آجرلو در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

توقع غيرمنطقي از بانوان صاحب منصب براي تحقق مطالبات زنان/ تمام قوا مطالبات زنان را پيگيري کنند

نماينده دوره هشتم مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اصل شایسته‌سالاری، گفت: نمی‌توان از زنی که براساس شایستگی‌ها و توانمندی‌های خود در جایگاهی قرار می‌گیرد، انتظار پیگیری مطالبات بانوان را داشت، چراکه پیگیری مطالبات مسئول خاص خود را دارد.

"فاطمه آجرلو"، نماينده دوره هشتم مجلس شوراي اسلامي، در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، با اشاره به نقش بانوان در جامعه، اظهار داشت: خانم‌ها از نظر آماری نیمی از جامعه، اما از لحاظ آثاری کل جامعه را در برمي‌گيرند.

وی با اشاره به اصل شایسته‌سالاری ادامه داد: اگر خانمی براساس شایستگی‌ها و توانمندی‌های خود در جایگاهی قرار مي‌گيرد، نمی‌توان انتظار پیگیری مطالبات بانوان را از وي داشت، چرا که پیگیری مطالبات زنان مسئول خاص خود را دارد.
 
نماينده سابق مجلس تصريح کرد: فراکسیون زنان در مجلس شوراي اسلامي و شورای فرهنگي-اجتماعی زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی، ماموریت پیگیری مطالبات زنان در جمهوری اسلامی را برعهده دارند.
 
آجرلو افزود: نمی‌توان انتظار داشت، سخنگوی وزارت امور خارجه به دليل جنسيت خود، مطالبات زنان را پیگیری کند، چرا که ماموريت مخصوص به حوزه کاري خود را دارد و این موضوع، توقعي غیرمنطقی است.

نماينده سابق مجلس ادامه داد: می‌توان از بانوان صاحب منصب، انتظار داشت که با قدرت و توانمندی مضاعف، ماموريت محوله خود را را به نحو احسنت انجام داده و به عنوان الگويي در جامعه مطرح شوند و با ارائه مدیریتی علمی و متفاوت، زمينه‌ساز گام‌های محکم و قوی ساير بانوان باشند و با عملکرد خود، استفاده از توانمندی‌های بانوان در مدیریت کلان را مثبت نشان دهند.

وي تاکيد کرد: بانوانی که وظیفه پیگیری مطالبات زنان را برعهده دارند، بايد با بانوان مسئول، ارتباط تگاتنگي داشته و جزیره‌ای عمل نکنند، تا عملکرد خوب و مثبتي در پيگيري مطالبات بانوان به نمايش بگذارند.

نماينده سابق مجلس با اشاره به آمار 68 درصدي، ورود بانوان به دانشگاه‌ها، اظهار داشت: باید از تخصص و توانمندی‌هاي بانوان استفاده کرد تا سرمایه‌هاي ملی هدر نرود.

آجرلو تصريح کرد:مشاور زنان و خانواده نهاد ریاست‌جمهوری، شورای فرهنگی-اجتماعی زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی و نمایندگان مجلس باید به طور منسجم و هدفمند مطالبات زنان را پیگیری و با اتحاد، همدلی و برگزاري جلسات مداوم در چارچوب مدیریت منابع انسانی و مدیریت حضور بانوان، ایده‌ها، نظرات، افکار و اندیشه‌ها را برای تسریع و اجرایی شدن مطالبات زنان مطرح کنند.

وي افزود: کانون‌هاي صنفي بايد فعال شده و با تمام قوا مطالبات زنان را پيگيري کنند؛ همچنين مشاور زن استانداران، فرصتي مغتنم براي پيگيري مطالبات زنان به خصوص زنان کارآفرين است.
 
نماينده سابق مجلس با ابراز ناراحتي از سياسي شدن مطالبات زنان، اظهار داشت: به طور مثال با سياسي شدن بند 23 قانون تحکیم خانواده، اجازه آسیب‌شناسی واقعی در حوزه زنان و  تصويب یک قانون محکم و متقن برای این حوزه داده نشد، بعضی اقدامات، بيش از اثرات مثبت آن، اثرات منفي دارد و موضوع مطرح شده بايد از همه جوانب، مورد بررسی علمی قرار گیرد و با سياسي شدن مسائل، نبايد آن را از حيطه تخصصي خود خارج کرد، چراکه بیشترین ظلم به جامعه زنان است.
 
وي ادامه داد: متاسفانه مرکز پژوهش‌های مجلس که ماموريت پيشنهاد قانون براساس نياز واقعي جامعه هدف، به قانون‌گذار را بر عهده دارد، خوراک مناسبي در اختیار نمایندگان زن قرار نمی‌دهد.

آجرلو با تاکيد بر ارتباط بيشتر بانوان نماينده با مرکز پ‍ژوهش‌هاي مجلس‌شوراي‌اسلامي و فعال کردن حوزه زنان را در اين مرکز، تصريح کرد: با فعال شدن اين حوزه، مرکز پژوهش‌ها، اولويت مطالبات زنان را دسته‌بندي وخوراکي مناسب در اختيار قانون‌گذاران قرار داده و نمايندگان مجلس با سرعت بيشتري از ظرفيت 4 ساله خود براي رفع نيازهاي بانوان استفاده خواهند کرد.

نماينده دوره هشتم مجلس شوراي اسلامي در پايان خاطرنشان کرد: نبايد شعاري عمل کرد؛ تا زماني که شعاري عمل شود و افراد در حوزه‌هاي مختلف يکديگر را متهم کنند، در منظر افرادي که خواهان برآروده شدن مطالبات اين قشر فهيم جامعه هستند، به منزله فرار از مسئوليت است.

انتهاي پيام/



برچسب ها: زن ، دولت ، مجلس ، نماینده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار