لرستان/

رانندگان وسیله نقلیه عمومی بیش از 9 ساعت نمی‎توانند رانندگی کنند

دبیر کمیته کمیسیون ماده 12 دفتر حقوقی سازمان راهداری و حمل‎ونقل جاده‎ای کشورگفت: فعالیت حمل‎ونقل عمومی برون شهری بار و مسافر فقط از طریق شرکت‎ها و مؤسساتی که دارای پروانه فعالیت مجاز و معتبر از طریق سازمان راهداری و حمل‎ونقل جاده‎ای باشند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران لرستان ناظرین در جلسه توجیهی آیین‎نامه اجرایی تبصره یک ماده 31 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی در اداره کل حمل‎ونقل و پایانه‎های لرستان برگزار شد با بیان این مطلب افزود: رانندگان وسیله نقلیه عمومی بیش از 9 ساعت در یک شبانه‎روز نمی‎توانند رانندگی کرده و لازم است برای مسافت‎های طولانی راننده کمکی همراه داشته باشند.

وی تصریح کرد: فعالیت حمل‎ونقل عمومی برون شهری بار و مسافر فقط از طریق شرکت‎ها و مؤسساتی صورت می‎گیرد که دارای پروانه فعالیت مجاز و معتبر از طریق سازمان راهداری و حمل‎ونقل جاده‎ای باشند.

دبیر کمیته کمیسیون ماده 12 دفتر حقوقی سازمان راهداری و حمل‎ونقل جاده‎ای کشور تأکید کرد: مطابق ماده 13 آیین‎نامه موصوف برای بار اول کمیسیون تذکر کتبی، بار دوم یک تا 5 میلیون جریمه نقدی، بار سوم پروانه فعالیت از یک ماه یا یک سال لغو و در مرتبه چهارم پروانه فعالیت شرکت‎های متخلف به صورت دائم لغو می‎شود.

ناظرین اضافه کرد: شرکت و مؤسسات باری و مسافری می‎بایستی دارای تجهیزات مهار بار متناسب، کپسول آتش‎نشانی آماده به کار، دستگاه سرعت‎سنج، لاستیک‎های آجدار قابل قبول و زنجیر چرخ در صورت لزوم باشند./س

برچسب ها: رانندگان ، نقلیه ، عمومی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.