نماینده روسیه در اتحادیه اروپا؛

بیشتر کشورهای اروپایی مخالف ماجراجویی نظامی در سوریه هستند

ولادیمیر جیژوف نماینده روسیه در اتحادیه اروپا گفت:بیشتر کشورهای اروپایی با مداخله نظامی و ماجراجویی در سوریه مخالف هستند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛روز جمعه "ولادیمیر جیژوف" نماینده دائم روسیه در اتحادیه اروپا به آژانس خبری" اینترفکس" اظهار داشت: مداخله نظامی احتمالی در امور داخلی سوریه می تواند عواقب خطرناک در کل منطقه در پی داشته باشد.

 به گفته وی، هر گونه حمله نظامی باعث تضعیف تلاش ها برای پیدا کردن یک راه حل سیاسی برای پایان دادن به درگیری های مسلحانه این کشور از جمله برگزاری کنفرانس صلح بین المللی "ژنو 2" می گردد.

وی تاکید کرد: وضعیت فعلی اوضاع سوریه بدون گزارش نتایج بازرسان سازمان ملل در مورد استفاده از سلاح های شیمیایی در سوریه نمی تواند مورد بحث و بررسی اعضای شورای امنیت سازمان قرار گیرد.

دیپلمات روسیه اشاره کرد، تا به امروز تنها یک گزارش در مورد استفاده از سلاح های شیمیایی در سوریه در دسترس شورای امنیت قرار گرفته است که آن را هم کارشناسان روسیه ارائه نمودند.

به گفته وی، کارشناسان روسیه تنها در مورد استفاده از سلاح های شیمیایی در درگیری های ماه مارچ سال جاری در شهر حلب بررسی نموده و شواهدی وجود دارد که این سلاح های توسط مخالفان سوریه به کار گرفته شده است.

"جیژوف"در ادامه تاکید کرد:بیشتر کشورهای اروپایی با ماجراجویی نظامی در سوریه مخالف هستند.




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار