23 کشته و زخمی آخرین آمار تیراندازی خونین شیکاگو

به گفته مقامات پلیس امریکا، در تازه‌ترین حوادث تیراندازی در شیکاگو، در پنج‌شنبه شب و صبح روز جمعه، دست‌کم 3 نفر کشته و 20 نفر مجروح شده‌اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  پرس تی وی ،  به گزارش روزنامه شیکاگو تریبیون، یک زن ۲۹ ساله که پنج‌شنبه از ناحیه قسه سینه و شکم مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود، در ساعت ۴:۱۸ صبح به وقت محلی، جان خود را از دست داد. 
براساس گزارش دفتر معاینات پزشکی شیکاگو، علاوه براین، یک مرد ۳۶ ساله که در ساعت ۶:۵۶ دقیقه بعد از ظهر پنج‌شنبه مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود، در ساعت ۷:۳۷ بعد از ظهر همان روز جان خود را از دست داد. 
در روز جمعه نیز در ساعت ۱۲:۴۵ بامداد، نیز یک مرد ۲۵ ساله از ناحیه قفسه سینه مورد اصابت گلوله قرار گرفت و در ساعت ۱:۳۸ جان باخت. 
در طول تیراندازی‌های شب پنج‌شنبه، حدود ۱۳ نفر از جمله یک کودک سه‌ساله و دو نوجوان در یک حمله مرتبط با گروه‌های مافیایی مجروح شدند. این حادثه در ضلع جنوبی پارک کرنل اسکوار اتفاق افتاده است. در یک حادثه تیراندازی دیگر در شیکاگو در آخرین ساعات روز پنج‌شنبه و اولین ساعات روز جمعه، ده نفر دیگر نیز مورد اصابت گلوله قرار گرفتند. 
در همین زمینه پلیس گفت که صبح روز جمعه در کنتاکی، در یک حادثه سرقت، سه نفر از جمله صاحب یک موسسه رهنی، همسرش و یک مشتری کشته شدند. 
این حوادث تیراندازی تنها چند روز بعد از آن رخ داد که یک مرد مسلح به سمت محوطه نیروی دربایی در واشنگتن تیراندازی کردند. این حادثه منجر به قتل ۱۲ نفر و جراحت ده‌‌ها نفر دیگر پیش از کشته شدن فرد مسلح در درگیری با پلیس شد. 
خشونت‌های مربوط به اسلحه در امریکا، پس از تیراندازی در یک دبستان در شهر نیوتاون در ایالت کانکتیکت در ۱۴ دسامبر ۲۰۱۲، که منجر به ۲۰ کودک کلاس اول ابتدایی و شش نفر از کارکنان این مدرسه شد، در مرکز توجه قرار گرفت. 
براساس گزارش پروژه مشترک بین سالت دات کام و یک موسسه دیگر، از زمان تیراندازی‌های خونین در شهر نیوتاون، رسانه‌های خبری حدود ۸۳۴۰ مورد مرگ بر اثر اسلحه در سراسر امریکا را گزارش داده‌اند. 
تحقیقات انجام شده توسط دو متخصص قلب در شهر نیویورک که در مجله پزشکی امریکن جورنال آو مدیسین، منتشر شده، حاکی از این است که امریکا بیشترین اسلحه و مرگ‌های مرتبط با اسلحه را در میان کشورهای توسعه یافته جهان دارد. 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار