تا پايان سال 92؛

قدرت تولید برق گيلان سه برابر مصرف

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای گیلان از احداث دو نیروگاه 500 مگاواتی در این استان خبر داد گفت:با بهره برداری کامل از اين نيروگاه ، قدرت تولید برق استان سه برابر مصرف آن خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران کریم آزادگان گفت: تولید برق استان گیلان هم اکنون نزدیک به 2400 مگاوات است که تا پایان سال 92 و با بهره برداری کامل از نیروگاه پره سر، قدرت تولید برق استان سه برابر مصرف آن خواهد شد.

وی افزود: در آینده ای نزدیک در بخش تولید دو پروژه بزرگ اجرا خواهد شد که یکی از این پروژه ها احداث نیروگاه 500 مگاواتی سیکل ترکیبی در شرق گیلان و دیگری احداث نیروگاه 500 مگاواتی در شهرستان لوشان خواهد بود.

وی گفت: خوشبختانه به دلیل فاصله کم شهرها از یکدیگر و با توجه به جانمایی خوب و مناسب پست های انتقال و فوق توزیع، میزان تلفات انرژی در بخش انتقال و فوق توزیع نزدیک به 3.5 درصد است که وضعیت بسیار مناسب و خوبی است.

وی همچنین میزان تلفات انرژی در بخش توزیع را نیز 13.5 درصد اعلام کرد و افزود: این میزان با توجه به قدمت بیش از 110 ساله شبکه های توزیع و طول زیاد شبکه، قابل قبول و رضایت بخش است.

آزادگان با اشاره به چالش های مهم صنعت برق گیلان، مهمترین چالش فراروی این صنعت را کمبود نقدینگی خواند و ادامه داد: با حمایت نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی و تعامل با مسئولان ارشد وزارت نیرو، بتوانیم با جذب منابع بیشتر این مشکل را از پیش رو برداریم.

وی بابيان اينكه ساختار طبیعی و جغرافیایی استان گیلان به گونه اي است كه موجب فرسایش سریع شبکه های برق می شود خاطرنشان كرد: محدود بودن فصل کاری، سستی زمین، بارندگی زیاد و ضعف قوانین را از دیگر چالش های پیش روی صنعت برق گیلان است.

برچسب ها: برق ، گیلان ، تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار