اردبیل /

پیوستن مغان به منطقه آزاد تجاری ارس

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی گفت: منطقه مستعد مغان با پیوستن به منطقه آزاد تجاری ارس می‌تواند از بن‌بست اقتصادی، تجاری رهایی پیدا کرده که مجوز الحاق از سوی مجلس صادر شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / حجت‌الاسلام حبیب برومند در جلسه شورای اداری شهرستان بیله‌سوار اظهار داشت: استخراج نفت مغان که مراحل تکمیلی خود را سپری می‌کند ظرف روزهای آینده تعیین تکلیف می‌شود که در صورت عملیاتی شدن آن شاهد تحول عظیم اقتصادی در منطقه می‌باشیم.

وی تصریح کرد: در کنار این حرکت قرار است شهرهای بیله‌سوار و پارس‌آباد به منطقه آزاد تجاری ارس الحاق شوند که راهکار اجرایی آن در دستور کار هیئت دولت قرار دارد که امیدواریم هر چه سریع‌تر در این زمینه تصمیم‌گیری نهایی صورت بگیرد.

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحقق نیافتن اعتبارات مجتمع آبرسانی خروسلو خاطر نشان کرد: اکثر مناطق روستایی بیله‌سوار و پارس‌آباد از کمبود آب رنج می‌برند که با رایزنی انجام شده با وزیر نیرو قرار شده اعتبار ویژه برای آبرسانی به روستاهای محروم از آب اختصاص یابد.

حجت الاسلام برومند از قول مساعد برای جذب سه میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل طرح کمربندی ورودی شهر بیله‌سوار تا گمرک خبر داد و اضافه کرد: تکمیل راه‌های روستایی با اولویت روستاهای بالای 100 خانوار در دستور کار قرار گرفته است.

وی بیان کرد: سهم اعتبارات شهرستان بیله‌سوار باید به نسبت شهرستان‌های همجوار افزایش پیدا کند.

حجت الاسلام برومند بازگشایی گمرک اصلاندوز در آینده نزدیک، شبانه‌روزی کار کردن گمرک بین‌المللی بیله‌سوار، چهار خطه شدن راه‌های بیله‌سوار به سمت پارس‌آباد و اختصاص فرمانداری ویژه برای پارس‌آباد را از جمله اقدامات پیگیرانه توصیف کرد/س.

برچسب ها: اردبیل ، منطقه ، آزاد ، تجاری ، ارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.