به يك محرك درست و حسابي داريم و آن موقع است كه به راحتي تمام اشكالات و نقاط ضعف تيم دستگيرمان مي شود.  
 تيم ملي هم براي اين كه بتواند به كيفيت بالايي برسد بايد بازي هاي تداركاتي زيادي انجام دهد. بازيكنان بايد تنشان به تن بازيكنان تيم هاي ديگر بخورد تا واقعا بتوانند در بازي ها خوب ظاهر شوند. بازي هاي جام جهاني بسيار مهم است و اميدوارم تيم ايران با آمادگي كامل در صحنه ظاهر شود.  

برچسب ها: تیم ، لیگ ، استقلال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار