تدوین دستورالعمل های تحقیقات نانو بیوتکنولوژی ضروری است

نانو بیوتکنولوژی حوزه ای است که با رشد سریع و زمینه های مختلفی که دارد توجه بسیاری از محققین را به خود معطوف کرده و تدوین دستور العمل های مناسب و کارآمد تحقیقات نانو بیوتکنولوژی ضروری است.

خدیجه جامی الاحمدی، عضو هیات علمی دانشکده علوم پزشکی مشهد در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران افزود: تحقیق انجام شده با موضوع اخلاق زیستی در نانو بیوتکنولوژی نشان می دهد کنترل و نظارت کافی بر مطالعات نانو بیوتکنولوژی وجود ندارد که این موضوع به طور خاص در ایران قابل ملاحظه است.

وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به پیشرفت بسیار مطلوب و سریع نانو بیوتکنولوژی در ایران و وجود حوزه فعالیت بسیار گسترده این علم نیاز به توجه بسیار زیادی بر مسائل اخلاقی و ایمنی زیستی و بررسی جنبه های مختلف آن و آینده محتمل تحقیقات در این زمینه وجود دارد.

استادیار گروه علوم و فنون نوین دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: در مجموع نیاز به تدوین دستورالعمل های مناسب و کارآمد برای تحقیقات نانو بیوتکنولوژی در کشور امری ضروری است که توصیه می شود به منظور دستیابی به این مهم از گزارش ها و دستورالعمل های بین المللی که در این زمینه منتشر شده توجه ویژه کرد و با شناساندن نانو بیوتکنولوژی به عموم جامعه و آگاهی محققین از مخاطرات احتمالی نانو بیوتکنولوژی می تواند باعث رشد چشمگیری در اخلاقیات و ایمنی زیستی در این زمینه شود./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار