هشدار سازمان ملل و صليب سرخ درباره خشونت ها در جمهوري آفريقاي مرکزي

کمیته بین المللی صلیب سرخ و سازمان ملل متحد امروز درباره اوج گیری اخیر خشونت ها در جمهوری آفریقای مرکزی که در آن غیر نظامیان از خشونت های متعدد همه جناح ها رنج می برند، هشدار داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری فرانسه ؛ "مارکسی مرکادو"، سخنگوی صندوق کودکان ملل متحد، یونیسف، با اشاره به بیماری همه گیر سرخک و تعطیل شدن 60 درصد مدارس، هشدار داد نخستین قربانیان این خشونت ها غیر نظامیان از جمله کودکان هستند.  بیش از نه ماه ناامنی، فاجعه ای واقعی را برای کودکان در این کشور به بار آورده است .

وی همچنین گفت  مشکل دیگر وجود حدود سه هزار و 500 کودک سرباز است که در حال حاضر تحت کنترل جناح ها هستند .

"پییر کرنبول"، مدیر عملیات کمیته بین المللی صلیب سرخ نیز اعلام کرد : جمهوری آفریقای مرکزی کشوری است که هم اکنون در بی ثباتی به سر می برد .

به گفته این کمیته از سرگیری درگیری های روزهای اخیر مرگبارترین درگیری ها بعد از ماه مارس در این کشور است. کمیته بین المللی صلیب سرخ در بوکا در شمال کشور محله های کاملا تخلیه شده از سکنه را مشاهده و در طول یک هفته 30 جسد کشف کرده است.
کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل نیز اعلام کرد درگیری های خشونت آمیز بین چهارهم و هفدهم سپتامبر در بوسمبله و یوسانگوا به ترتیب در 150 و 300 کیلومتری شمال پایتخت به آوارگی های جدید جمعیت منجر شده است.

"آدریان ادواردز"، سخنگوی کمیساریای عالی پناهندگان در گفتگو با روزنامه نگاران اعلام کرد  به نظر می آید که درگیری ها کاهش یافته است، اما اوضاع همچنان بسیار پر تنش است .
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار