لرستان/

جهاد دانشگاهی از شورای اقامه نماز جدا نیست

معاون ستاد اقامه نماز کشور گفت: ستاد اقامه نماز از ظرفیت جهاد دانشگاهی استفاده نکرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران لرستان عبدالهی بیان کرد: در هر دوره از برگزاری اجلاس‎های نماز کمیته علمی و پژوهشی از اعضای هیأت علمی و رؤسای دانسگاه‎ها هستند.

وی با بیان اینکه اکثریت اعضای کمیته برنامه‎ریزی راهبردی ستاد اقامه نماز دانشگاهیان هستند، اذعان کرد: شورای اقامه نماز در دانشگاه‎ها بوده و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نهاد نمایندگی دفتر مقام معظم رهبری، جهاد دانشگاهی و ستاد اقامه نماز با سیاست‎گذاری برنامه‎های خود را در راستای اشاعه نماز به سطح دانشگاه‎ها ابلاغ می‎کنند.

این مقام مسوول با اشاره به اینکه دو سوم سخنرانی‎ها و فعالیت‎های حجت‎الاسلام قرائتی برای قشر دانشگاهی است، تصریح کرد: این ادعا نشان دهنده تعامل خوب میان دانشگاه‎ها و ستاد اقامه نماز است.

وی یادآور شد: می‎بایست نوع نگاه ستاد اقامه نماز بر اساس نیازهای دانشجویان باشد.

عبدالهی اظهار کرد: تعامل و ارتباط بین ستاد اقامه نماز و دانشگاه‎ها باید از سطح جلسات و همایش‎های نمایشی به جلسات کارشناسی و مستمر برسد.

وی با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی عضو شورای اقامه نماز دانشگاه‎هاست، گفت: ستاد اقامه نماز تاکنون از ظرفیت این نهاد استفاده مطلوبی نکرده هرچند که گاهی به صورت جزیره‎ای با گروه‎های جهادی اعزامی بهمناطق محروم، تعاملات و حمایت‎هایی از بخش‎های سخت‎افزاری، نرم‎‎افزاری و دادن ایده داشته است.

عبدالهی با تأکید بر اینکه جهاد دانشگاهی از شورای اقامه نماز جدا نیست، افزود: اگر شورای اقامه نماز با حضور وزرای وزارت‎خانه‎های مذکور یا معاونین ارشد آنها شکل گیرد، به خوبی می‎توان از پتانسیل جهاد دانشگاهی در راستای ترویج و نهادینه کردن نماز استفاده کرد./س

برچسب ها: جهاد ، دانشگاهی ، نماز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.