گلوبال ریسرچ:

گام بعدی در حل بحران سوریه چیست؟

گلوبال ریسرچ در گزارشي با اشاره به اوضاع سوريه نوشت: قدم بعدی برای برگرداندن صلح و آرامش به سوریه اعتراضی دسته جمعی برای توقف ارسال سلاح توسط آمریکا و همپیمانانش است. پس همه مردم این کشورها باید برای این کار گام بردارند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از گلوبال ریسرچ، مقامات ارشد واشنگتن از سرازیر شدن سلاح‌های مهلک به خاک سوریه بسیار خوشحال هستند و از گفته‌هایشان پیداست که ارسال سلاح همچنان ادامه خواهد داشت.

این مقامات همچنین تا چند هفته پیش اصرار داشتند که حمله به سوریه باید انجام پذیرد و این اقدام را اجتناب ناپذیر و فوری میدانستند. اما صدای اعتراض مردم به اندازه خود توانست این جنگ‌طلبان را از نقشه‌هایشان منصرف کند و متأسفانه شرایط سیاسی کنونی برای جلوگیری از ارسال سلاح به سوریه مهیا است. "هنگامیکه مردم رهبری را به دست بگیرند، رهبران نیز از آنان تبعیت خواهند کرد."

در نظرسنجی "سی ان ان" مبنی بر اینکه "آمریکا باید از کدام طرف درگیری در سوریه حمایت کند؟"، 85% مردم گزینه "هیچ یک" را انتخاب کرده بودند.

درنظرسنجی شبکه إی بی سی سوال شده بود که "آیا از ارسال سلاح به شورشیان سوری حمایت می‌کنید؟" 70% پاسخ دهندگان مخالف این اقدام بودند. اکثریت مردم آمریکا با اینکه کشورشان آتش بیار معرکه سوریه باشد، شدیداً مخالف هستند. 

در روز 16 سپتامبر، 15000نفر از مردم آمریکا به سناتورها و نمایندگان کنگره ایمیل هایی ارسال کردند و خواستار توقف ارسال تسلیحات به سوریه شدند: "ما بعنوان عضوی از این کشور از شما میخواهیم که به ارسال سلاح‌های مهلک به سوریه پایان دهید و از همپیمانان خود بخواهید که دیگر شورشیان سوریه را تجهیز نکنند. ارسال سلاح و مهمات و دیگر تدارکات نظامی به نابودی کامل سوریه می‌انجامد."

اکنون آمریکا، ترکیه، عربستان سعودی، قطر و دیگر همپیمانان مستقیما شورشیان سوریه را تجهیز سلاح می‌کنند. آمریکا در ارسال سلاح به شورشیانِ بسیاری از کشورهای دنیا سابقه ای دیرینه دارد. براساس گزارش هفته گذشته واشنگتن پست،"سازمان سیا سلاح هایی را به شورشیان سوریه تحویل داده است و این کار ادامه دارد. این اقدام نقش آمریکا را در تشدید جنگ داخلی سوریه بیشتر و بیشتر می‌کند."

قدم بعدی برای برگرداندن صلح و آرامش به سوریه اعتراضی دسته جمعی برای توقف ارسال سلاح توسط آمریکا و همپیمانانش است. پس همه مردم این کشورها باید برای این کار گام بردارند.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار