پرونده سهام عدالت با 55 ميليون نفر کامل مي شود

مدير عامل اتحاديه کشور تعاوني هاي سهام عدالت کشور اعلام کرد : تاکنون 45 ميليون نفر در 6 مرحله توزيع سهام عدالت اين سهام را گرفته اند و با توزيع کامل سهام عدالت کارگران ساختماني که از پارسال آغاز شده است ، پرونده اين طرح کامل مي شود.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران، داريوش پاک بين در مصاحبه با راديو اقتصاد گفت: طرح توزيع سهام عدالت کارگران ساختماني در سال گذشته آغاز شده است و حدود 2،8 ميليون نفر از 3،8 ميليون نفر ثبت نام شده پالايش‌اطلاعات شده اند.

وي گفت: حدود يک ميليون نفر با 6 مرحله قبلي هموپوشاني داشتند و به دليل تکرار ثبت نام حذف شده اند.

پاک بين  افزود: فرم اطلاعات اين افراد در شرکت هاي سهام عدالت استاني  و شهرستان ارسال شده است و فقط در شهر تهران حدود 30 تا 40 هزار نفر از ثبت نام شدگان براي تکميل مدارک مراجعه نکرده اند که اخيراً اعلام شده است بايد مراجعه و تکميل کنند.

پاک بين گفت: اين مهلت فقط براي آن است که کارگران ساختماني که قبلاً نام نويسي و کد رهگيري دريافت کرده اند و آنهايي که ثبت نام نکرده اند ، مراجعه نکنند.

مدير عامل اتحاديه کشور تعاوني هاي سهام عدالت کشور پيش از اين هم گفته است :‌ تاکنون 45 ميليون نفر سهام عدالت گرفته اند که ارزش آن به بيش از يکصد هزار ميليارد تومان مي رسد و سهام عدالت هر فرد 2.6 ميليون تومان مي ارزد. 

بحث ورود سهام عدالت به بورس يا فرابورس در ماه هاي اخير به طور جدي مطرح شده است اما راهکارهاي تحقق اهداف طرح توزيع سهام عدالت مبني بر توانمندي سازي مردم در اولويت بررسي است و نبايد شرايطي فراهم شود که عده اي با دلالي و فريب صاحبان سهام آن را ارزان خريداري کنند بلکه بايد به جايگاه واقعي خود برسد. 

ورود سهام عدالت به بازار بورس اولويت نخست نيست بلکه تحقق اهداف اصلي آن يعني گسترش اشتغال توسعه استاني و توسعه اقتصادي خانوارها در اولويت اول قرار دارد. 

سهام عدالت به صورت يک سبد سهام است وهيچ فرقي ميان سبدهاي سهام وجو ندارد چون به صورت مشاع است و ارزش سهامي که در دوره جديد به کارگران داده مي شود مانند سهام افرادي است که در مرحله نخست گرفته اند.

در اجراي طرح توزيع سهام عدالت در سال هاي 85 و 86 سود سهام توزيع و در ادامه با موصبه مجلس قرار شد سود اين سهام براي اقساط سهام اختصاص يابد تا زودتر قيمت اين سهام تسويه شود. 

سهام عدالت هنوز وارد فرابورس نشده است و هر گونه خريد و فروش آن غير قانوني و ممنوع است.

هيچ شرکت تعاوني سهام عدالت خريد و فروش سهام عدالت ندارد و براي افرادي که با روش هاي غيرقانوني اين سهام را خريد و فروش کنند انتقال سهام صورت نخواهد گرفت و موجب لغو امتياز سهام عدالت افراد مي شود و سهامداران عدالت هوشياري خود را حفظ کنند.

سهام عدالت تاکنون در اولويت متعدد از جمله قشرهاي آسيب پذير تحت پوشش کميته امداد امام خميني (ره)‌و سازمان بهزيستي و همچنين ساکنان مناطق روستايي و کارگران ساختماني و کارمندان توزيع شده است.

اين طرح ابتدا شامل هفت دهک جمعيتي معادل 45 ميليون نفر مي شد که افزايش يافت و هم اکنون طرح توزيع سهام عدالت کارگران ساختماني در حال اجراست .

از بيش از 63 شرکتي که سهام آنها براي طرح سهام عدالت واگذار شده است 34 شرکت در بورس حضور دارد و از بهترين هاي بنگاههاي اقتصادي محسوب مي شود که هلدينگ خليج فارس يکي از اين شرکتهاست. 

ارزش اين سهام متناسب با رشد شاخص هاي بورس افزايش مي يابد و اقساط آنها از طريق سود سهام پرداخت مي شود.

تاکنون بخشي از قيمت سهام از اين طريق پرداخت شده است و پس از تکميل طرح در خصوص حضور اين سهام در بورس يا فرابورس و خريد و فروش آن تصميم گيري خواهد شد.
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار