اراک/

یک هزار و 500 هکتار از مراتع استان مرکزی در آتش سوخت

مدير كل منابع طبيعي استان مركزي گفت: یک هزار و 500 هکتار از مراتع استان مرکزی از ابتدای امسال تا کنون بر اثر گرما و عوامل انسانی در آتش سوخت.

يوسفي در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک افزود: آتش سوزي ها در مراتع اين استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته بيش از دوبرابر افزايش يافته است.
وي، ميزان خسارت وارده به هر هكتار از مراتع را ۱۰ ميليون ريال عنوان كرد و ادامه داد: محدوديت اعتبارات تخصيصي امسال كنترل و بازسازي تمامي بخش هاي آسيب ديده مناطق را غير ممكن كرده است.
مدير كل منابع طبيعي و آبخيزداري استان مركزي گرماي زياد، رعد و برق، ذرات شيشه، پوشش گياهي و باقي گذاشتن آتش در طبيعت را از جمله عوامل انساني و غير انساني ايجاد آتش در مراتع عنوان كرد و افزود: ۹۵ در صد از آتش سوزي هاي عمدي و غير عمدي در مراتع طبيعي استان ناشي از عوامل انساني است.
يوسفي گفت: در اين مدت بيشترين آتش سوزي ها مراتع استان مركزي در شهرهاي اراك، خمين، خنداب و شازند رخ داد و در مراتع شهرستان هاي محلات و زرنديه آتش سوزي مشاهده نشده است.
وي بيان كرد: از بين رفتن طبيعت، پوشش گياهي، تفرجگاه ها و علوفه دامي و آسيب رساندن به محيط زيست و مساعد شدن زمينه فرسايش آبي و بادي خاك از اثرات آتش سوزي در مراتع است.
مدير كل منابع طبيعي استان مركزي اظهار كرد: تهيه و نصب تابلوهاي هشدار دهنده، آموزش كشاورزان و دامداران، عمليات جنگل داري، سازماندهي نيروها، تهيه وسايل اطفاي حريق و ايجاد پاسگاه هاي حفاظتي در مناطق مناسب و انجام گشت و مراقبت لازم از جمله اقدامات پيشگيرانه از حريق است./س
برچسب ها: آتش ، مراتع ، خسارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.