ترکیه بار دیگر ادعای خود در مورد استفاده دولت بشار اسد از سلاح شیمیایی را تکرار کرد

وزیر امور خارجه ترکیه مدعی شد، سازمان اطلاعات کشورش ثابت کرده است که نظام بشار اسد مسئول استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، احمد داوود اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در کنفرانسی مطبوعاتی مدعی شد: سازمان اطلاعات ترکیه ثابت کرد این نظام بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه بود که از سلاح‌های شیمیایی در حمله 21 اوت در "غوطه" دمشق استفاده کرد.
وی افزود: شکی نیست نظام سوریه پشت این حملات شیمیایی قرار دارد و این چیزی است که سازمان اطلاعات ترکیه کاملا آن را ارزیابی کرده است.
اوغلو ادامه داد: در حال حاضر میان سازمان اطلاعات ترکیه با یگان‌های اطلاعاتی دیگر در این‌باره که نظام سوریه مسئول حملات شیمیایی به دمشق است، توافق نظر وجود دارد و ما به روابطمان با آنها در خصوص این مساله ادامه می‌دهیم.
اوغلو در ادامه تاکید کرد: جامعه جهانی باید از امروز به بعد به مسئولیت‌های خود درباره سوریه عمل کند. برخی گروه‌ها تلاش می‌کنند ترکیه را به جنگ‌آفرینی و تلاش برای به صدا درآوردن طبل جنگ علیه سوریه متهم کنند، اما آنکارا از همان ابتدا از جامعه جهانی می‌خواست که واکنشی کارآمد به اوضاع سوریه نشان دهد و باید اعلام کنم که در هرحال مساله اصلی برای ما تامین امنیت مردم ترکیه است.
برچسب ها: بین الملل ، ترکیه ، بشار ، اسد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار