رئیس کمیته داوران:

طبق آيين نامه با قهرماني برخورد خواهد شد/رویانیان باید پاسخگوی اتهاماتش به داوری باشد

اصفهانیان در خصوص قضاوت قهرمانی در بازی پرسپولیس مقابل سپاهان گفت: به نظر کارشناسان داوری احترام می گذارم اما نباید هجمه ای برای داوران به خاطر یک اشتباه قهرمانی ایجاد کنند.

فریدون اصفهانیان رئیس کمیته داوران در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود: هیچ داوری دوست ندارد که اشتباه قضاوت کند و گذاردن یک داور برای یک بازی برای این است که حق به حقدار برسد.

اصفهانیان در ادامه اظهار داشت: قهرمانی در آن صحنه اشتباه کرد ما براساس آئین نامه کمیته داوران با قهرمانی برخورد خواهیم کرد.

وی درباره گفته های رویانیان در مورد درخواست 60 میلیون تومان یک داور از تیم پرسپولیس گفت: همانطور که ما مسئول پاسخگویی اشتباهات داوری هستیم رویانیان هم باید نسبت به صحبت های مطرح شده پاسخگو باشد و با ادله و مدارک این موضوع را اثبات کند به هر حال ما مسائل مطرح شده توسط مسئولان باشگاه پرسپولیس را به مسئولان ذیربط انعکاس خواهیم داد تا رسیدگی کنند.

وی در ادامه اظهار داشت: به نظرم در ذهن خطور نمی کند که یک داور پیشنهاد 60 میلیون تومان را به باشگاه پرسپولیس کرده باشد چرا که این موضوع در کشور ما کمتر وجود داشته است به هر حال مسئولان پرسپولیس نباید با بیان این موضوعات عملکرد داوران را زیر سوال برند.

وی بیان کرد:  به طور حتم  اگر داوری تقاضاي پول و رشوه کند ما با آن داور برخورد قانونی خواهیم کرد و از داوری هم کنار گذاشته می شود.

اصفهانیان در مورد اشتباهات متعدد قهرمانی در طول فصل سیزدهم گفت: به هر حال قهرمانی دوره محکومیتش را می گذراند و دوباره به داوری باز می گردد، داوران باید روز به روز سیر صعودی داشته باشند و  قهرمانی هم از این امر مستثنا نیست. به هر حال این صحنه را داور و کمک داور می توانستند با همکاری و هماهنگی یکدیگر ببینند تا قهرمانی دچار اشتباه نمی شد.

وی در ادامه اظهار داشت: کمک داور این مسابقه بیان کرده که این صحنه را ندیده است فقط زمانی که قهرمانی اعلام پتالتی کرده متوجه صحنه خطا شده است به هر حال اتفاقی که نباید می افتاد صورت گرفت و داور به اشتباه پنالتی را به نفع سپاهان اعلام کرد.

وی در پایان  خاطر نشان کرد: بر اساس برنامه قرار است کمیته داوران امروز فیلم بازیها و گزارش ناظران را مشاهده و بعد نظر نهایی را در مورد عملکرد داوران در هفته دهم بیان کنند.

وي تصريح کرد: قهرماني در قضاوت خود دچار اشتباه شده و در مورد وي مطابق آيين نامه رفتار خواهد شد.

 بر اساس اعلام ناظران، قضاوت چهار بازی مشکل خاصی نداشت و دیگر ناظران هنوز گزارش هایشان را ارائه نکردند تا نتیجه را اعلام کنیم./آق

برچسب ها: رئیس ، کمیته ، داوران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار