مشهد/لاريجاني در مراسم افتتاحیه فاز 2 بیمارستان فوق‌تخصصی رضوی:

آمریکا منطق و رفتار مذاکراتی ندارد/ استقلال در فناوری انرژی هسته‌ای حق مشروع ماست

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان "استقلال در فناوری هسته‌ای حق مشروع ماست"، گفت: آمریکا منطق و رفتار مذاکراتی ندارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از مشهد ، علی لاریجانی دقایقی پیش در مراسم افتتاحیه فاز 2 بیمارستان فوق‌تخصصی رضوی و بخش پزشکی هسته‌ای این بیمارستان در محل سالن اجتماعات این بیمارستان اظهار کرد: امروز شاهد پیشرفت علمی در مرکزی هستیم که مربوط به ساحت مقدس امام رضا(ع) است.

وی افزود: این مرکز جزو مراکز علمی مدرن در حوزه پزشکی در کشور و منطقه بوده و حق هم همین است که این ابتکار با نام امام رضا(ع) آغاز شود.

لاریجانی با قدردانی از تولیت آستان قدس رضوی در حمایت از ساخت پیشرفته‌ترین سیستم هسته‌ای پزشکی گفت: این مرکز هسته‌ای درمانی نمونه‌ای از معضلی بوده که در سال‌های گذشته و همچنین تاکنون با موجودات موذی در صحنه‌های بین‌المللی نزاع داشته‌ایم.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امروز این دانش هسته‌ای نیازهای درمانی ما را مرتفع می‌کند و مسئله مهم این است که به این بپردازیم چرا دیگر کشورها اصرار دارند ایران را از دانش هسته‌ای محروم کنند.

لاریجانی اظهار کرد: سال‌ها است که در این مورد دشمنان نظام ماجراجویی می‌کنند و موفقیت و کسب توفیقات ما در این زمینه مرهون فرزانگی مقام معظم رهبری بوده که از 20 سال گذشته پای این تفکر که باید علم هسته‌ای توسعه یابد، هستیم.

وی تصریح کرد: زمانی که تجهیز به امکانات هسته‌ای شدیم دشمنان نظام مواد هسته‌ای ما را برآورد نکردند و در این حوزه خلف وعده داشتند.

به‌گفته رئیس قوه مقننه با به وقوع پیوستن انقلاب و براندازی دیکتاتور وابسته و ایجاد دموکراسی در کشور اگر آمریکا نمونه‌ای دموکراسی حقیقی بود باید به‌جای ستیز با ایران در حوزه هسته‌ای همکاری می‌کرد.

لاریجانی افزود: نه‌تنها نیروگاه و مواد اولیه به ما ندادند حتی سوخت اتمی مربوط به راکتور اتمی تهران را هم نداده و همین مسئله بی‌اعتمادی ما را به رفتار غرب ایجاد کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در چند سال گذشته راکتور اتمی تهران مجدداً سوختش تمام شد و مسئله مهم این بود که این راکتور جنبه دارویی داشت.

وی اظهار کرد: ما عضو آژانس هستیم و همچنین عضو معاهده ان‌.پی‌.تی بودیم، بنابراین باید نه‌تنها به ما دانش بلکه باید نیازهای سوختی ما را مرتفع می‌کردند درحالی که نه نیاز ما را مرتفع کردند و نه دانشی در اختیار ما قرار دادند.

لاریجانی با اشاره به ماجراجویی‌ها و رفتارهای متناقض از سوی آمریکا و غرب در حوزه انرژی هسته‌ای گفت: در قبال خواسته ما مبنی بر تأمین سوخت، گفتند: تمام مواد غنی‌شده را بدهید، تا ما به شما سوخت بدهیم، و نکته جالب اینجا است که این دو موضوع چه ربطی به هم دارند.

لاریجانی افزود: تصور نمی‌کردند که ما بتوانیم صفحه‌های سوخت را بسازیم و در نامه‌ای که اوباما به اردوغان و رئیس‌جمهور برزیل نوشت، گفته بود: اگر این معاوضه صورت گیرد صفحه‌های سوخت را می‌دهیم اما فهمیدیم که این یک کلک سیاسی بیش نیست.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: در نهایت این توافق صورت گرفت و ظرف دو هفته آمریکا بحث را عوض کرد و این رفتار دور از شأن یک کشور بوده چه برسد به آمریکایی که ادعا می‌کند مدیریت جهانی دارد و نباید بی‌اعتمادی بین‌المللی ایجاد کند.

وی با ابراز خرسندی از تلاش دانشمندان ایرانی در حوزه ساخت صفحه هسته‌ای تصریح کرد: آمریکا متوجه باخت خود شد، دانشمندان ایرانی ما زحمت زیادی کشیدند و امروز راکتور تهران با سوخت ایرانی مشغول است.

لاریجانی گفت: باید این مسئله را به‌صراحت اعلام کنیم که استقلال ایران در فناوری انرژی هسته‌ای حق مشروع بوده باید از مواضع خود در این حوزه دفاع کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: باید به صحبت‌های امروز آمریکا و غرب کاملاً گوش بدهیم، گاهی می‌گویند ما مذاکره می‌کنیم و همزمان می‌گویند پروژه جنگ روی میز است، این منطق و رفتار مذاکراتی نبوده و آمریکا این منطق و رفتار را ندارد.

به‌گفته لاریجانی نمی‌توان که یک شمشیر بالای سر باشد و بگویند حتماً حرف ما را قبول کنید.

به‌تأکید رئیس مجلس شورای اسلامی ایران عزتمند بوده و با همین عزتمندی به توفیقات زیادی دست پیدا می‌کند و از تهدیدات جنگ‌طلبانه شما نمی‌ترسد./س

برچسب ها: رئیس ، مجلس ، شورای
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ایران عزیز
۱۴:۴۱ ۳۰ شهريور ۱۳۹۲
آفرین بر تو دلاور