اردبیل /

پاسخ به بدخواهان کشور پشیمان‌کننده خواهد بود

فرمانده تیپ 40 مستقل ارتش گفت: پاسخ جمهوری اسلامی ایران به بدخواهان و متجاوزان احتمالی کوبنده و پشیمان‌کننده خواهد بود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / علی مختاری‌فر افزود: صدام زمانی که به ایران حمله کرد از دو عنصر روحیه عاشورایی ملت ایران و ولایت‌مداری فرزندان این مرز و بوم غافل بود و به همین دلیل با 12 لشکر حمله ناگهانی خود را به کشورمان آغاز کرد.

وی عنوان کرد: عراق با پشتیبانی بیش از 44 کشور در حالی که مدعی تصرف ایران در کمتر از سه روز بود تنها در همان روزهای اول جنگ 34 روز در جبهه خرمشهر با مقاومت تنها گردان کشورمان زمین‌گیر شد.

فرمانده تیپ 40 مستقل ارتش به مراحل سه‌گانه جنگ تحمیلی اشاره کرد و افزود: در وهله اول تلاش ما تثبیت حرکت متجاوز بود به طوری که با تلاش گردان‌های شهادت‌طلب نه تنها لشکر صدام متوقف شد بلکه بخش‌هایی از خاک عراق نیز به تصرف نیروهای ما در‌آمد.

مختاری‌فر مرحله دوم جنگ را ترکیب مقدس تمام نیروها در قالب قرارگاه مشترک سپاه و ارتش توصیف کرد و ادامه داد: این کار به همت شهید صیاد شیرازی انجام شد و به دنبال آن عملیات فتح‌المبین، بیت‌المقدس و ... پیروزمندانه انجام شد و فاو، شلمچه و قسمت‌هایی از خاک عراق به تصرف نیروهای ما در‌آمد.

وی تصریح کرد: تعقیب متجاوز و مجبور شدن صدام به اعلام صلح و آتش‌بس مرحله نهایی بود که به دلیل سرخوردگی در جنگ هشت ساله صدام در اواخر جنگ با 52 لشکر و با تحریک منافقان وارد کشورمان شد اما در همان شهرهای مرزی کرمانشاه با چوب و چماق مردم از این کشور بیرون رانده شد/س.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.