راز و رمزهایی که از خواب نمی‌دانید

محققان به این نتیجه رسیده اند که چرت های نیمه روزی زمانی بسیار مفید هستند که تنها 10 تا 20 دقیقه باشند. بیشتر یا کمتر از این مدت مغز را خسته می کند و کسلی به همراه دارد.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، خواب با همه لذت هایش نیمه های رازالود بسیاری نیز دارد. بسیاری از آن هایی که در مورد خواب تحقیق می کنند روزانه به رازهایی از آن پی می برند که باعث شگفتی همه می شود. با دانستن این رازها شما می توانید خوابی راحت تر و سالم تر داشته باشید.

** تا به حال اصطلاح کم خواب را حتما شنیده اید که میگوییم برخی کم خواب هستند به طوری که روزانه شاید کمتر از 6 ساعت می خوابند اما اگر فکر می کنید کم خواب هستید باید این دونشانه را در خودتان جستجو کنید. ابتدا باید بدون هیچ ساعتی راس ساعت خاصی از خواب بیدار شوید و همچنین این ساعت در روزهای پایانی هفته هم تغییری نداشته باشد. این افراد سلامت کامل داشته و نیاز به خواب اضافی ندارد.

** بسیاری فکر می کنند چرت زدن باعث کسل شدن و خوابالودگی بیشتر می  شود اما مشکل این افراد در مدت زمان چرت زدن است. محققان به این نتیجه رسیده اند که چرت های نیمه روزی زمانی بسیار مفید هستند که تنها 10 تا 20 دقیقه باشند. بیشتر یا کمتر از این مدت مغز را خسته می کند و کسلی به همراه دارد.

** گاهی اوقات به دلایل مختلف زمان خواب را کمی به هم میزنیم و فکر می کنیم اتفاق خاصی نخواهد افتاد اما این نکته را به تازگی محققان کشف کرده اند که تنها 90 دقیقه دیرتر خوابیدن می تواند تا 32 درصد از کارایی روزانه شما را از بین ببرد. اگر شب دچار کم خوابی شدید حتما آن را صبح جبران کنید.

** هر روز خواب خودش را دارد و پر کردن تمام کم خوابی ها در آخر هفته کاری بسیار اشتباه است. آخر هفته ها هم روزهای مانند روزها هفته هستند که باید  به میزان درست در آن ها خواب داشته باشید. نه اینکه تمام کبودهای هفته را در آن جبران کنید. این کار تنها باعث خوابالودگی شما در کل روز و کم خوابی شبانه می شود.
برچسب ها: باشگاه ، شبانه ، خواب ، پزشکی ، راز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار