رودهن/

آثار تاریخی سند زنده فرهنگ و تمدن اصیل ما هستند

هنرمند معمار کشورمان گفت: محافظت از آثار تاریخی در شرایط فعلی که دشمن تاریخ و فرهنگ و تمدن ما را هدف گرفته است سندی محکم تلقی می شود و باید از این سند زنده تاریخی به خوبی محافظت کرد .

فخرالدین ایمانی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن در مورد وضعیت معماری کشورمان گفت: هر برنامه ای که برای حل مشکلات و بهبود شرایط حوزه معماری ایران می خواهد در بدنه این هنر جاری شودباید با شفاف سازی خلاءهای موجود باید به شکل ریشه ای و درست در این هنر اصیل ایرانی انجام شود .

این هنرمند برتر از نگاه انجمن مفاخر معماری ایران در ادامه این مطلب تصریح کرد :معماری ما در قسمت های مختلف کشور مانند استانهای اصفهان و یزد و شیراز در آستانه نابودی قرار دارد و یا اینکه ساخت و ساز شهری باعث تخریب آثار برجامانده از فرهنگ و تمدن اصیل ایرانی و اسلامی ما شده اند.

ایمانی با تاکید بر این نکته که حفاظت از آثار تاریخی نیز ابزاری برای مقابله با تهاجم فرهنگی است اضافه کرد :محافظت از آثار تاریخی در شرایط فعلی که دشمن تاریخ و فرهنگ و تمدن ما را هدف گرفته است سندی محکم تلقی می شود و باید از این سند زنده تاریخی به خوبی محافظت کرد .

هنرمند معمار کشورمان در خاتمه اظهارداشت: سنت گرایان ما در هنر معماری با توجه به شرایط حاکم بر این رشته باید به عنوان افرادی برای احیاءاین هنر قدیمی کشور بر خلاف گذشته به جرئت لازم و کسب دانش کافی برای تحقق چنین اهداف ارزشمندی مسلح شوند ./س


برچسب ها: تاریخی ، سند ، فرهنگ ، تمدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.